Friday, November 9, 2007

NKRBiH - Online glasnik Bos. kongresa - Ustav

Subject :
Online glasnik Bos. kongresa - Ustav

Date :
Sat, 18 Aug 2001 09:44:15 -0400


Avgust 17. 2001

Online glasnik Bosanskog kongresa donosi:

1. Uvod
2. DAJTONSKI SPORAZUM - Analiza Prof Boylea
3. Apel za pomoc
________________________________________________________________________________

1. UVOD

Na mnogim jezicima svijeta "Ustav" se kaze "Konstitucija". To je zato sto se
ustavom uspostavlja, tj. ustrojava, tj. konstituise jedna drzava. To je
najvazniji dokument u drzavi. U najvecoj mjeri od Ustava zavisi da li ce drzava
biti demokratska, ili diktatorska, razvijena ili siromasna, efikasna ili ne itd.
Zbog toga razvijene i demokratske drzave svijeta, tj. drzave u kojima vlasti
sluze narodu, educiraju svoj narod o Ustavu drzave. Na primjer, svaki Amerikanac
zna sve najvaznije clanove i amandmane svoga Ustava. Svi oni koji zele da
postanu Amerikanci moraju nauciti najvaznije dijelove iz Ustva i Americke
politicke istorije i poloziti ispit da bi dobili drzavljanstvo..

Uzrok svih problema Bosne i Hercegovine je u nefunkcionalnom Daytonskom Ustavu
koji razbija Bosnu i Hercegovinu, umjesto da je jaca. Bosna i Hercegovina ne
moze krenuti naprijed dok god ne promjeni nakaradni Daytonski Ustav, a jedini
nacin da se to uciji je da se izborimo da se isti proglasi nevazecim zato sto je
nedemokratski nametnut, agrsijom i gnocidom, a ne slobodnom voljom gradjana
Bosne i Hercegovine. Jedini Ustav za kojega imamo pravnog osnova boriti se je
Ustav Republike Bosne i Hercegovine koji nam je na prevaru otet.

Zato i mi, kao i ostali savremeni narodi svijeta trebamo znati osnovne stvari o
ustavnoj problematici nase domovine Bosne i Hercegovine. Jadan clan sa nase
liste nam je poslao slijedeci dokument, analizu Prof. Boylea o Daytosnkom
ustavu. Preporucujemo vam da obavezno odstampate i uvezete ovaj dokument. Svaka
bosanska i hercegovacka familija treba to da ima. Pogotovo ovaj dokument trebaju
da imaju uvijek pri ruci svi bosanski i herecgovacki intelektualci, ukljucujuci
i novinare, da bi bili u stanju vidjeti pravu dijagnozu pojedinih dogadjaja iz
BiH svakodnevnice.

Napomenimo jos da je licno Prof Boyle poslao ovu Analizu delegatima Skupstine
Republike BiH uoci ratifikacije Daytonskog sporazuma u Skupstini s ciljem da ih
odvrati od usvajanja pogubnog sporazuma, ali su je "bosnjacki" pregovaraci i
potpisnici Daytona sakrili od delegata. To su bili Izetbegovic, Sacirgebegovic,
kojemu je Boyle licno urucio Analizu, i ostali iz pregovarackog Daytonskog tima.
Jednog dana, kada prsnu okovi ropstva Bosnjaci ce izucavati ovaj dokument, a oni
koji su ga sakrili od poslanika da bi progurali pogubmi Daytonski sporazum u
Skupstini Republike Bosne i Hercegovine, ce biti okarakterisani kao izdajnici i
zlocinci protiv vlastitog naroda.

Dr. Muhamed Borogovac
Bosanski kongres

Napomena: Covjek koji nam je poslao Boyleovu analizu Daytona izmedju ostalog
kaze:

Recicu vam jos nesto, ovo pismo sam slao i RTV-BiH sa naznakom za Sanelu
Prasovic, ali nisam dobio povratnu informaciju. Slao sam naravno i na druge
adrese, a posto sam tek danas saznao za vasu stranicu koja me jako obradovala,
ovo saljem i vama sa napomenom: Ako vam bude trebao i primjerak ovoga pisma na
Engleskom jeziku, javi te mi, poslacu vam.



Dakle, ako neko zeli originalni text neka se sdamo javi na gornju email adresu.
_______________________________________________________________________________________

2. DAJTONSKI SPORAZUM - Analiza Prof. Boylea

Professor Francis A. Boyle

MEMORANDUM

SALJE: PROFESOR FRANCIS A. BOYLE
PREDMET: DAJTONSKI SPORAZUM
DATUM: 30. NOVEMBAR 1995.

DRAGI PRIJATELJI:

Uvod

1. Upravo sam prostudirao Dajtonske dokumente. Jasno je da ce Bosna izgubiti 49%
svoje teritorije u korist srpskih
agresorskih snaga. Da bude jos gore, 30% Bosne koje je sada slobodna teritorija
pod kontrolom Vlade i Armije, ce
predati svoju nezavisnost u ruke NATO-a. NATO ce postati okupaciona sila koja ce
potpuno kontrolisati teritoriju na
kojoj je stacionirana. Jos i mogu shvatiti da dajete 49% BiH koje ne
kontrolisete. Medjutim, potpuno je neshvatljivo
zasto bi ste zeljeli da date 30% Bosne koje sada potpuno kontrolisete. U
sustini, 30% BiH koje sada kontrolisete ce
postati zatvor pod kontrolom NATO-a. Necete imati apsolutno nikakve
nezavisnosti. Komandant NATO-a ce imati
apsolutnu diktatorsku vlast i vojnu silu koja ce biti u stanju da namece odluke.
Predsjednik, Predsjednistvo i Vlada ce
postati nista vise od marioneskog rezima koji ce izvrsavati sta god im NATO
kaze.

2. Dakle, poslije svih ovih godina, poslije svih vasih patnji, poslije svih
vasih uspjeha, vi predajete 49% vase teritorije
Srbima, 20% Tudjmanu, a 30% NATO-u. Naravno, samo vi donosite tu odluku, nikako
ja. Medjutim, vasa Armija nije
porazena u bitci. Ona kontrolise 30% teritorije Bosne i Hercegovine. Potpuno je
nerazumno da se vasa Armija preda
kako je predvidjeno prema uslovima Dajtonskog sporazuma. Ovi zakljucci postaju
jasni poslije analize slijedecih
elemenata Dajtonskog sporazuma.

Direktni mirovni pregovori, Wright-Peterson vazduhoplovna baza, Dayton, Ohio,
1.-21. Novembra 1995.

Opsti okvirni sporazum za mir u Bosni i Hercegovini

3. U Opstem okvirnom sporazumu se spominje "Federalna republika Jugoslavija", a
ne Federalna republika
Jugoslavija (Srbija i Crna Gora). Ovo je jos jedna koncesija krnjoj Jugoslaviji
koja prakticno znaci da je FRJ zakoniti
nasljednik bivse SFR Jugoslavije.

4. Vec u Clanu I se pominje "Bosna i Hercegovina" umjesto Republika Bosna i
Hercegovina. Iz te terminologije
proizlazi da ce Republika Bosna i Hercegovina nestati da bi nastalo nesto sto se
zove "Bosna i Hercegovina".
Drugim rijecima, Srbi ce postoci svoj cilj razbijanja Republike Bosne i
Hercegovine i dobijanja zvanicnog priznanja
Republike Srpske.

5. U Clanu III eksplicitno se uvodi termin Republika Srpska. Ovo je bio drugi
srpski cilj, zvanicno priznanje Republike
Srpske.

6. Clan V. Cudno je i bez presedana da Republika Hrvatska i Federalna Republika
Jugoslavija "potpuno podrzavaju i pospjesuju ispunjenje obaveza" iz novog Ustava
Bosne i Hercegovine. Drugim rijecima, Hrvatska i krnja Jugoslavija su postali
garanti Ustva Bosne i Hercegovine. Ovo je slicno slucaju Kipra, gdje su Turska,
Britanija i Grcka bili garanti. Naravno, uslijedio je rat.

7. Clan X kaze da Federalna Republika Jugoslaavija i Bosna i Hercegovina
"priznaju jedna drugu kao suverene,
nezavisne drzave u njihovim internacionalnim granicama". Medjutim, ova
terminologija ne predstavlja zvanicno
diplomatsko priznanje. To moze biti ucinjeno jedino kada se dogovore dvije vlade
i razmijene ambasadore. Ovo je
potvrdjeno slijedecim rijecima, koje nalazimo u Clanu X: "Dalji aspekti
medjusobnog priznanja ce biti predmet
buducih pregovora." Dakle, jos nema zvanicno uspostavljenih diplomatskih odnosa
izmedju Bosne i Hercegovine i
Federalne Republike Jugoslavije. Ozbiljno sumnjam da ce Milosevic ikada
razmijeniti ambasadore, tj. zvanicno
priznati, Bosnu i Hercegovinu, koja ce se raspasti po ovim uslovima Daytonskog
sporazuma.

8. Clan XI. Cinjeniaca da ovaj sporazum stupa na snagu odmah po potpisivanju
pokazuje da je Holbrooke odlucio da ga progura odmah i onda ga predstavi kao
svrsen cin Skupstini Republike Bosne i Hercegovine.

Anexi:

Anex 1-A: Dogovor o vojnoj strani mirovnog ugovora.

Clan I. Opste obaveze.

9. Ocito je da je ovaj dogovor pokusaj da se NATO tretira kao "dogovorena
regionalna organizacija" u skladu sa
Poglavljem 8 Povelje Ujedinjenih Nacija. Ali jasno je da NATO ovo nije. Zapravo,
NATO je obrambeni savez
organizovan pod Clanom 51 te Povelje, koji je sadrzen u Poglavlju 6. Po uslovima
Povelje Ujedinjenih Nacija ili
NATO Pakta NATO nema autoritet da se umjesa u neku vrstu medjunarodne operacije
nametanja mira kao sto je
ovdje opisano.

10. Organizacija Ujedinjenih Nacija ima autoritet da napravi takvu operaciju
cuvanja mira kao sto je UNPROFOR, ali
NATO nema.

11. 2(a). "Ni jedan Entitet ne smije zaprijetiti ili koristiti silu protiv
drugog Entiteta, i ni pod kojim uslovima naoruzana
sila jednog entiteta ne smije uci ili odsjesti na teritoriji drugog entiteta bez
pristanka vlade te druge strane i
Predsjednistva Bosne i Hercegovine." U drugim rjecima, Bosanska Armija ne moze
napasti Armiju Republike
Srpske ni pod kojim uslovima.

12. 3. "Oba Entiteta ce biti jednako odgovorna za ispunjenje ovog...". Drugim
rijecima, Federacija Bosne i
Hercegovine i Republika Srpska se tretiraju kao da su de fakto nezavisne drzave.
Republika Bosna i Hercegovina
se ovdje nigdje ne spominje.

Clan II. Obustava neprijateljstava Clan III. Povlacenje stranih vojnih jedinica.

13. Izgleda kao da se ovdje zahtijeva povlacenje vojnih snaga Republike Hrvatske
i krnje Jugoslavije. Medjutim, ni
Republika Hrvatska ni krnja Jugoslavija nisu potpisnici ovoga Anexa. Jedini
potpisnici ovoga Anexa su Republika
Bosna i Hercegovina, Federacija Bosna i Hercegovina i Republika Srpska. Osim
toga, postoje druge posljedice
ovog cina koje ce biti prodiskutovane kasnije.

14. Ovdje je uspostavljena zona separacije izmedju vojnih snaga koja je 4 km
siroka, po dva na obje strane od
dogovorene linije prekida vatre. Samo IFOR-u je dozvoljen u ovoj dogovorenoj
zoni separacije. Drugim rijecima, ovo je de fakto podjela Republike Bosne i
Hercegovine duz linije prekida vatre koju ce IFOR policijski kontrolisati.

III. Faza II, strana 7

15. Ovdje dokument uvodi "granicnu liniju izmedju Entiteta". Dakle, jasno se
govori o granici. Drugim rijecima, oba
Enititeta se tretiraju kao da su de fakto drzave pa trebaju imati obiljezenu
granicnu liniju.

16. 4. Opste, strana 8. Uocimo ovdje da ce IFOR izvrsiti demarkaciju granicne
linije izmedju dva Entiteta. Dakle, jos
jednom, imate NATO/IFOR-ovo formalno obiljezavanje granice, tj. imate kreiranje
dvije de fakto nezavisne drzave.

V. Faza III, strana 9

17. 6. "...IFOR ima pravo i nadleznost da prisili uklanjanje, povlacenje ili
preseljenje oruzane sile i da naredi obustavu bilo koje aktivnosti na bilo
kojoj lokaciji u Bosni i Hercegovini. Ostatak paragrafa 6 daje IFOR-u pravo da
upotrijebi vojnu silu u tom cilju.

18. Uglavnom, dakle, IFOR ce biti u vlasti nad cijeom drzavom, sa pravom da
upotrijebi vojnu silu bilo gdje to zazeli.
Tesko je vidjeti da ce ostati nesto od formalne nezavisnosti Federacije Bosne i
Hercegovine, a da i ne govorimo o
nezavisnosti Republike Bosne i Hercegovine.

Clan VI. Razmjestanje Snaga za provodjenje sporazuma, strana 11

Savjet Bezbjednosti UN moze uspostaviti IFOR koji djeluje u skladu sa Poglavljem
7 Povelje UN, koje se bavi
akcijama uspostavljanja mira. Medjutim, NATO nema ni ovlastenja niti
kompetencija da to ucini. To je samo
odbrambeni pakt organizovan prema Clanu 51., Glave 6. Povelje UN.

IFOR moze biti pozvan da pomogne u provodjenju slobodnih i fer izbora, da pomaze
humanitarnim organizacijama,
da radi sa izbjeglicama itd. (Strana 12.) Drugim rijecima, izgleda da ce IFOR
biti uvucen da obezbijedi vojnu snagu
neophodnu da se uradi bilo sta u Bosni i Hercegovini. (Ovo je direktno u
kontradikciji sa onim sto Clinton govori
javno o ogranicenoj ulozi NATO-a).

21. 5. Uglavnom, IFOR-ov komandant moze uraditi u Bosni i Hercegovini sta god
zazeli. Paragraf 6. daje mu za
pravo da upotrijebi i vojnu silu. Drugim rijecima, cijela Bosna i Hercegovina ce
biti pod vlascu IFOR-a.

22. Strana 13. Dakle, IFOR ce postati vojni okupator Bosne i Hercegovine, sa
svim pravima, privilegijama i
imunitetom. Komandant IFOR-a ima pravo da upotrijebi vojnu silu prema svom
nahodjenju.

23. Stoga, pod ovim uslovima, ne razumijem kako IFOR nece biti umijesan u tzv.
izgradnju nacije Bosne i
Hercegovine.

24. Dakle, pod uslovima ovoga sporazuma NATO ce postati vojni okupator Bosne i
Hercegovine. Zato ce prema
Haskim pravilima imati obavezu da odrzava zakon i red. Prema tome, bosanske
vlasti odustaju od one nezavisnosti koju imaju na 30% teritorije koju sada
kontrolisu, a osim toga, permanentno predaju kontorolu nad 49% Bosne i
Hercegovine, dijelom nazvanim Republika Srpska. Pod ovim okolnnostima,
Predsjednik, Predsjednistvo i Skupstina ce postati samo lutke na koncu, rezim
koji ce morati da radi sta god mu je naredjeno od IFOR-a.

Clan VIII. Uspostavljanja Zajednicke vojne komisije.

25. Izgleda da ce zajednicka vojna komisija postati de fakto vlada Bosne i
Hercegovine. Uocimo medjutim da ce
komisija funkcionisati nista vise nego samo kao konsultativno tijelo za
IFOR-ovog komandanta. Prema tome,
IFOR-ov komandant upravlja cijelom Bosnom po svim osnovama i svrhama.

Clan XII. Konacni tumac sporazuma

26. Uglaavnom, IFOR-ov komandant ima zakonsku vlast da uradi sto god zeli.
Dakle, u biti ovaj sporazum
uspostavlja vojnu diktaturu u Bosni pod kontorolom IFOR-ovog komandanta.

Dodatak B Anexu 1-A: Sporazum izmedju Republike Bosne i Hercegovine i
Sjevernoatlanskog odbrambenog
saveza (NATO) u vezi statusa NATO-a i njegovog osoblja.

27. Uglavnom, NATO osoblje ce biti imuno u odnosu na pravni sistem Bosne i
Hercegovine sta god da urade. Ova
NATO operacija je zakon za sebe.

Anex 1-B. Sporazum o regionalnoj stabilnosti

30. Ovaj sporazum je izmedju Republike Bosne i Hercegovine, Republie Hrvatske,
Federalne Republike Jugoslavije, Federacije Bosne i Hercegovine i Republike
Srpske.

Clan II (1)

31. Primjetimo da se ovdje govori samo o misiji vojnog priblizavanja izmedju
sefova vojnih snaga Federacije Bosne i Hercegovine i Republike Srpske. Drugim
rijecima, nestaje Armija Bosne i Hercegovine. Armije Federacije i Srpske se
tretiraju kao armije de fakto nezavisnih drzava. Ne postoji zajednicka komanda,
samo koordinacija, koja se nikada nece ostvariti.

32. Clan VI, strana 4. Odnosi naoruzanja su potpuno nepravedni. Uglavnom, krnja
Jugoslavija ce imati 75% plus 10%
na Republiku Srpsku. Ne vidim kako taj omjer moze kreirati stabilan mir u Bosni
ili na Balkanu.

Anex 2. Sporazum o granicnoj liniji izmedju entiteta i srodni problemi

Clan V. Arbitraza za podrucje Brckog

33. Uglavnom, ovim se stavlja podrucje Brckog na led za slijedecu godinu.
Ponovo, cijela svrha Daytonskog
sporazuma je da Clinton dobije nesto napismeno tako da ce on moci staviti cijelo
Bosansko pitanje na led za
slijedecu godinu da bi nastavio sa svojom predsjednickom kampanjom bez uticaja
Bosne.

35. Takodjer, mislim da sada nije vjerovatno da ce Predsjednik Medjunarodnog
suda pravde naimenovati trecega
sudiju dok Bosna vec ima jedan slucaj u toku na Svjetskom slugu protiv Krnje
Jugoslavije. Naravno, ako i kada
Bosna bude prinudjena da da povuce tu parnicu, onda ce mozda Predsjednik Suda
biti voljan da izvrsi tu obavezu.
Ovdje bi trebali obezbijediti neku alternativu Predsjedniku Medjunarodnog suda
pravde.

Anex 3. Sporazum o izborima

36. Strana 2. Da budem iskren ja ne vidim kako se taamo mogu odrzati realni
izbori za devet mjeseci od stupanja na
snagu ovog Sporazuma pod sadasnjim uslovima. Taj zahtjev je smijurija. Sve sto
Srbi trba da urade je da nista ne
mijenjaju. Ko ce glasati u Republici Srpskoj pod pod ovim uslovima.

Clan III. Privremana komisija za izbore.

37. Komisija treba da kazni "svaku osobu ili tijelo koje krsi propise".
Medjutim, to nista ne znaci bez IFOR-ove prisile.

Clan IV. Pravo ucesca na izborima

38. "Do dana izbora, povratak izbjeglica bi trebalo da bude obavljen, tako da bi
mnogi mogli ucestvovati licno na
izborima u Bosni i Hercegovini. Ovo je smijesna recenica. Kako je iko mogao
uzeti je zdravo za gotovo.

39. Apsolutno nema nacina da bilo ko organizuje demokratske izbore u Bosni u
slijedecih deset mjeseci.

Anex 4. Ustav Bosne i Hercegovine

40. Ustav. Iz jezika upotrijebljenog ovdje cini se da se nastavlja postojanje
Bosne kao medunarodnog subjekta kao i njeno clanstvo u Orgaanizaciji
Ujedinjenih Nacija. Naravno Srbi ce biti u stanju da tvrde da "Republika Bosna i
Hercegovina" vise ne postoji i da ovaj Sporaazum explicitno priznaje Republiku
Srpsku. Ali za razliku od ranijeg
jezika, izgleda da ovaj jezik stiti pravno postojanje drzave i njeno UN
clanstvo. Prema jezik u prvom nacrtu kojeg je
Holbrooke dao Izetbegovicu dne 5. Novembra 1995. Republika Bosna i Hercegovina
bi odmah dozivjela disloluciju
kao drzava prema medjunarodnom pravu. Toliko o njegovim dobrim namjerama. To je
bilo isto toliko lose kao sto je pokusao Owen da ucini na Owen-Stoltenbergovim
pregovorima.

Clan III. Duznosti i Relacije izmedju institucija Bosne i Hercegovine i
Entiteta.

41. Ocigledno, sa ove liste je namjerno izostavljena Odbrana. Dakle, centralne
institucije nece imati nikakvih
kompetencija u pitanjima vezanim za odbranu Drzave. Stoga prema Paragrafu 3,
koji slijedi, dva entiteta imaju
odgovornosti za "odbranu". dakle, dva entiteta - Federacija i Srpska - ce
postati de facto nezavisne drzave.

42. Efektivno institucije sada postojece Republike Bosne i Hercegovine ce
prestati da postoje, i ogranicen broj
institucija sa ogranicenim ovlastenjima ce ih mozda zamijeniti. Sve druge
institucije moraju biti usaglasene sa
Republikom Srpskom, sto se nece nikada dogoditi.

43. Clan IV. Skupstina. Tijelo koje predstavlja narod, Vijece naroda, nikada
nece proraditi jer ce blok delagata iz
Republike Srpske sam sebe iskljuciti prema instrukcijama sa Pala. Buduci da
paljanski Srbi mogu staviti veto na
odluke Vijeca naroda, onda oni mogu staviti veto i na odluke cijele Skupstine.

44-45. Buduci da paljasnski Srbi mogu narediti svojim delegatima da se iskljuce
iz rada skupstine, to nikada nece
biti qvoruma u Vijecu narod. Buduci da nikada nece biti qqvoruma, Vijece naroda
ne moze odlucivati pravosnazno,
pa stoga ni cijela Skupstina ne moze djelovati zakonito. Dakle, nista ne moze
biti ucinjeno protiv zelja paljanskih
Srba.

46. Svi drugi propisi ne mijenjaju situaciju. Buduci da paljanski Srbi imaju
pravo da sprijece qvorum, onda nikakav
posao ne moze biti obavljen protivno njihovim zeljama.

47. Jos jednom, glasajuci kao blok, delegati ili clanovi iz Republike Srpske
mogu efektivno sprijeciti da bilo kakav
posao bude obavljen na zasjedanju Skupstine, ako je suprotan njihovim zeljama.

48. Paragraf 4. Ovlastenja. Primjetimo da Skupstina nema nadleznost da vrsi
mobilizaciju, prikuplja i odredjuje porez
ili skuplja prihode. Skupstina moze samo "odlucivati o izvorima i iznosima
prihoda za (svoje) djelovanje...". Drugim
rijecima, Skupstina nema nezavisan izvor prihoda. Zbog toga ce biti potpuno
bez-znacajna. To ce biti vrlo slicno
prvom Clanu Konfederacije ovdje u Amerika koji nije uspio upravo iz ovog
razloga. Bio je zamijenjen Ustavom
Sjedinjenih Americkih Drzava koji daje Federalnom kongresu pravo da skuplja
novac pomocu oporezivanja,
obaveznih davanja, carina itd. Bez prava da skuplja porez, ova Skupstinaa nece
iamti nikakve stvarne vlasti.

49. Predsjednistvo. Odjeljak 2(d) efektivno daje paljanskim Srbima pravo veta
nad odlukama Predsjednistva. Drugim rijecima, Predsjednistvo nece biti u stanju
da uradi bilo sta protivno njihovim zeljama. Ono naprosto nece biti u stanju da
radi.

50. Stoga ce Serbi sa Pala biti u stanju da sprijece Predsjednistvo u
sprovodjenju spoljne politike BiH. Prema tome,
cak i limitirana ovlast ce biti sputavana od strane Srba s Pala.

5. Zasjedajuci Komitet

51. Ova provizija daje bosnjackom clanu Predsjednistva kontrolu nad Bosanskom
Armijom. Hrvatski clan
Predsjednistva ima kontrolu nad HVO-om, a srpski clan Predsjednistva ima
kontrolu nad Srpskom Armijom. Ne
izgleda da ce uopce biti neke zajednicke komande ili glavnog staba ove tri
armije. Stoga, Srpska Armija ce ostati
upravo onakva kakva je sada. U tom slucaju, to ce omesti garancije koje su na
papiru date izbjeglicama i razseljenim osobama da ce se vratiti svojim kucama.
Zasto bi se Bosnjak ili Hrvat zelio vratiti svojoj kuci koja se nalazi pod
okupacijom Srpske Armije kojom komandiraju nasljdnici Mladica i Karadzica? Ta
izbjeglica bi trebala biti luda da na to pristane. Ostatak teksta u 5(a) je
tako srocen da garantira de facto podjelu BiH. Zasjedajuci Komitet za Vojna
Pitanja ima jedino autoritet da "koordinira" a ne da komandira. Zato ce tri
armije (Bosanska Armija, HVO i Srpska Armija) ostati upravo onakve kakve su i
sada.

Clan VI – Ustavni Sud

54. Ova tzv. zastita koja ovdje daje Ustavnom Sudu jurisdikciju (pravnu snagu)
da odlucuje o "specijalnim odnosima" nije od neke pomoci. Ustavni Sud bi
svakako dozvolio "specijalni paralelni odnos" izmedju Republike Srpske i
Republike Srbije, koji je identicak Ugovoru o Konfederaciji izmedju Republike
Hrvatske i Federacije BiH. Ali, krajnji rezultat takvog Ugovora o Konfederaciji
izmedju Republike Srpske i Republike Srbije bice jednak de facto, ali ne i de
jure, absorpciji (prisajedinjenju) Republike Srpske Republici Srbiji. Drugim
rijecima, imacete de facto, ali ne i de jure, Veliku Srbiju koja bi u sebi
ukljucivala i 49% teritorija RBiH.

55. Isto tako je jasno da Ustavni Sud nema autoriteta (punomoci) da intervenira
onda kada Srbi sa Pala odluce da
izostanu sa nekog sastanka onda kada odluce da sprijece postojanje kvoruma na
zasjedanju Doma Naroda ("House of Peoples"). Stoga, nema nacina na koji bi
Ustavni Sud primorao Dom Naroda, a prema tome i Skupstinsku Asembleju da
funkcionira i djeluje protiv zelja Srba sa Pala.

Clan VVII – Centralna Banka

56. Ova tacka kaze da ce o odgovornosti/duznosti Centralne Banke "biti
odlucivane/odredjivane na Skupstinskoj
Asembleji". Ali, posto Srbi sa Pala imaju mogucnost da stave veto na djelatnosti
Skupstine, ova Centralna Banka
nece nikada imati prilike da nesto efikasno odradi. To je jasno jos vise kada se
procita naredna recenica, koja jasno kaze da Centralna Banka ne moze u toku
sest godina "davati kredit na taj nacin da stampa novac/monetu". I moze dobiti
dozvolu da to ucini jedino onda kad joj Skupstina to odobri, sto se nece nikada
dogoditi, jer Srbi sa Pala imaju mogucnost da stave na to veto (tj. da to
sprijece svojom jednostranom odlukom). Stoga ce Centralna Banka postojati samo
kao ime, ali ne i kao stvarnost.

Clan VIII – Finansije

U osnovi, Skupstina nece imati efikasnog autoriteta da skuplja porez, ako to
Srbi sa Pala ne dozvole. Slicno tomu,
Srbi sa Pala mogu jednostavno odbiti da daju jednu trecinu poreza Skupstini.
Cinjenica da Skupstina mora zavisiti
od Federacije i Republike Srpske da bi skupila porez, jeste fatalna slabost ove
odluke. Da napomenem, ovo je
slicno Americkim Paragrafima o Konfederaciji po kojima je Centralna Vlada morala
da zavisi od pojedinih drzava da joj daju poreski prilog – sto se nikada nije
dogodilo – pa su te "Paragrafime" zamjenili Americkim Ustavom.

Clan XII -- Stupanje (ovog Ustava) na snagu

58. "Ovaj Ustav ce stupiti na snagu nakon potpisivanja General Framework
Agreement-a (prevod: Opceg Okvirnog
Dogovora) kao ustavni akt koji ce nadopuniti i nadjacati Ustav Republike Bosne i
Hercegovine."

Ova procedura je ocigledno protu-ustavna prema trenutno vazecem (1974/1990,
medjunarodno priznatom 1992)
Ustavu Republike Bosne i Hercegovine. Doista, ovaj novi Ustav ne treba cak ni da
se podnese Skupstini Republike Bosne i Hercegovine na glasanje odn. na
odobrenje. Po svim namjerama i ciljevima, ovaj novi Ustav stupa na snagu odmah,
po svim svojim clanovima, i to bez odobrenja Skupstine Republike Bosne i
Hercegovine. Drugim rijecima, po onome sto pise u ovom novom Ustavu, Republika
Bosna i Hercegovina, njena Skupstina, i sve njene institucije su u osnovi
potpuno unistene na dan 22. Novembra, 1995. Zato su odmah u Clanu I odbacili ime
"Republika Bosna i Hercegovina".

Anex II -- Prelazni Sporazumi

1. Zajednicka Prelazna Komisija

Pimjetite da su "Strane" uspostavile Zajednicku Prelaznu Komisiju da primjene
Ustav Bosne i Hercegovine. Ali,
"Strane" su ustvari Republika Bosna i Hercegovina, Republika Hrvatska, i
Federalna Republika Jugoslavija. Zasto bi Hrvatska i krnja Jugoslavija imale
ikakvu moc odlucivanja o implementaciji (primjeni) Ustava za Bosnu i
Hercegovinu?

4. Uredi

60. Iz ovog teksta se moze protumaciti da se dozvoljava nastavak rada "vladinim
uredima, institucijama i ostalim
tijelima Bosne i Hercegovine" da funkcioniraju "prema primjenljivim zakonima"
dok ne budu zamjenjene. Primjetite,
medjutim, da ovi uredi i ove institucije ne rade vise po Ustavu Republike Bosne
i Hercegovine. Takodjer, nije jasno
da ce ova prelazna shema biti primjenljiva na Skupstinu Republike Bosne i
Hercegovine. Naslov "uredi" ne indicira
na to da je Skupstina u to ukljucena.

Anex 5 – Dogovor o Arbitraciji

61. U osnovi, ovaj Dogovor zahtjeva arbitraciju izmedju Federacije BiH i
Republike Srpske. Republika Bosna i
Hercegovina nema nista s time. Prema tome, Federacija BiH i Republika Srpska se
tretiraju kao da su de facto
neovisne drzave.

Anex 6 -- Dogovor o Ljudskim Pravima

62. Clan I tretira Federaciju BiH i Republiku Srpsku kao da su de facto neovisne
drzave sa obavezama prema
medjunarodnim ugovorima o ljudskim pravima.

63. Clan III (2): "Plate i troskovi Komisije i njenih zaposlenih ce zajednicki
odrediti strane, a placat ce ih Bosna i
Hercegovina". Drugim rijecima, Srbi sa Pala imaju snagu veta nad radom Komisije
za Ljudska Prava. Stoga doista
ozbiljno sumnjam da ce ta Komisija za Ljudska Prava biti ikada i formirana. Sto
vise, jasno je da plate i troskove
nece placati Federacija BiH i Republika Srpska, nego se kaze "da ce ih placati
Bosna i Hercegovina" – koja
nemoze sakupljati porez. Da su doista ozbiljno namjeravali da stvore tu
Komisiju, trazili bi da troskove plate
Federacija BiH i Republika Srpska.

64. Zato ovaj cijeli Anex o Primjeni Ljudskih Prava i Organi (za primjenu)
izgleda solidno na papiru. Ali, kada se vidi
da nije nista obezbjedjeno da se sve to efikasno finansira, onda doista sumnjam
da ce bilo kada to efikasno i
osmisljeno da proradi.

Anex 7 -- Dogovor o Izbjeglicama i Razseljenim Osobama

65. Clan I. Ovaj clan ne kaze nista o tome ko ce biti zaduzen da plati nadoknadu
stete izbjeglicama za "imovinu koja
im ne moze biti nadoknadjena".

Komisija za Izbjeglice i Razseljene Osobe

66. "2. Plate i troskovi Komisije i njenih zaposlenih ce zajednicki odredjivati
Strane i od njih jednako placane." Evo,
ovdje se trazi da Federacija i Republika Srpska plate troskove, a ne "Bosna i
Hercegovina" -- kao sto se trazi za
Komisiju o Ljudskim Pravima. Ali, ove pojedinosti "moraju odrediti Strane
(Parties)". Drugim rijecima, Srbi sa Pala
su dobili pravo veta nad uspostavljanjem i radom Komisije. Zato veoma ozbiljno
sumnjam da ce ta Komisija biti u
stanju bilo kada da efikasno proradi.

67. Clan XII (2) – Komisija ima ovlasti da uruci "pravednu kompenzaciju, kako je
Komisija utvrdi". Ali, nema
efektivnog mehanizma da se ta kompenzacija plati. Na primjer, nema uslova da
Federacija, a posebno Republika
Srpska isplati takvu kompenzaciju. Ako bi ova provizija imala bilo kakvo
primjenljivo znacenje, jasno je da bi
Republika Srpska trebala platiti "pravednu kompenzaciju" za svu imvinu koju je
unistila.

68. Paragraf 6. Ovdje spomenute kompenzacione dionice (bonds) ne znace nista.
Niko ovdje nije obavezan da
ispostuje ove kompenzacione dionice.

69. Clan XIV -- Imovinski Fond. Jos jednom, nema ustanovljenog doprinosa
kapitalu koji bi trebao imati ovaj Fond.
Stoga ozbiljno sumnjam da ce se od toga bilo sto ostvariti, a da i ne govorimo o
tzv. kompenzacionim dionicama.

70. Ustvari, ovaj Fond ce zavisiti od doprinosa medjunarodne zajednice.

Anex 8 – Dogovor o Komisiji za Zastitu Nacionalnih Spomenika

71. Clan III "Plate i troskovi Komisije i njenih zaposlenih zajednicki ce
odrediti Entiteti koji ce ih ujedno i ravnomjerno
snositi."

Drugim rijecima, jos jednom Srbi sa Pala imaju mogucnost stavljanja veta na rad
Komisije. Stoga se moze zakljuciti
da je u rukama Srba sa Pala da li ce se ta Komisija ikada i uspostaviti, a kamo
li uspjesno raditi.

72. Sadrzaj ove tacke se moze protumaciti kao "crni humor": Republika Srpska se
obavezuje da zastiti nacionalne
spomenike, i to nakon sto je ucinila sve sto je mogla da ih unisti sirom Bosne.
Ovaj Anex ugovora je vrhunac
licemjerstva i apsurdnosti.

Anex 9 – Dogovor o Uspostavi Javnih Preduzeca Bosne i Hercegovine

73. U Preambuli mozete primjetiti da se Republika Bosna i Hercegovina vise i ne
spominje. Pod novim rezimom,
Republika Bosna i Hercegovina nestaje. Stoga se Federacija i Republika Srpska
tretiraju kao da su neovisne
drzave.

74. Clan II (5) "30 dana nakon sto ovaj Dogovor stupi na snagu, Strane ce se
dogovoriti o svotama novca koje ce
dati Saobracajnom Preduzecu, za njegov pocetni budzet …"

Drugim rijecima, ponovno Srbi sa Pala imaju pravo veta (tj. ovisi o njihovoj
volji) na rad ovog Saobracajnog
Preduzeca, sto moze da znaci da to preduzece nece nikada niti proraditi. Ovo
Preduzece je samo prazno slovo na
papiru.

75. Clan II – Druga Javna Preduzeca. Ovaj clan predstavlja vrhunac cinizma. Ovaj
clan kaze da je jedino javno
preduzece ovo gore pomenuto Saobracajno Preduzece – koje postoji samo na papiru.
Nema cak niti obaveze da se osnuju bilo kakva druga javna preduzeca koja se u
svim drzavama bave npr. Elektroprivredom, vodovodima, PTT saobracajem,
komunalijama, radio i ostalim vezama, itd. Osnivanje ovih javnih preduzeca mogu
sprijeciti Srbi sa Pala svojim pravom veta, tj. ako im je volja da to sprijece
onda to mocu i uciniti. Zato se moze zakljuciti da se javna preduzeca vjerovatno
nikada nece niti uspostaviti.

Anex 10 – Dogovor o Civilnoj Primjeni Mirovnog Dogovora

Clan V -- Vrhovni autoritet za tumacenje dogovora. "Visoki Predstavnik je
vrhovni autoritet na terenu; on ce tumaciti
ovaj Dogovor po pitanjima civilnog djela implementacije morovnog dogovora."

Drugim rijecima, dato je Visokom Predstavniku puno pravo da upravlja Bosnom i
Hercegovinom kako mu je volja --
po svim pitanjima (osim vojnih). IFOR ce imati ovlasti da radi sto god zeli po
vojnim pitanjima. Zato niti Federacija
BiH niti upravno tijelo za "Bosnu i Hercegovinu" nece imati nikakve suverene
kontrole ili autoriteta. Predsjednik,
Predsjednistvo, Vlada i Skupstina ce biti samo lutke na koncu koje nece imati
nikakve neovisnosti od NATO-a.

Anex 11 – Dogovor o Medjunarodnim Policijskim Trupama

77. Po ovom Aneksu izgleda da ce Ujedinjene Nacije ustvari preuzeti nadzornicko
pravo nad unutrasnjim stvarima
policijskog tipa, tj. sprovodice zakon u zemlji. Stoga je jasno da ce Bosanska
Vlada izgubiti kontrolu i nad ovim
osnovnim elementom drzavnog suvereniteta.

Dogovor o Uspostavi Opceg Okrirnog Dogovora za Mir u Bosni [Agreement on
Initialing the General Framework
Agreement for Peace in Bosnia]

Pismo Mate Granica Klausu Kinkelu od 21. Novembra, 1995:

78. Primjetite kako u ovom pismu Republika Bosna i Hercegovina ne postoji. U ime
Hrvatske, Granic ne uvazava
"suverenitet, teritorijalni integritet i politicku neovisnost" Republike Bosne i
Hercegovine. Isti stav Granic zauzima i u
druga dva pisma koje je napisao.

Pismo Milutinovica Kinkelu, 21. Novembar 1995.

79. Primjetite da Savezna Republika Jugoslavija ne uvazava "suverenitet,
teritorijalni integritet i politicku neovisnost"
Republike Bosne i Hercegovine.

81. Komentar o pismu kojega je Granic uputio Boutrosu Ghaliju 21. Novembra,
1995: Ozbiljno sumnjam da ce se
Republika Hrvatska pridrzavati obaveze iz ovog pisma da "striktno sprijeci upad
svojih vojnih snaga u BiH i odustati
od toga da u BiH drzi bilo kakve vojne snage koje su pod njenom komandom".
Prekrsaj ove obaveze od strane
Republike Hrvatske bi znacio prekrsaj Dajtonskog sporazuma – pa bi na osnovu
toga Republika Bosna i
Hercegovina mogla da odbaci Dajtonski sporazum. Ovaj isti argument se odnosi i
na drugo Granicevo pismo.

82. Komentar o pismu kojega je Milutinovic poslao Boutrosu Ghaliju 21. Novembra,
1995: Ozbiljno sumnjam da ce
"Savezna Republika Jugoslavija striktno sprijeciti upad svojih vojnih snaga u
BiH i odustati od toga da u BiH drzi bilo kakve vojne snage koje su pod njenom
komandom". Vjerovatno ce Jugoslavija prekrsiti ovo obecanje, sto ce biti
prekrsaj Dajtonskog Sporazuma – sto bi opravdalo odustajanje Republike Bosne i
Hercegovine od Dajtonskog
Sporazuma. Isto vazi i za ostala Millutinoviceva pisma.

83. Komentar o pismu kojeg je Izetbegovic uputio Christopheru, 21. Novembra
1995. Primjetimo iz Izetbegovicevog
pisma da Republika Bosna i Hercegovina vise ne postoji.

84. Primjetimo da se Izetbegovic ne obavezuje da izgradi mjere za poboljsanje
medjusobnog povjerenja izmedju
Savezne Republike Jugoslavije i Republike Bosne i Hercegovine.

85. Primjetimo da se uspostavljanje zvanicnih diplomatskih odnosa ne trazi u
ovom Sporazumu. Ta uspostava bi
zahtjevala razmjenu Ambasadora izmedju SR Jugoslavije i Republike Bosne i
Hercegovine. Ustvari, kada se pazljivo pogleda, vidi se da ovaj Dajtonski
Sporazum niti ne zahtjeva razmjenu Ambasadora izmedju SR Jugoslavije i "Bosne i
Hercegovine". Dakle, drugim rijecima, Milosevic nije priznao cak niti ovu novu
tvorevinu koju Dajtonski Sporazum naziva "Bosna i Hercegovina", a kamo li
Republiku Bosnu i Hercegovinu. Doista, ne postoji niti jedan jedini dobar
razlog da to Milosevic ucini, jer ce Republika Bosna i Hercegovina odmah nakon
potpisivanja ovog Sporazuma prestati pravno da postoji, a ova nova tvorevina,
"Bosna i Hercegovina" nece funkcionirati kao jedna drzava. Prema tome, zasto bi
Milosevic priznao i jednu od te dvije tvorevine ? Milosevic je dobio ono sto je
zelio – a to sadrzi i pola Bosne i Hercegovine (49%).

Rezolucija 1021 (1995) Savjeta Bezbjednosti Ujedinjenih Nacija

86. Primjetimo kako se u drugoj preambuli nigdje ne spominje potreba da se ocuva
teritorijalni integritet i politicka
neovisnost Republike Bosne i Hercegovine.

87. Primjetimo takodjer kako se u trecoj preambuli oslovljava "Savezna Republika
Jugoslavija" umjesto "Savezna
Republika Jugoslavija (Srbija i Crna Gora)".

88. Terminologija ove dvije gore navedene preambule/paragrafa predstavlja
znacajnu pobjedu krnje Jugoslavije.
Drugim rijecima, Republika Bosna i Hercegovina nestaje, a Savezna Republika
Jugoslavija postaje pravni nasljednik bivse Jugoslavije (SFRJ).

89. Primjetimo da paragraf 1(b) kaze da ce embargo na dostavu teske artiljerije,
municije, vojnih aviona, helikoptera
"biti nastavljen dok ne stupi na snagu sporazum o kontroli naoruzanja – spomenut
u Aneksu 1b …". Drugim rijecima,
dostava teskog naoruzanja Bosanskoj Vladi ce biti zabranjena do unedogled. Prema
tome, embargo na naoruzanje ce se nastaviti sprovoditi protiv Bosanske Vlade u
nedogled. Prema tome, Bosanska Armija ne moze nabavljati tesko naoruzanje koje
joj je potrebna da brani Narod i Zemlju.

90. Pod-paragraf "c" je tako bremenit uslovima da sumnjam da ce se ikada skinuti
embargo na tesko naoruzanje
Bosanske Armije. Pod-paragraf je potpuno bezvezan. Po ovoj rezoluciji, embargo
na tesko oruzje protiv Bosanske
Vlade, bice produzen do unedogled. Nema nikakve obaveze koja daje datum kada ce
se taj embargo skinuti.

91. Rezolucija 1022 (1995) Savjeta Bezbjednosti UN: Primjetimo da u drugom
preambularnom paragrafu nema
tradicionalnog pomena o tome da se mora sacuvati teritorijalni integritet i
politicka neovisnost Republike Bosne i
Hercegovine. Taj pomen obaveze ocuvanja teritorijalnog integriteta i politicke
neovisnosti Republike Bosne i
Hercegovine (koji je bio prisutan u predjasnjim Rezolucijama) sasvim je iscezao.

93. Primjetimo u cetvrtom preambularnom paragrafu, da se vise ne spominje
"Savezna Republika Jugoslavija (Srbija i Crna Gora), nego jednostavno "Savezna
Republika Jugoslavija". Drugim rijecima, Savezna Republika Jugoslavija se
tretira kao pravni nasljednik bivse Jugoslavije (SFRJ), uprkos tome sto je
Skupstina Ujedinjenih Nacija to rezolucijama i djelom odbacila.

94. Jos jednom, sve ove promjene u terminologiji, predstavljaju pobjede za
Milosevica. Drugim rijecima, Milosevic je dobio sto je trazio od Savjeta
Bezbjednosti isto kao sto je dobio u Dajtonu.

95. Pod paragrafom 1, ekonomske sankcije protiv krnje Jugoslavije se "odmah
ukidaju …". Dakle, dok imamo slucaj
da se embargo na tesko naoruzanje Bosanskoj Vladi i dalje sprovodi, dok se
krnjoj Jugoslaviji ukidaju ekonomske
sankcije (paragrafi 2-5). Drugim rijecima, Milosevic dobija sve sto zeli, a
Bosanci ne dobijaju nista, nego samo neka
obecanja, sto je prljavi posao Savjeta Bezbjednosti.

96. Provizije da se i dalje nastavi sa sankcijama protiv Bosanskih Srba ne znace
nista, jer sva prinuda je isla preko
Milosevica i Srbije – a ta prinuda je ukinuta.

97. Paragraf 5 Rezolucije oslobadja zaledjena sredstva koja Srbija ima po
cijelom svijetu, da bi ih Milosevic pokupio.

Zakljucak

98. Gore navedeni komentari govore sami za sebe i ne traze da ih dalje
objasnjavam. Na Vama je da odlucite gdje
nakon ovoga, da li da prihvatite Dajtonski Sporazum ili da ga odbijete. U
slucaju da odlucite da odbijete Dajtonski
Sporazum, ja sam potpuno spreman da se vratim na Medjunarodni Sud, da bi
zatrazio od Suda zvanicni nalog da se sprijeci cijepanje Republike Bosne i
Hercegovine i da se skine embargo na tesko oruzje koji je nametnut protiv
Bosanske Armije – embargo koji ce se jos neko vrijeme nastaviti. Ja o ovome ne
mogu odluciti u Vase ime. Vasa
buducnost je u pitanju. To je Vasa Drzava. To je Vasa Sudbina. Vasa ce djeca i
unuci morati da snose konsekvence Vase odluke.

Neka je Bog s Vama, Vas prijatelj,

Francis A. Boyle Profesor Medjunarodnog Prava
________________________________________________

3. Apel za pomoc

AMER CORIC:

Dragi prijatelji!

Ako ste bili u prilici da slusate radio BM mogli ste saznati da je nas mladi
(KADRIC JASMIN-STAR 20 GODINA) nedavno obolio od GALOPIRAJUCE
LEUKEMIJE.Mislim da svi znamo sta to znaci.Porodica je dala apel na radiu da
se pomogne ovom mladicu,jer jos postoji nada da se spasi ovaj mladi
zivot.Medutim za posljednju sansu potrebno je 100 000 DM za lijecenje u
Zagrebu i transplataciju kostane srzi.Jedan humani privatnik bio je dobrog
srca I dao potreban avans da se Jasmin hitno transportuje u Zagreb gdje ce
cekati na tretman I lijecenje sve dok na racunu ne bude bilo minimalno 50
000 DM.u toku posljednjih par dana koliko se na radiu vrti ovaj apel za
pomoc,osim avansa za transport uplaceno je tek 70 DM !!!!!Pa sada recite
sami zar to nije zalosno.Ja sam slucajno osoba koja poznaje roditelje ovog
nesretnog momka I vjerujem da radio I televiziju ne slusa dovoljan broj
ljudi ili pak desi da I oni koji imaju vremena da ukljuce svoje radio
prijemnike to urade u pogresnom momentu i ne uspiju da cuju vapaj za
pomoc.Iz tog razloga pokusavam na jos jedan nacin da pozovem nase sugradjane
da pomognu jer ja znam da mogu.Ako bi svaki gradjanin odvojio po samo jednu
1 DM uspjeli bi smo spasiti jedan mladi ljudski zivot.Ja vjerujem u ovaj
grad I njegove ljude,ja sam gotovo siguran da ce mo uspjeti I na kraju
krajeva zbog toga ovo I radim,molim Vas kada sutra ustanete pomislite na
svoje najblize, djecu, bracu , sestre, rodbinu, prijatelje.Samo pomislite da
se u takvoj poziciji mogao naci bilo ko od nas,uzmite uplatnicu,upisite
iznos pa makar bio mali koliko 1 DM ,I uplatite tacnije spasite jedan
zivot.Ziro racune mozete cuti I na radiu BM a evo ih I ovdje:


DEVIZNI
_______1610550000000032 partija 19-55-00180-3
KM_______1610550000000032 partija 09-55-00058-3
Kod Raiffeisen Banke
(prostorije ove banke su kod "Prostora" to jest preko puta "Doma stampe",
broj telefona za sve informacije o ovome je ++387-32-410-420)


Adnan Dzonlic:

Info je objaviljen i na www.bm.radio.ba

adnan@dzonlic.cjb.net
www.dzonlic.cjb.net
BM Radio
Talica Brdo 11, Zenica
Bosnia and Herzegovina
phone xx 387 32 / 440.443
telefax xx 387 32 / 440.444

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Bosnian Congress USA
http://www.BosanskiKongres.com
http://www.hdmagazine.com/bosnia

No comments: