Monday, November 24, 2008

#512 MALI, ALI ZNACAJAN KORAK ZA BOSNU I HERCEGOVINU

REPUBLIKA BOSNA I HERCEGOVINA

2. decembar 2007.

ONLINE GLASNIK NACIONALNOG KONGRESA REPUBLIKE BiH - br. 512

SADRZAJ:

1. MALI, ALI ZNACAJAN KORAK ZA BOSNU I HERCEGOVINU

1.1 Zasto je Lajcak, upravo uoci proglasenje nezavisnosti Kosova odlucio da promjeni Poslovnike institucija BiH?

1.2 STA SE MOZE SADA OCEKIVATI?

1.3 DA LI OVIM BiH DOBIJA ILI GUBI?

1.4 ZASTO JE LAJCAK USPIO?

1.5 STA JE U SVEMU TOME NAJBOLJE?

2. Kraj krize?

3. DUVANJE U RATNE TRUBE SA SOLUNSKOG FRONTA

4. BERIZ BELKIC

5. GLASNICI NACIONALNOG KONGRESA REPUBLIKE BiH

-------------------------------------------------------------------------
If you do not want to receive this Online Newsletter just reply with "UNSUBSCRIBE" in the subject line. Then your email address will be promptly deleted.
-------------------------------------------------------------------------

1. MALI, ALI ZNACAJAN KORAK ZA BOSNU I HRCEGOVINU

Pise: Dr. Muhamed Borogovac

Napokon je usvojen Poslovnik u oba doma Skupstine BiH. Pokusajmo sagledati veliku sliku, tj. obuhvatiti cjelukupnu situaciju. To znaci da cemo probati odgovoriti na slijedeca pitanja:

1.1 Zasto je Lajcak, upravo uoci proglasenje nezavisnosti Kosova odlucio da promjeni Poslovnike institucija BiH?

U dosadasnjim poslovnicima oba doma Skupstine, koji su zbog ko zna cije izdaje bili mnogo gori cak i od Daytonskog ustava, pisalo je da je za kvorum potrebno da iz svakog entiteta prisustvuje barem trecina delegata.

To je znacilo da delagati iz RS mogu legalno ugasiti Bosnu i Herecgovinu kad god zazele. U stvari, njihov problem je bio samo u tome sto za neke u svijetu sam Dayton nije bio legalan, pa su zato pristajali da se pregovara o njemu i da se donose amandmani u nadi da ce ga legalizovati. S druge strane, nazalost, mnogi u svijetu smatraju da Dayton jeste legalan.

Kada se priblizio dan nezavisnost Kosova, Republika Srpska (vjerovatno podrzana Beogradom i Moskvom) odlucuje da okusa srecu, da povuce svoje delegate iz Skupstine BiH. Nada im je da ce time na legalan nacim biti paralisana drzva BiH i da ce po istim principima Bosna i Hercegovina dozivjeti legalnu disoluciju kao i Jugoslavija te da ce RS biti priznata od svih onih koji misle da Dayton jeste legalan.

Medjutim, na nasu srecu Evropa, tj. Lajcak odlucuje da to sprijeci koristeci se svojim ovlastenjima, tzv. “Bonskim ovlastima”.

Lajcak, odredjuje 1. decembar 2007. kao dan do kojega Skusptina BiH mora promjeniti poslovnik tako da se mora izbaciti zahtjev da u kvorumu mora biti makar jedna trecina delagata iz svakog entiteta. Lajcak prijeti da ce on nametnuti Poslovnik po kojem kvorum sacinjava prosta vecina delagata, a to je 22. Dakle, da nije vise uslov za kvorum da bude prisutna barem trecina iz svakog entiteta.

To znaci da sada RS ne moze na legalan nacin blokirati drzavu BiH. Ako sada i ne dodju poslanici iz RS, Skupstina BiH ima kvorum i pravosnazno donosi odluke. Zato su oni bili toliko ljuti na Lajcaka.

Osim toga, u Poslovnik je doslovno prepisan Clan IV.3 daytonskog ustava, vjerovatno po prijedlogu Tihica, jer je on nesto veoma slicno predlagao ranije, o cemu smo pisali u proslom broju Glasnika:

Clan IV.3

(d) Sve odluke u oba doma donose se vecinom glasova onih koji su prisutni i glasaju. Delegati i clanovi ce ulagati najvece napore kako bi vecina ukljucivala najmanje jednu trecinu glasova delegata ili clanova sa teritorije svakog entiteta. Ukoliko vecina ne ukljucuje jednu trecinu glasova delegata ili clanova sa teritorije svakog entiteta, predsjedavajuci i njegovi zamjenici ce, radeci kao komisija, nastojati da u roku od tri dana od glasanja postignu saglasnost. Ukoliko ta nastojanja ne uspiju, odluke ce se donijeti vecinom onih koji su prisutni i glasaju, pod uslovom da glasovi protiv ne ukljucuju dvije trecine, ili više, delegata ili clanova izabranih iz svakog entiteta.


Taj clan oficijelno na Engleskom glasi.

d) All decisions in both chambers shall be by majority of those present and voting. The Delegates and Members shall make their best efforts to see that the majority includes at least one-third of the votes of Delegates or Members from the territory of each Entity. If a majority vote does not include one-third of the votes of Delegates or Members from the territory of each Entity, the Chair and Deputy Chairs shall meet as a commission and attempt to obtain approval within three days of the vote. If those efforts fail, decisions shall be taken by a majority of those present and voting, provided that the dissenting votes do not include two-thirds or more of the Delegates or Members elected from either Entity.

Kraj citata iz daytonskog ustava.

Ne zaboravimo, Lajcaku je posao da sititi Dayton i Lajcak ne moze protiv Daytona i prijedloga da se prepise Daytonska odredba u Poslovnik.

Bez obzira sto je ovaj daytonski dodatak malo razvodnio Lajcakov originalni prijedlog, ovim je ipak Bosna i Hercegovina spasena od disolucije. Ima veoma dosta ljudi koji zamisljaju da svijet funkcionise tako sto postoje neki vazni ljudi u svijetu koji mogu donositi odluke po svom nahodjenju, bez ikavih pravila igre. Takvi su nezadovoljni i misle da smo dobili “premalo”. Koliko god to bilo “premalo” to za drzavu BiH znaci razliku izmedju zivota i smrti. Sada je situacija takva da sudbina Bosne i Hercegovine nije u rukama RS, tj. oni sada nemaju legalni mehanizam da sami ukinu drzavu BiH. Drzava BiH ce sada funkcionisati, tj. imati kvorum i donositi pravosnazne odluke i ako delegati iz RS odluce da je bojkotuju.

S druge strane, Pravilnik je takav da delegati RS ne mogu biti “preglasani’, ako dolaze na sjednice,a to je naslijedje Daytona, i za to trebamo zahvaliti Izetbegovicu, Silajdzicu, Lagumdjiji i opstalim “Daytoncima”.

-----

1.2 STA SE MOZE SADA OCEKIVATI?

Izjave Dodika i Ivanica nagovjestavaju da su se politicari iz RS vec pokajali i da ce pokusati da to izigraju. Slijedi Ivaniceva izjava koja nagovjestava kako ce u RS tumaciti Poslovnik tako da po njemu mogu izazvati disoluciju BiH, citat:

“Zamjenik predsjedavajuceg Doma naroda Mladen Ivanic je u izjavi novinarima ocijenio da su sve strane odustale od svog tumacenja poslovnika te da ostaje praksa kakva je bila i ranije, a "realni život ce pokazati da li ce se odluke donositi preglasavanjem". On kaže da nigdje ne piše da li je to jedna trecina prisutnih ili jedna trecina od ukupnog broja poslanika iz svakog entiteta.”

Dakle, delegati iz RS se nadaju da oni i dalje mogu svojim bojkotom blokirati BiH, jer eto “nigdje ne piše da li je to jedna trecina prisutnih ili jedna trecina od ukupnog broja poslanika iz svakog entiteta.” Medjutim, tu Ivanic nije u pravu jer to pise u prvoj recenici: “All decisions in both chambers shall be by majority of those present and voting.” tj. “Sve odluke u oba doma donose se vecinom glasova onih koji su prisutni i glasaju.” Ta prva recenica Clana VI 3. d) definise koji glasovi se broje. Da bi bilo onako kako Ivanic i Dodik zele, morao bi se onda negdje promjeniti taj postulat iz prve recenice, tj. moralo bi se negdje izricito reci da se misli na trecinu od ukupnog broja poslanika iz entiteta, ukljucujuci i one koji ne glasaju. Nemaju nikave sanse da ce iko na svijetu tako tumaciti taj clan, jer niko pametan ne moze podrazumjevati da se broje i glasovi onih koji nisu prisutni i to automatski kao glasovi protiv. Pogotovo, to ne dolazi u obzir zato sto je na pocetku clana jasno receno da se broje iskljucivo glasovi prisutnih, i to nigdje u clanu nije promjenjeno.

Dakle, sto se tice pravnih tumacenja, tu smo dosta sigurni da RS vise ne moze ukinuti BiH.

Medjutim, kao i uvijek do sada najveca opasnost su nasi izdajnici. RS se bila obavezala i za Reformu policije, ali su Silajdzic, Tihic, Lagumdjija nasli nacina da ih puste sa udice tako sto su isli da se ponovo dogovaraju. Ne iskljcujemo mogucnost da ce nasi i sada pokusati da izadju Dodiku u susret na neki slican nacin.

Druga veoma opasna stvar je to sto sada kada na nekom glasanju nema vecine koja ukljucuje i trecinu iz svakog entiteta, ide se na trodnevne poregovore, tj. stranacki lideri dobijaju jos vise vlasti, a poslanici postaju glasacka masina bez mnogo uticaja.

------

1.3 DA LI OVIM BiH DOBIJA ILI GUBI?

Ovo je prvi put od inetrancionalnog priznanja da je Bosna i Hercegovina nesto politicki dobila, da je ugradjena jedna cigla u BH drzavnost. Do sada je najveca pobjeda BH patriota bile kada su oborili amandmane,
tj., kada su sprijecili da se izvadi jedna cigla BiH drzavnosti. Cak i poslije presude za genocid u Srebrenici nista nismo dobili. U stvari, uvijek se svaka akcija na jacanju BH drzave rusi na isti nacin, omalovazavanjem te konkretne akcije i obecavanjem kula i oblaka, ali u nekoj apstraktnoj buducnosti. Sjetimo se kada su Srebrenicani htjeli da usvoje odluku o izdvajanju iz RS, Silajdjic je to rusio pricajuci im bajke o rusenji cijele RS.

To je i ovaj put pokusao. Upravo dan poslije “Belkicevog” dogovora o entitetskom glasanju, Silajdzic drzi propagandni govor o “novom ustavu” i kako prenosi FENA 25. novembra na “Klubu 99” kaze: "Stranka za BiH ce izaci s prijedlozima principa za promjenu Ustava BiH koji ce obuhvatiti i regionalizaciju, dakle, podjelu na regije koje su prirodno nastajale stotinama godina. To može biti cetiri ili pet regija, ali nikako tri, jer bi takva podjela ponovo ostavila prostor za jacanje separatistickih, a slabljenje demokratskih snaga u BiH", objasnio je Silajdžic.

Dakle, upravo kada preko svoje “produzene ruke” Belkica pokusava da uvede entitetsko glasanje kojim ce se trajno blokirati tj. usmrtiti drzavnost BiH Silajdzic nam raspiruje mastu sa kulama u oblacima. I nije Silajdzic jedini, ima jos puno svakavog svijeta koji podriva konkretne akcije, ocekujuci carolije kao npr. smjenu Dodika, ukidanje RS itd.

Dakle, BiH je za sada na dobitku, jer je uklonila mogucnost eutanazije od strane RS, ali znajuci nase izdajnike, nismo sigurni da oni nece ubrzo razbiti i ovaj poklon svijeta.

---

1.4 ZASTO JE LAJCAK USPIO?

Slobodno mozemo reci da je Lajcak prvi stranac koji je uspjesno parirao udbasima iz redova “bosnjackih” politicara i cetnicima koji predstavljaju RS i koji ne prezaju od prevara svake vrste. Postavlja se pitanje, zasto je on bio u stanju da se nosi sa njima, dok mnogi drugi nisu?

Vjerovatno se radi o cinjenici da on dolazi iz jedne post-komunisticke drzave. On zna “kulturu” tj. obicaje i navike politicara u ovim krajevima, on zna odnos vlasti prema narodu itd.

On zna da se ovdje politicari ne ponasaju po zakonima i pravilima demokratskog svijeta, nego da kao feudalci donose odluke prema svom nahodjenju ne osvrcuci se na svoja izborna obecanja. Znajuci da njih nije briga za narod, Lajcak se nije ni oslonio na njih, nego je odlucio da nametne svoje mjera, pa oni nisu ni dobili sansu da ga izigraju.

Osim toga, kao neko ko dolazi iz drzave koja je do skora bila porobljena, on zna koliko je bilo agenata i spijuna u narodu koji rade za tudjina. Eto sta je razlika izmedju jednog “zapadnjaka” i nekog ko dolazi iz bivseg istocnog bloka. Na primjer, kada kazete nekom Amerikancu da “muslimanski” predstavnik u Bosni radi za Srbe, on ce vas smatrati zrtvom teorija zavjere. Medjutim, kada to isto kazete nekom Poljaku, Madjaru, Slovaku, Cehu, Jevreju iz Rusije itd. odmah znaju o cemu govorite, jer su u svojim drzavama vidjeli kako i neki njihovi sugradjani rade za tajne policije, spijunirajuci vlastiti narod.

Vjerovatno je i to jedan faktor da se u ovom okrsaju Lajcak dobro drzao, da nije bio naivan.

Nazalost, ima i nekih glasina da je postignut tajni sporazum izmedju Lajcaka i Dodika po kojem ostaje policija RS. Ako je to slucaj, onda je Lajcak izvrsio svoje politicko smaoubistvo. Ne moze se biti Evropski politicar, a misliti (spletkariti) “balkanski”. Vjerovatno i u Slovackoj pametni ljudi znaju da se ne prodaje dusa djavolu ni po koju cijenu. Nadajmo se da su to samo glasine, ali imajmo i na umu i ono sto Tito rece: “Radimo kao da ce 100 godina biti mir, a pripremajmo se kao da ce sutra rat.”

---

1.5 STA JE U SVEMU TOME NAJBOLJE?

Najbolje u svemu ovome je to sto se jos jednom pokazalo da smo sazreli kao narod. Belkic i Silajdzic su znali sta znaci entitesko glasanje i koliko je pogubno za drzavu BiH u formi u kojoj ga je Belkic dogovorio. Medjutim, TO NIJE PROSLO, ne zato sto su se oni odjednom postali patrioti, nego zato sto su vidjeli da ne prolazi kod poslanika skupstine, a ni kod naroda. Mnogi ljudi su pisali poslanicimi. Mnogi su i nama poslali kopije. Narod sve vise bdije nad sudbinom domovine.

Usput, ovdje koristim priliku da se ispricam onima koje sam pitao da njihova pisma objavimo. Nema potrebe da ta pisam sada objavljujemo.

Isto tako ispricavam se svima ostalim sto njihove priloge necemo ovaj put objaviti. Vazno je da se fokusiramo na ovaj sporazum i da dobro shvatimo sta se desava, jer ce se jos dugo na BH sceni sve vrtiti oko toga.

__________________________________________


2. Kraj krize?

Nezavisne novine 30.11.2007 20:30

SARAJEVO - Predstavnicki i Dom naroda parlamenta BiH jucer su usvojili izmjene poslovnika o radu, nakon što su se o ovim poslovnicima usaglasili kolegiji oba parlamentarna doma.


Poslovnicima je precizirano da je za usvajanje zakona "potrebna vecina prisutnih i koji glasaju". Kako je potvrdio Milorad Živkovic, predsjedavajuci Predstavnickog doma parlamenta BiH, usaglašavanjem izmjena poslovnika otklonjena je i posljednja prepreka za parafiranje Sporazuma o pridruživanju i stabilizaciji sa EU.

"Usaglasili smo izmjene poslovnika koje su u skladu s Ustavom i koje omogucavaju efikasniji rad parlamenta. Pokazali smo da su politicari u BiH sposobni da se dogovore izmedu sebe, ali i s medunarodnom zajednicom. Ovo ne znaci samo dogovor o poslovnicima, nego i znaci parafiranje sporazuma s EU", kazao je Živkovic.

Sulejman Tihic, predsjedavajuci Doma naroda parlamenta BiH, smatra kako usaglašeni poslovnik u potpunosti odražava duh prijedloga visokog predstavnika koji omogucava efikasniji, funkcionalniji i brži rad parlamenta.

"Postigli smo kompromisno rješenje, koje ce onemoguciti bilo kakav vid blokade. Mislim da ce nam ovaj dogovor pomoci da riješimo i druga otvorena pitanja, poput Vijeca ministara BiH i parafiranja sporazuma s EU", rekao je Tihic.

Zamjenik predsjedavajuceg Doma naroda Mladen Ivanic kazao je da je najznacajnija odredba novog poslovnika cinjenica da niti jedan zakon ne može biti usvojen bez predstavnika RS.

"Dobili smo poslovnik koji garantuje da se odluke ne mogu donositi bez volje predstavnika iz RS", istakao je Ivanic, dok je Beriz Belkic, zamjenik predsjedavajuceg Predstavnickog doma, istakao kako je usaglašenim poslovnikom ukinuta mogucnost blokade rada državnog parlamenta.

"Jako znacajna promjena u odnosu na dosadašnju praksu jeste kvorum u Predstavnickom domu. Do sada je za kvorum trebala po jedna trecina iz svakog entiteta, ali od danas je dovoljna prosta vecina, odnosno 22 poslanika", rekao je Belkic.

Martin Raguž, poslanik HDZ-a 1990, naglasio je da su vladajuce stranke pokazale odgovornost i želju da zemlju izvuku iz krize.

Opozicione stranke u Predstavnickom domu, predvodene SDP-om, cestitale su vladajucoj koaliciji na usaglašenom poslovniku, naglasivši da je RS za prihvatanje ovog poslovnika dobila policiju do usvajanja novog ustava.

"Ovo je velika pobjeda onih koji su zaustavli pokušaj od prije desetak dana da se dozvoli blokada državnih institucija. Cestitam strankama koje su razgovorima došle do mjera koje je želio nametnuti visoki predstavnik. Mislim da su predstavnici RS prihvatanjem ovog prijedloga dobili policiju RS do novog ustava", rekao je Zlatko Lagumdžija, poslanik SDP-a.

Protiv usvajanja izmjena i dopuna Poslovnika o radu Predstavnickog doma bili su poslanici iz Srpske demokratske stranke, koji iz principijelnih razloga ne glasaju za odluke koje se donose po hitnom postupku.

Poslanici SDS-a su naveli da se ovim izmjenama omogucava preglasavanje u Predstavnickom domu.

Prema nezvanicnim informacijama, evropski komesar za proširenje Oli Ren vec narednog utorka ce doputovati u Sarajevo gdje ce s predstavnicima BiH parafirati Sporazum o pridruživanju i stabilizaciji.

Odredbe poslovnika
Usvojenim izmjenama i dopunama sve odluke u Predstavnickom i Domu naroda bice donošene vecinom glasova prisutnih poslanika ili delegata koji glasaju.

Pri usvajanju odluka u oba doma maksimalno ce se nastojati da vecina glasova prisutnih ukljucuje najmanje jednu trecinu glasova delegata poslanika sa teritorije svakog entiteta.

Ako vecina glasova ne ukljucuje jednu trecinu glasova delegata ili poslanika iz svakog entiteta, predsjedavajuci doma i njegovi zamjenici sastace se kao komisija i pokušati da obezbijede saglasnost u roku od tri dana nakon glasanja.

U slucaju da predsjedavajuci i njegovi zamjenici ne postignu saglasnost, odluke se donose vecinom glasova onih koji su prisutni i glasaju, pri cemu glasovi protiv ne smiju da sadrže dvije trecine ili više glasova delegata, odnosno poslanika iz svakog entiteta.

Kada Kolegijum Predstavnickog doma postigne saglasnost smatra se da je odluka u ovom domu usvojena, o cemu se obavještavaju poslanici.

Izmjenama i dopuna Poslovnika Predstavnickog doma kvorum za sjednicu cini vecina svih poslanika izabranih u ovom domu, odnosno kvorum cine 22 od ukupno 42 poslanika.

Kvorum Kolegijuma Predstavnickog doma od sada ce ciniti dva clana, a odluke ce biti donošene konsenzusom prisutnih clanova.

U slucaju sprijecenosti predsjedavajuceg Predstavnickog doma i u slucaju da on odbije da sazove sjednicu Kolegijuma, jedan od clanova Kolegijuma može sazvati sjednicu ovog tijela.

Lajcak: Danas dobar dan za BiH
Visoki predstavnik Miroslav Lajcak nakon jucerašnje sjednice kolegija potvrdio je da je dogovor o poslovnicima uskladen s njegovim preporukama.

"Usaglašeno rješenje uskladeno je s mojim zahtjevima. Takoder, usaglašen je s Ustavom i predstavlja veoma dobar signal Evropi iz Sarajeva. Mislim da je danas dobar dan za BiH i da ce EU veoma brzo nagraditi napore za postizanje dogovora", porucio je Lajcak.

__________________________________________


3. DUVANJE U RATNE TRUBE SA SOLUNSKOG FRONTA

Pise: Sven Rustempasic

U proteklih mjesec dana je velikosrpski projekt pokrenuo akciju prijetnji da ce zaratiti ako ¨bošnjacki lideri¨ ne potpišu sve što Republika srpska zahtijeva -- iako je bjelodana istina da je sve ono što je cetnicki projekt ratom, zlocinima, genocidom htio postici, sadržano u Dejtonskom Aneksu 4 (ustavu) kojim je stvorena ¨srpska država zapadno od Drine¨, Republika srpska, a da je u proteklih 12 godina, kao i danas, u jeku proces legaliziranja tog ratnog plijena, kojega svojim potpisima i glasanjima u dejtonskom parlamentima tom genocidalnom projektu daju ¨predstavnici¨ žrtve zlocina, te da u skladu sa tim planom, upravo Republici srpskoj najmanje odgovara stanje rata, stanje vojnih akcija bilo koje vrste.

Ali, da bi se populacija zaplašila, da bi se stvorila klima pritiska, nazvana ¨krizom¨, ta prijetnja silom je bila iz cetnickih izvora lansirana, a kod njihovih bošnjackih jataka jedva docekana i dvostruko potencirana.

Tako su TV programima i novinama i magazinima u Sarajevu prodefilirali mnogi otvoreni i prikriveni jataci velikosrpskog projekta, od Fahrudina Radoncica, preko prof. Zdravka Grebe, pa do Izetbegovicevog ¨dvorskog pjesnika¨ i kafanskog lakrdijaša Abdulaha Sidrana, koji su punim dahom puhali u cetnicku ratnu trubu iskopanu još sa Solunskog fronta.

Danas Miroslav Lajcak za TV Hayat kaže da su sve prijetnje ratom bile doista neozbiljne, neosnovane, te da je iritiranje stanovnika bilo neodgovorno i tomu slicno. Da, sve smo to znali i tokom ovih nekoliko mjeseci ... ali, tu su psihozu konstruirali jataci cetnickog projekta, sve dok njihovi mili i dragi cetnici ne bi dobili ono što su zahtijevali.

__________________________________


4. BERIZ BELKIC

Veoma dobar opis politicke “kulture” u BiH

http://www.bhdani.com/default.asp?kat=kol&broj_id=546&tekst_rb=1

__________________________


5. GLASNICI NACIONALNOG KONGRESA REPUBLIKE BiH


http://republic-bosnia-herzegovina.com/

***************************************

No comments: