Wednesday, February 27, 2008

#371 NI BOSANCI NISU STO SU NEKAD BILI

REPUBLIKA BOSNA I HERCEGOVINA 22. januar 2006.
ONLINE GLASNIK NACIONALNOG KONGRESA REPUBLIKE BiH BR. 371
http://republic-bosnia-herzegovina.com/


1. UVODNIK: POVRATAK DOSTOJANSTVA BOSNE I HERCEGOVINE
- 1.1. REPUBLIKA SRPSKA OVAJ PUT NIJE LEGALIZOVANA
- 1.2. PONOVO NAM SE JAVIO PROF. HITCHNER
- 1.3. DA LI HOLBROOK VARA SVOJE KOLEGE
2. Tihić protiv entitetskog uređenja zemlje
3. TUŽBA: MATERIJALNA NADOKNADA NIJE U PRVOM PLANU
4. IZJAVA HRVATA BOSNE I HERCEGOVINE IZ DIJASPORE
5. NI BOSANCI NISU STO SU NEKAD BILI
6. BH IZGNANICI U HOLANDIJI TRAŽE UKIDANJE ENTITETA
7. Razgovor sa ministrom za ljudska prava i izbjeglice Mirsadom Kebom u Den Hagu
8. ZAŠTO MI U POSAVINI NISMO DOBILI NAREDBU DA POMOGNEMO DUDAKOVIĆU?
9. ONI KOJI BI OSTAVILI ENTITETE UČESTVUJU U ZLOČINU GENOCIDA
10. ADVOKATI R BiH OBRATITE PAŽNJU: KADIJEVIĆ PRIZNAO AGRESIJU
11. WE WANT A GOOD GOVERNANCE IN BOSNIA-HERZEGOVINA
12. PODRŠKA PREŽIVJELIM PODRINJE-SREBRENICA
13. NIKAD NEĆU PJEVATI U BEOGRADU



1. UVODNIK: POVRATAK DOSTOJANSTVA BOSNE I HERCEGOVINE

1.1. REPUBLIKA SRPSKA OVAJ PUT NIJE LEGALIZOVANA

Posljednja runda pregovora o promjeni ustava je završena bez dogovora. "Strane" su se razišle na JEDINOM suštinskom pitanju Bosne i Hercegovine, a to je:

Da li je izvorni suverenitet na državi BiH, ili je izvorni suverenitet na entitetima?

U prvoj varijanti, tj. ako je suverenitet na BiH, onda država BiH postoji i u skladu sa time postoji jedna izborna jedinica, kao što je bila i u Republici BiH. U toj varijanti teritorija BiH bi bila podijeljena na neke izborne okruge, a to bi mogle biti npr. opštine, i u svakom izbornom okrugu bi se birao po jedan ili više poslanika Zastupničkog doma Skupštine BiH, zavisno od broja stanovnika u izbornom okrugu. U drugoj varijanti, ostaju dvije entitetske izborne jedinice, entiteti su de facto i de jure suverene države, koje udružuju svoje suverene institucije u ZAJEDNIČKE institucije na nivou BiH, tj. delegiraju svoje predstavnike na "državni" nivo vlasti. U toj varijanti, entiteti bi se mogli i razdružiti kada god to zažele, kao što su se republike u Jugoslaviji razdružile. Ta varijanta bi bila u suštini legalizacija Daytona, tj. legalizacija rezultata agresije, genocida i dejtonske izdaje. U tom slučaju bi se nastavila kriza dok na kraju RS ne bi bila prisjedinjena Srbiji, i tu je Prof. Boyle 100% u pravu.

Prema svim novinskim izvještajima, oni koji su bili za prvu varijantu, tj. za očuvanje države BiH su Tihić, Halilović i Brkić, dok su na drugoj strani bili Dodik, Ivanić, Čavić.

Lagumdžija je zauzeo izdajničku poziciju, koju je branio istom retorikom koju je koristio i pokojni Izetbegović. Naime, govorio je, da je i on navodno za građansku BiH, ali da to nije realno jer to Srbi neće. Pokušavao je aludirati kako ćemo ispaštati ako ne potpišemo.

Ohrabren pobjedom nad reformistima u HDZ-u, predsjednik HDZ-a Čović se također priklonio opstanku entiteta. Vjerovatno je u pitanju navodni ¨Hrvatina¨, koji je kao i Jović u suštini stari udbaški kadar.

Neuspjeh pregovora je u stvari istorijski uspjeh državotvornih Bosanaca i Hercegovaca. Ovo je prvi put u dužem vremenu da nije pobijedila Dejtonska izdajnička demagogija u stilu: "Ja sam bio za jedinstvenu BiH, ali je Srbi nisu htjeli, pa smo morali priznati RS." Historijsko je dostignuće što je do svakog Bosanca i Hercegovca doprla istina da u savremenom svijetu nema pritisaka na pregovarače, pogotovo ako predstavljaju žrtve agresije.

Time su oduzeta glavna oružja izdajnicima BiH, te je svaka buduća izdaja otežana, jer je unaprijed razgolićena, jer izdajnici se neće moći skrivati iza laži da ih je neko natjerao da potpišu izdaju. Time je vraćeno i dostojanstvo svim BH patriotima.

Međutim, već sada vrebaju nove opasnosti. Ponovo je najopasniji čovjek Adnan Terzić. Dok su pregovori trajali, on je sve činio da dokaže da Dayton funkcioniše i da nema nikakve ni potrebe za Ustavnim promjenama. On je nastavio sa pravljenjem zajedničkih (a ne jedinstvenih) institucija BiH, tako da će ako se Dayton ne promjeni, RS opet imati mogućnost razdruživanja zahvaljujući neumornom Adnanu Terziću. Terzić tako perfidno podriva uspjeh naših pregovarača koji nisu pristali na legalizaciju entiteta. Terzić tiho legalizira entitete kroz dejtonske institucije.

Ako želimo spasiti BiH, da ovaj trud naših pregovarača ne bude uzaludan, smjesta se mora zaustaviti Terzić.




1.2. PONOVO NAM SE JAVIO PROF. HITCHNER

Ponovo nam se javio Prof. Bruce Hitchner, Rukovodilac Projekta Dejtonski mirovni sporazum. Cijelo njegovo pismo možete naći u originalu na engleskom na kraju ovog broja "Online glasnika". Ukratko, on nam obrazlaže kako Američki medijatori na Ustavnim pregovorima u BiH nisu mnogo odstupili od zahtjeva Venecijanske komisije, tj. zahtjeva Evropljana. Međutim, koliko se mi sjećamo, Evropljani su započeli sa pokušajem ukidanja vlasti entiteta; pokušali su napraviti regije koje prelaze entitetske granice, npr. kada je reforma policije u pitanju. Evropljani su prvo pokušali riješiti ključne zaključke Venecijanske komisije -- zaključke 2 i 5, kojima se traži jačanje države BiH. S druge strane, Amerikanci su pokušali tačke 2 i 5 ostaviti za "drugu fazu" i tom "sitnom" promjenom u tempu, sačuvati Republiku srpsku. Sreća da se na pregovorima ne pitaju medijatori, u ovom slučaju Amerikanci, nego sami pregovarači.

Hitchener u svom pismu obrazlaže slijedeće dvije strateške činjenice na kojima su se pregovori zasnivali:

1. Oni (Amerikanci) su iskreni u svojoj želji da pregovarače dovedu do dogovora u kojem će se napraviti vlast na "principima dobrog vladanja" (principles of good governance), tj. efikasna vlast koja će biti u službi naroda - u slobodnom prevodu.

2. Taktički su zamislili dvije faze dogovora. U prvoj fazi bi se brzo usvojile ustavne promjene koje bi omogućile da se novi izbori održe u skladu sa novim ustavom?! Tek u drugoj fazi bi se pristupilo suštinskim promjenama, npr. diskutovalo bi se o prelasku vlasti sa entiteta na državu, u cilju jačanja države tj. tek u drugoj fazi bi se diskutovalo o tačkama 2 i 5, zaključaka Venecijanske komisije.

Oba ova principa su podvala državotvornim Bosancima i Hercegovcima, a evo zašto.

1. Potpuno je iz igre izbačeno internacionalno pravo, strane u pregovorima su potpuno izjednačene, nema žrtve ni agresora, te niko ne može biti ni kažnjen niti mu se može prijetiti kažnjavanjem. Ostaje samo slobodna volja strana u pregovorima ako hoće ili neće da popuste bilo gdje. Naravno da će onda pregovori doživjeti neuspjeh, ako ni državotvorni bh pregovarači ovaj put neće da popuste pred četnicima. Ako Amerikanci žele napredak moraju u igru uvesti internacionalno pravo i na osnovu njega pritisnuti predstavnike RS u cilju ukidanja agresijom i genocidom stvorene tvorevine RS. U suprotnom oni daju podršku genocidu, pokušavajući da zažmire, da ga ne vide.

2. Taktički je američki pristup također podvala, jer nema nikakva razloga za žurbu, budući da su izbori potpuno nevažna stvar u poređenju sa ustavom. Zbrziti Ustav zbog izbora, je potpuno besmislen argument, osim ako se ne radi o prevari. Osim toga, da su se pregovarači dogovorili u prvoj fazi da se zastupnici delegiraju iz entiteta, tim dogovorom bi bilo riješeno i ono jedino bitno pitanje Bosne i Hercegovine, tako što bi suverenitet bio dodijeljen entitetima. Dakle, da je postignut dogovor u prvoj fazi, time bi bilo prejudicirano i rješenje druge faze. Dakle, potpuno je u pravu Prof. Boyle - pokušali su nam na brzinu podvaliti i "cementirati" podjelu. Srećom, sudbina je u našim rukama, bez obzira šta Amerikanci hoće, mi to ne moramo prihvatiti.


1.3. DA LI HOLBROOK VARA SVOJE KOLEGE

Kada se vidi kako su američki pregovarači uletjeli i neuspjeh, nameće se prirodno pitanje: "Da li je Holbrook prešutio ključne stvari o Dejtonskim pregovorima čak i svojim kolegama?

Izgleda da jeste. Izgleda da Holbrooke nije iskreno rekao svojim kolegama iz “Projekta Dayton Peace accord” šta je tajna njegovog uspjeha, a to je činjenica da su Izetbegović, Lagumdžija, Silajdžić bili izdajnici. Naravno da im to nije mogao reci, i to iz dva razloga. Prvo, jer bi time umanjio svoj uspjeh, a drugo što bi time ugrozio sam Dayton, tj. svoj najveći uspjeh u životu.

Međutim, ko je kriv Hitchneru, Haysu, MacElhaniju što nisu malo pažljivije pročitali Holbrookovu knjigu. Tamo Holbrooke fino piše kako je "čitav jedan sat morao ubjeđivati Izetbegovića da pristane na ime “Republika srpska”", kao da je jedan sat neko veliko vrijeme. Čak kada je Izetbegović pristao, Šaćirbegović je lijepo Holbrooku objasnio razloge Izetbegovićevog jednosatnog oklijevanja, riječima: “Brine se kako će to prodati svome narodu.” Dakle, Alija se čitav jedan sat sekirao, ne zato što osniva Republiku srpsku, nego zato što ne zna kako će to prodati Bošnjacima, a da ga ne prokužimo kao izdajnika.

Hays, Hitchner, MacElahany su ostali u ubjeđenju da je Holbrook nadmudrio inferiorne Bošnjake, malo im blefirao, priprijetio, i obavio posao.

Samo zato Holbrook jeste obavio posao u Daytonu, a Hays nije u Sarajevu, jer je izdajnički tim u Daytonu bio u naponu snage, a u Sarajevu je bio u rasulu. Prvi je otpao Šaćirbegović, pa Izetbegović, a Silajdžić i Lagumdžija nemaju mudrost jednog Izetbegovića da bi bili u stanju povesti narod u nestanak kao što je to znao pokojni Alija prije nego se predstavio Bogu na istinu.

Dr. Muhamed Borogovac




2. Tihić Protiv entitetskog uređenja zemlje

SDA ni na koji način ne želi afirmirati entitetsko uređenje zemlje i neće potpisati ništa što znači legalizaciju loših rješenja iz Dejtona, kazao je jučer Sulejman Tihić na seminaru koji je SDA organizirala u Vogošći za svoje političke predstavnike i uposlenike s ciljem da se pripremi stranačka politika za akcije na terenu na svim nivoima.

U državi kao što je BiH uvijek će se morati voditi računa o etničkom principu, smatra predsjednik SDA, ali je entitetsko uređenje nešto što nije priroda BiH, nego je posljedica sile i genocida. Na kraju je kazao da međunarodna zajednica ovaj put ne želi presuđivati i ne vrši pritisak kao nekada. – (¨Dnevni Avaz¨)



3. TUŽBA: MATERIJALNA NADOKNADA NIJE U PRVOM PLANU

SARAJEVO, 19. januara (FENA) - Tužba BiH protiv SCG za agresiju i genocid pred Internacionalnim sudom pravde u Haagu nije usmjerena protiv srpskog naroda, već je njen cilj utvrđivanje istine i zadovoljavanje pravde, izjavio je danas član Predsjedništva BiH Sulejman Tihić.

Govoreći na seminaru u Vogošći koji je Stranka demokratske akcije organizirala danas za političke predstavnike u institucijama vlasti i uposlene u SDA, Tihić je kazao da materijalna nadoknada nije u prvom planu.

"Cilj je utvrditi istinu pred najvišom pravnom institucijom na svijetu. Ako se ne utvrdi istina o stradanju, različite istine mogu biti uzrok novih stradanja", rekao je on.

Tihić smatra i da je veoma važno formirati državnu komisiju o stradanju građana u ratu kako političari više ne bi mogli licitirati žrtvama. -- (Fena) bdž



KOMENTAR: Slažem se sa ovim da materijalna nadoknada nije najbitnija. Čak mislim, kao i Prof. Boyle, da se Tužba treba iskoristiti isključivo za ukidanje RS. Ako budemo tražili i ukidanje RS i pare, daće nam utješnu presudu, pare, tj. ratnu odštetu, koju onda nikada nećemo moći naplatiti jer je Srbija bankrot. Ako tražimo samo jednu stvar, ukidanje RS, onda sudije neće imati alternativu, te se četnici neće izvući samo sa parama, nego će im biti ukinuta svetinja zbog koje su i krenuli u rat, genocidna RS.

M. B.



4. IZJAVA HRVATA BOSNE I HERCEGOVINE IZ DIJASPORE

BOSNA I HERCEGOVINA DANAS I SUTRA
(prijevod orginala na engleskom)

http://users.skynet.be/orbus/aktua/aktua844.htm

http://republikabih.net/

Budući da je Dejtonski sporazum (1995) nagradio agresiju i genocid, namećući nezakonitu i nepravednu podjelu međunarodno priznate države Bosne i Hercegovine u dva “entiteta”: Bošnjačko-Hrvatsku Federaciju i Republiku Srpsku, plus autonomno Okružje Brčko,

Budući da je Dejtonski sporazum nametnuo zemlji nefunkcionalan sustav od 14 ustava, 14 vlada i 180 ministara,

Budući da je Dejtonska Bosna i Hercegovina postala protektorat, kojim vlada Visoki predstavnik međunarodne zajednice uz pomoć ogromne i dobro plaćene birokracije,

Budući da Srbi imaju apsolutnu kontrolu u Republici Srpskoj, Bošnjaci dominiraju u Federaciji, a Hrvatima u Bosni i Hercegovini je uskraćena puna nacionalna ravnopravnost i istinska zakonska sigurnost,

Budući da čak nakon deset godina poslije potpisivanja Daytonskog sporazuma i nakon pet milijardi dolara međunarodne pomoći, Bosna i Hercegovina ni politički ni ekonomski ne napreduje nego ostaje izvor nestabilnosti u regiji,

Budući da današnja nastojanja američkog državnog Ureda (State Department-a) i njegovih prijatelja “popraviti” Dejtonski sustav nije ništa manje nego prisiljavanje Bošnjaka i Hrvata da legaliziraju ilegalni i nepravedni Dejtonski sporazum pod izlikom “pregovaranja”, ali s konačnim ishodom da se sačuva status quo i osigura trajan opstanak Republike Srpske, premda je ona izrasla i priznata na genocidu,

Dakle, mi Hrvati iz Bosne i Hercegovine koji živimo izvan njezinih granica, pozivamo sve hrvatske, a i bošnjačke, političke čelnike da učine sljedeće:

1. Odbiju sve bezsadržajne i kozmetičke promjene Daytonskog sporazuma.

2. Odbiju reafirmaciju Republike Srpske i zahtjevaju njeno ukidanje, dakle i kraj Federacije.

3. Ponište ilegalno nametnut i nepravedan postojeći sustav.

4. Pregovaraju jedino pod uvjetom da se ukinu oba “entiteta” i Okružje Brčko.

5. Pronađu pravedan i funkcionalan ustavni poredak koji će, prema priznatim demokratskim standardima, osigurati slobodu i jednakopravnost, zagarantiranim pravednim zakonima, svakom pojedincu i narodu (Bošnjacima, Srbima i Hrvatima) u Bosni i Hercegovini.

17. siječnja 2006.

Dr. Ante Čuvalo, Chicago – Predsjednik, Savez Hrvata Bosne i Hercegovine
Rev. Marko Puljić O.F.M., Chicago - Kustos, Hrvatska franjevačka kustodija za Ameriku i Kanadu
Bernard M. Luketich, Pittsburgh – Nacionalni Predsjednik, Hrvatska Bratska Zajednica u Americi
Melkior Mašina, Hobart, IN – Nacionalni Predsjednik, Hrvatska Katolička Zajednica u SAD
Dr. Ana Mišetić, Chicago – Dopredsjednica, Udruga Američkih Hrvata
Steve Bubalo, Los Angeles – Dopredsjednik, Savez Hrvata Bosne i Hercegovine
Vedran J. Nazor, New York – Predsjednik, Hrvatska Akademija Amerike
Vinko Kužina, New York – Predsjednik, Hrvatski Radio Klub, New York
Dr. Živko Strika, New York – Počasni Predsjednik, Kulturni Klub “Šibenik”, New York
Josip Knežević, New York – Predsjednik, HKD Napredak, New York
Stipe Galić, New York – Predsjednik, Hrvatska Bratska Zajednica, Odsjek 789, New York
Ivan Jureta, Chicago – Predsjednik, HKD Napredak, Chicago
Krešimir Mišetic, Chicago – Tajnik, Savez Hrvata Bosne i Hercegovine
Miroslav Komšić, Detroit - Savez Hrvata Bosne i Hercegovine
Mirko Kovač, Detroit - Savez Hrvata Bosne i Hercegovine
Franjo Perković, New York - Savez Hrvata Bosne i Hercegovine

Imena onih koji budu dalje potpisivali ovu izjavu biti će na: http://new.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?bih



5. NI BOSANCI NISU ŠTO SU NEKAD BILI

Zabrinjavajući demografski podaci Agencije za statistiku BiH
U prvoj polovini 2005. više umrlih nego rođenih
Za šest mjeseci prošle godine rođeno je 16.171, a umrlo 17.312 osoba

Agencija za statistiku BiH jučer je u Sarajevu predstavila bilten o demografiji u 2004. u kojem se navodi da je te godine rođeno 35.319 djece i to 35.151 živorođene i 168 mrtvorođene.
Te godine zabilježen je pad broja živorođene djece za 11 posto u odnosu na 2000. to jest rođeno je 4.412 djece manje nego tada.
Prema podacima kojima Agencija dosad raspolaže (za prvih šest mjeseci 2005.), u BiH je zabilježen negativan prirodni priraštaj- 1.141 (rođeno je 16.171, a umrlo 17.312 osoba).
Iz podataka u biltenu, kako je saopćeno, uočljivo je da u BiH iz godine u godinu stopa nataliteta opada, stopa mortaliteta raste, pa samim tim opada i prirodni priraštaj, javila je Fena. -- (Avaz)



6. BH IZGNANICI U HOLANDIJI TRAŽE UKIDANJE ENTITETA

Poštovani,

U prilogu je sadržaj razgovora predstavnika Platforme BiH iz Holandije i ministra za izbjeglice Mirsada Kebe, koji je održan u ambasadi BiH u Den Hagu u ponedjeljak 9. januara, o.g.

Pored aktuelnih pitanja o statusu građana BiH koji žive u Holandiji vođen je i razgovor o ustavnim promjenama.

Stav Platforme je jasno izražen da se u razgovorima treba poći od suštinskih promjena koje se odnose na ukidanje RS i entiteta a ne od palijativnih promjena u pojedinim organima vlasti koje zadržavaju RS.

Interesantno je mišljenje Kebe da će se o entitetima razgovarati tek u drugoj fazi razgovora i da tako zahtijevaju predstavnici SAD, koji, kako tvrdi, vode glavnu riječ u pregovorima. Ovaj pristup pregovorima se svodi na već poznati problem o pokušaju negiranja vlastite pozicije.

Više sagovornika sa naše strane se usprotivilo mlakom i popustljivom pristupu pregovorima od strane bh. političara u tako važnim razgovorima gdje se radi o sudbini države, što Kebo nije prihvatio i ocijenio kao nas manir kulturnog i diplomatskog komuniciranja.

Zapaženo je da prati i da ga interesuju stavovi i aktuelni pogledi Nacionalnog Kongresa RBiH i Vas lično u vezi sadašnjih razgovora o ustavnim promjenama.

Srdačno Vas pozdravljam!

Dževad Kurić




7. Razgovor sa ministrom za ljudska prava i izbjeglice Mirsadom Kebom u Den Hagu

Predstavnici Platforme (B. Zečić i Dž. Kurić), BH Biznis kluba (G. Drakovac) i organizacije Mladi-BiH (A. Fazlić i K. Agović) razgovarali su u ambasadi BiH 9. januara 2006. sa ministrom za ljudska prava i izbjeglice Nj. E. Mirsadom Kebom o pitanjima od interesa za BH zajednicu u Holandiji.

Pitanje uvida i mogućnosti uticaja na sadržaj Sporazuma o socijalnom i penzionom osiguranju između Bosne i Hercegovine i Holandije, koji je u septembru prošle godine postignut u Den Hagu, a nalazi se pred ratifikacijom u Parlamentu BiH riješeno je na taj način što će građani BiH u Holandiji preko svojih predstavnika u Platformi BiH dati eventualne primjedbe i prijedloge Sporazuma prije njegovog usvajanja u Parlamentu.

Ministar Kebo je obavijestio sagovornike da se štampaju udžbenici iz već dobijenog nastavnog plana i programa za predmete dopunske nastave u osnovnoj školi i gimnaziji. Dobijanjem knjiga olakšati će se dopunsko obrazovanje učenika-državljana BiH u Holandiji a time i afirmacija vlastitog identiteta. Istaknut je problem potpunog odsustva finansiranja dopunske nastave od strane holandskih vlasti ali i smanjenog interesa roditelja za slanje djece u dopunske škole. Ambasador Fuad Šabeta je obećao da će sa svoje strane izvršiti apel na roditelje da shvate značaj i potrebu slanja djece u bosanske škole.

O problemu priznavanja i nostrifikacije diploma i reformi visokog školstva, što je veoma bitno za povratak dobro obrazovanih mladih stručnjaka iz inostranstva i njihov doprinos obnovi Bosne i Hercegovine, ministar Kebo je rekao da je prijedlog Zakona o visokom obrazovanju u proceduri.

Na pitanje kakva je sudbina Peticije Svjetskog Saveza Dijaspore BiH za izmjenu Dejtonskog ustava koja je nedavno predate predstavnicima Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice ministar Kebo je rekao da je Peticija predate nadležnim organima. Sa strane Platforme je izražen jasan stav da je ukidanje postojeće entitetske podjele preduslov za ostale ozbiljnije izmjene Ustava.

Na kraju je vođen razgovor o pitanju dvojnog državljanstva u kojem je od ministra Kebe zatraženo da pokrene proceduru za izmjenu zakona o dvojnom državljanstvu tako da se ne treba potpisivati bilateralni sporazum sa državama, kao što je Holandija, koje u svom zakonodavstvu ne zabranjuju posjedovanje državljanstva neke druge države.

Dž. Kurić



8. ZAŠTO MI U POSAVINI NISMO DOBILI NAREDBU DA POMOGNEMO DUDAKOVIĆU?

Želim vam se zahvaliti na svim ovim poučnim informacijama. Naime, slučajno sam čuo o vama od moje zaručnice Eldine Z. Jako sam sretan da sam našao ovako dobar sajt i drago mi je da još neko dijeli isto mišljenje, a to je da smo izdani i da je Alija Izetbegović taj izdajnik. Ovdje gdje ja živim u gradu Binghamton živi dosta Bosanaca i kad im nešto ružno kažem o Izetbegoviću oni me poprijeko gledaju i još mi kažu: "Gdje si ti bio dok je on branio Bosnu? A ja znam da sam bio u Gradačcu u 107. brigadi od početka pa do kraja na prvoj liniji, ali Alije Izetbegovića nisam tu vidio da posjeti borce, a nisam ni njih koji su branili prve linije Minhena i Frankfurta. Ali o tom potom. Nego želio bih isto da vam se zahvalim na knjizi ''Rat u BiH, 1992-1995'' http://www.hdmagazine.com/bosnia/ . Prava je. Mnoge stvari mi nisu bile jasne dok su se sva 4 godišnja doba mijenjala na meni u tranšejama Posavine, kao na primjer što nema te naredbe već jednom da se krene dok 5. korpus sam dolazi na kapiju Banja Luke? Ali sad mi je sve kristalno jasno. Samo se nadam da za Bosnu i Hercegovinu nije još kasno. Budno gledam šta će biti sa tužbom u februaru i zato bih vas zamolio ako je moguće da me informišete na gore naveden email o svim zbivanjima u vezi naše zemlje. Hvala unaprijed; i ako ima išta da ja mogu uraditi za vas i vašu organizaciju samo recite. Živjeli.......

Mujo S.



9. ONI KOJI BI OSTAVILI ENTITETE UČESTVUJU U ZLOČINU GENOCIDA

Poštovani,

Evo prvi put imao sam priliku da na televiziji vidim uživo prof. Francis A. Boyle-a; govorio je na engleskom jeziku, kojeg malo razumijem, ali mi se čini, a to su i građani glasali, da treba u potpunosti odbaciti Hays-ove reforme.

Sada bi trebalo dati podršku gospodinu Tihiću, ljudske moralne od svih građana probosanski orijentirani da se bori samo za jedno - Republiku Bosnu i Hercegovinu.

Dobro ste primijetili, vrlo je malo vremena, da uskoro opet pregovaraju o ustrojstvu Države, a smatram da, svi koji ostave entitete u budućem ustavu, učestvuju u zločinu genocida.

Eto večeras je i Muhamed Filipović, akademik, poručio da je "problem svih problema" manji bosanski entitet.

Neka Bog pomogne Bosnu i bosanske narode.

Ibrahim M.




10. ADVOKATI R BiH OBRATITE PAŽNJU: KADIJEVIĆ PRIZNAO AGRESIJU

Ne znam kako obavijestiti one što rade sa tužbom... ali neka ne zaborave ove rezolucije koje su Ujedinjene nacije donijele tokom rata:

752. od 1992. godine, 757 od 1992, 819 od 1993 i 816 od 1993, koje kažu da su snage Srbije-Crne Gore agresori i daju naredbe da njihove snage napuste Bosnu i Hercegovinu i prestanu potpomagati srpske snage sa oružjem i logistikom.

Čak i Jugoslavenski vojni vrh, general Veljko Kadijević u svojoj knjizi – Moje viđenje raspada - dolazi sa jasnim priznanjem o odgovornostima Beograda u svojoj politici protiv Bosne i Hercegovine. Pored ostalih oficijelnih izvještaja te govora koje su Jugoslavenske vođe imali u medijima tokom i poslije rata, Kadijević u svojoj knjizi izvještava (strana 148) "da je Jugoslavenska vojska činila kičmu srpskih snaga uključujući tu oružje i logistiku"

Dario M.




11. WE WANT A GOOD GOVERNANCE IN BOSNIA-HERZEGOVINA

Dear All,

Thank you for your response. I welcome constructive comment and criticism on the constitutional process that has taken place over the past year as it is fundamentally important that Bosnians and friends of Bosnia debate freely and openly the profound constitutional issues that face the country. My response here is offered in that vein. However, for the future, I think it essential that discussion on the constitution begin to move to a level that fully and thoughtfully addresses not only the problems in and with the Dayton constitution, but the solutions to those problems. That is no easy task. It will require imagination, generosity, knowledge, understanding, and a recognition of the complexities of Bosnia's recent tragic history. If Bosnia is to have a viable constitution acceptable to all the people, it must be built on a shared vision and principles of good governance.

The European Commission for Democracy Through Law or Venice Commission published a report on 11 March 2005 that assessed the “conformity of the Constitution of Bosnia and Herzegovina with the European Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms and the European Charter of Local Self-Government, as well as the efficiency and rationality of the present constitutional and legal arrangements in Bosnia and Herzegovina.” The Commission concluded that:

1. Despite the reforms made to date, BH remains constitutionally too weak a state to make sufficient progress toward European Integration;
2. A comprehensive and not a piecemeal transfer of competencies from the entities to the state must be carried out to strengthen it;
3. The current state legislative and executive structures “are not efficient and rational but cumbersome and with too many possibilities of blocking the taking of any decision“;
4. The current constitution enshrines too many prerogatives for ethnic or group rights and not enough for citizens;
5. Constitutional arrangements in the two entities are not parallel, and in the Federation in particular are neither efficient nor rational (the Commission did not, however, directly address the equally vexed issue of the entities’ future relationship to the state);
6. Neither the current state or entity constitutions “provide a sound basis for the future. It is desirable for the citizens at some state to decide to have an entirely new constitution based on their own wishes and drafted during a period without ethnic strife.”

We agree--and have always agreed--with all of these critiques. In attempting to address the problem, however, the parties focused on a two stage process which was in due course intended to address the concerns and problems in the Dayton constitution. The goal in the first stage was to put in place constitutional reforms that would establish a government that could functionally negotiate an SAA agreement following the October 2006. The second stage goal was to address constitutional reform of all governing structures in the country. We discussed this process with a member of the Venice Commission, and they agreed, as did all the parties that participated in the discussions, that a two stage process so structured was plausible and realistic.

In any event, considerable thought and effort in the first stage was put into constructing a state government that was functional and accord with the criticisms and recommendations of the Venice Commission as outlined in points 1, 3, 4 and 6. And we fully intended to address the issues raised in 2 and 5 in the second stage. I am in accord with the view that the process must now move in a more comprehensive direction with regard to the constitution, but it should be absolutely clear that, whatever the outcome of this phase of constitutional negotiations, it was important and useful to make the effort and all the parties shared that view. To reiterate, future discussions on reforming the Dayton constitutional must pursue a vision of good governance acceptable to the people of BiH that moves the country fully into the Euro-Atlantic community. That is an enormous undertaking which will require vision and a willingness on the part of all to work together constructively for a common goal. I intend to remain engaged to that end.

Respectfully Submitted,
R. Bruce Hitchner



12. PODRŠKA PREŽIVJELIM PODRINJE-SREBRENICA

http://users.skynet.be/orbus/aktua/aktua846.htm

********************************************************************

No comments: