Monday, November 5, 2007

NKRBiH - Sokovi s Pantovcaka; Drugovi i hadzije; Raja i papci

Subject :
Sokovi s Pantovcaka; Drugovi i hadzije; Raja i papci

Date :
Thu, 01 Jun 2000 21:31:38 -0400

Danasnji "Online glasnik Bosaskog kongresa" donosi

1. Shokovi s Pantovchaka (Duzi izvodi clanka iz Ibrahima Prohica novinara
"Oslobodjenja"

2. I drug i hadzija u istom liku - Otovreno pismo novinara Ibrahima Halilovica

3. "Raja" i papci - pismo iz Sarajeva
____________________________________________________________________

1. "Oslobodjenje" od 1. Juna 2000.

Sokovi s Pantovcaka

Aktuelni predsjednik RH Stipe Mesic objavljivanjem transkripta Tudjmanovih
razgovora izazvao je pravu pometnu na politickoj i drustvenoj sceni u svojoj
zemlji. No, ti razgovori, njihov sadrzaj, akteri, njihovi politicki motivi i
ciljevi itekako se ticu BiH, njene nedavne (ratne) povijesti, sadasnjosti,
pa i njene sudbine, odnosno buducnosti.

Prepisi Tudjmanovih razgovora koje je Mesic stavio na uvid javnosti nisu
nesto sto se nije znalo. Ali, sada, pored argumenata, otrkivaju se i dokazi
da je postojala azvjera Beograda i Zagreba o podjeli BiH. Rat, dakle, nije
bio rezultat etnicke netrpeljivosti, vec projekat dva velikodrzavna apetita.
Znalo se da taj projekat ima pomagace i izvodjace, odnosno egzekutore u BiH.
(...)
Kresimir Zubak ovih dana kaze da je takva politika reafirmirana i na petom
saboru HDZ u Mostaru (maj 98.) kada je on odstupio i kada je lidersku
poziciju preuzeo Ante Jelavic. Ivo Komsic, koji ima puno informacija i
spoznaja iz prve ruke, tvrdi da nije iznenadjen da se na podjeli BiH radilo
i prosle godine, pa cak da se na tome radi i danas: "Podjela BiH je
temeljna politicka ideja HDZ BiH" koja je i danas ziva. Komsic tvrdi da ta
ideja sada nije samo ideja HDZ-a, vec i ideja SDA. Tvrdnju argumentira
reafirmiranjem prakticne i politicke koalicije SDA sa HDZ zakljucujuci da
SDA dijeli temeljnu ideju sa svojim koalicionim partnerom. Bice
interesantno kako ce i da li ce uopste SDA odgovoriti na ovu nimalo naivnu
optuzbu. Dok cekamo odgovor koji SDA duguje, ne samo svojim glasacima,
namecu se neka pitanja. Je li moguce da SDA nije znala ono sto sada Mesic
otkriva javnosti? Ako nije, sta onda rade oni koji su zaduzeni za
obavjestajnu djelatnost, gdje su i sta rade analiticari i stratezi u
politickoj stranci koja se dici da je "odbranila Bosnu i Bosnjake"? Ako je
u pitanju naivnost moze li se govoriti o zreloj politickoj stranci? Ako su
znali, zasto su sutili, kako Izetbegovic moze sjediti hladno uz kolegu
Jelavica i sta moze uopste znaciti partnerstvo sa HDZ-om? Cemu onda naziv
koalicije koju predvodi SDA (Koalicija za cjelovitu i demokratsku BiH),
kakva je uloga politicke partije koja sebe naziva Strankom za BiH i na koga
se ljuti njen lider sto ne ide provedba Dejtona i reintegracija drzave?

Stipe Mesic je imao svoje pragmaticne politicke motive za objavljivanje
tudjmanalija, ali on kao stari politicki vuk kaze da je to ucinio da upozna
javnost sa nacinom donosenja odluka. U tome i jeste bit demokratije i
karakter vlasti i drzavnog aparata. Ideologija, pa i politicki program nisu
presudni. Nacin donosenja i realiazcije odluka, nacin (mehanizmi) kontrole
vlast odnos formalne i neformalne moci i naravno, objektivna efikasnost
jedne vlasti predstavljaju njenu legitimaciju. Stanje ovih parametara u BiH
je katastrofalno i nije cudo sto su politicki lider BiH neki dan u Briselu
ocijenjeni jedinicom. Detronizirajuci Franju Tudjmana i njegov rezim Stipe
Mesic detronizira jedan nacin odlucivanja, tj. jedna model vlasti koji je
tipican i drustvenih odnosa koji je tipican za postjugoslovenske drzave, i u
tome je univerzalna vrijednost kamapanje koju vodi sadasnji predsjednik
Hrvatske. Ko hoce da procjenjuje aktuelni model vlasti u BiH neka analizira
farsu oko izbora mandatara u VM ili (Tusevljak) ili igru oko smjene
predsjendika F BiH (Ganica).

Ibrahim PROHIC
______________________________________________________________________

2. Ibrahim Halilovic - Dopisnika predratene TV BiH iz Jajca, Sipova i
Mrkonjic grada, prvi BiH novinar koji je otvoreno progovorio o ozivljavanju
cetnickog pokreta u BiH pise otovoreno pismo svom nekadasnjem kolegi i
danasnjem GLAVNOM I ODGOVORNOM UREDNIKU TELEVIZIJE SENADU
HADZIHADZIFEJZOVICU I MIDHETI BICAKCIC u povodu grubih urednickih promasaja
u vezi sa angaziranjem cetnika kao dopisnika i u vezi sa potiskivanjem u
drugi plan vijesti o otkrivanju masovne grobnice Bosnjaka - dajuci
prvenstvo gostovanju - Gorana Bregovica u Sarajevu.

Na ruke Senadu Hadzifejzovicu i Midheti Bicakcic

Dragi moj Senade, draga Midheta,

Kada sam, jos dok sam zivio u izbjeglistvu u
Njemackoj, gledajuci satelitski program TVBiH, cuo
kako voditeljica Dnevnika Midheta Bicakcic promovira
Mladena Sipku, okorjelog cetnika, u "naseg izvjestaca
iz Banje Luke," odmah sam okrenuo satelitsku antenu ka
drugom satelitu! Tako okrenuta i ostala je sve dok
nisam otisao u Canadu. Tako sam se spasio mucnine
povracanja ne slusajuci i ne gledajuci midhete i
njihove banjalucke cetnicke dopisnike...
Jah, kakva vlast, takva i TV!
Naime, dovodjenje sipaka i propagiranje cetnika kao
dopisnika, a bogme, tako i cetnistva, moglo bi
urednicima i voditeljima Dnevnika biti i olaksvajuca
okolnost - jer kad moze Alija Izetbegovic, kao
predsjednik onog sto je ostalo od BiH, posaditi onog
cetnickog zlocinca Krajisnika pokraj sebe, kad moze
Ostojica ustoliciti za predsjednika Komisije za
ljudska prava, kad moze priznati kao drzavu ono sto
nas je ubijalo, silovalo, sakatilo, raskucavalo i
razgonilo - cetnicku drzavu u Bosni, mozete i vi -
onoga cetnika Sipku promovirati u svoga dopisnika iz
Banje Luke! I jos mnogo vise od toga! I Vodja vam, a i
vi! Medjutim, ja se pitam, sto bi ste vi, voditelji i
urednici Dnevnika, a baska oni koji stoje iza svega
toga u TVBiH - morali biti onakvi kakav je Alija, pa
da vam moze stati u obraz ono sto i njemu! Vidite, ja
imam pravo da vam to spocitenem jer sam u vrijeme dok
su razni hadzifejzovici bili pod toplim skutima SK,
dok su bili tretirani "ko sinovi" nekakvih cetnickih
generala djurdjevaca, od te iste Partije bio
proglasavan narodnim neprijateljem i zabranjivan na
TVSA, dok sam od bolumente šipki i šipknih raznih
vodja - proglasavan ratnim zlocincem - samo zato sto
sam vise volio istinu, nego li se mocnicima zavlaciti
pod rep i poslusno lagati i obmanjivati narod, licnog
sicara radi! Kao nagradu za istinu - ja sam danas
daleko i od Bosne i od TVD - ne uklapam se u Alijin
koncept drzave, a ni u hadzifejzovicevu i midhetinu
koncepciju TVD: kako bih, kada prednost imaju sipke!
(...)
Stoga me nije iznenadila ni vijest da neko od
voditelja (urednika!) TVD nije imao dvojbe
stavljajuci u spic TVD-a izvjestaj o Bregovicevom
koncertu u Sarajevu, a gurajuci u drugi plan otkrice
jos jedne masovne bosnjacke grobnice. Da sam ja
uredjivao taj Dnevnik ja bih, mozda, isto, stavio
Bregovica u vrh emisije, ali ne kao - vijest o
senzacionalnom koncertu poznatog rockera u Sarajevu,
Bosna, vec kao vijest o nekaznjenom dolasku jednog
istomisljenika i propagatora one zlocinacke ideje
koja je sve te godine agresije tukla nestedimice
Sarajevo. I povezao bih masovnu grobnicu Bosnjaka sa
Bregovicem, propagatorom masovnog ubijanja! Ustvrdio
bih da ta grobnica ima itekako veze sa njim. I sa
drugima, recimo sa Kustricom, ili Arkanovicom ili
drugima sto neometano hodajku po Sarajevu dok se zrtve
njihovih gospodara nalaze po bijelom svijetu, i ja
medju njima, bez prilike za povratak...
(Hadzi-Hadzifejzovicu i midhetama mozda bi bilo
pametno da su zavirili u arhivu pa pogledali i culi
sta su i sami govorili o Bragovicu, kad je tako bilo u
modi... Ali, tada bi se, mozda, ako bi imali obraza,
morali i stidjeti.)
Pitam se, sta jednog Hadzifejzovica i midhete moze
opametiti kad zaboravlja zrtve cetnicke agresije na
Bosnu, kad zaboravlja sebe samoga kao zrtvu te iste
agresije i zlocina! Davno je receno da je zaboravnost
najveci nepijatelj Bosnjaka. Dok je nama
hadzifejzovica i midheta - bice nama i zaborava!
Hvala na pitanje, ja sam ziv, u Canadi sam, kad vec
nemam svoje kuce, a u tudju necu i kad necu srpski
pasos sto mi ga Alija nazor gura u sake i kad... Ne
kazem da nisam, htio sam ja vratiti i u Bosnu i na
TVBiH, dolazio sam u izvidjanje, neki su me i vidjali
po hodnicima TV, ali ne mogu ja u isti saf sa vama, i
da ste me ozbiljno zvali da se vratim, ne mogu jer su
sa vama sipke i bregovici... A Boga mi, i Alija bi se
plaho ljutio, ne bi vam dao... (To je onaj Alija sto
je slao u Sipovo svoje izaslanike, M. Mustafica, kako
sam svjedoci, da umire Srbe obecavajuci da cu biti
uklonjen sa dopsinickog mjesta iz toga kraja, jos
davno prije rata! Nekako tada, neki su hadzifejzovici
i kapori kasapili moje izvjestaje o prvim napadima
cetnika na jajacka sela; dok sam ja pokusavao iz Jajca
javiti sta se u Jajcu dogadja, oni su objavljivali
sipkine "vijesti" iz Banje Luke - o stanju u Jajcu,
jer tadasnji udbas, a tadasnji i sadasnji cetnik
Sipka, uzivao je vise povjerenja u Redakciji od mene.
Kako onda, tako i danas! Stoga se, ovdje, veoma
daleko od svega, a ipak obavijesten dovoljno o svemu -
pitam, nisam li ja bio zalutao u to drustvo, zalutao i
ostao haman cetrvrt vijeka. Nisam, tamo, u TVBiH je
bilo ljudi i kolega vrijednih divljenja!
Stoga nema mjesta ni pitanju koje sebi cesto
postavljam: zasto nema nikoga, ama bas nikoga na
TVBiH, koji bi mi, zvanicno ili privatno, izdao
potvrdu i napisao karakteristike o tome koliko sam
dugo radio i kakav sam radnik bio na toj TVBiH.
A sutra, kada stigne nova vlast, vlast u liku
Zlatkovih socijaldemokrata, znam, tacno, ni tada necu
biti pozeljan niti cu imati pristupa poslu u medijima
- jer tamo ce vec sjedjeti zasluzni drugovi (i hadzije)
i nikad rahmetli drugovi - a uvijek zivi sehidi).

Ibrahim Halilovic
____________________________________________________

3. "Raja" i papci

Goran Bregovic se pravo narugao "Sarajevskoj raji",
pustajuci Dragacevske Trube (?!) u trenutku kada je stimung
na koncertu dostigao kulminaciju.

Ponovo Sarajevska "raja" skandira srbijanskim dragacevskim
papcima - do novoga genocida, kada ce nas ponovo od "raje"
degradirati u "turke", "mudzahedine" i "fundamentaliste".

B. M. Sarajevo
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Bosnian Congress USA

http://www.hdmagazine.com/bosnia

No comments: