Friday, January 18, 2008

#310 NOVO DNO EMIRA KUSTURICE

REPUBLIKA BOSNA I HERCEGOVINA

20. novembar 2004.

ONLINE GLASNIK BOSANSKOG KONGRESA

BR. 310

1. NOVO DNO EMIRA KUSTURICE

2. PETICIJA SOLIDARNOSTI SA ANDREJOM NIKOLAIDISOM

3. TIHIC: IZ DANA U DAN IMAMO SVE VISE DOKAZANOG MATERIJALA

4. SVIJET TRAZI DA MI, GRADJANI BiH, UJEDINIMO BOSNU I HERCEGOVINU

5. RE: Zakazana usmena rasprava u tužbi BiH protiv SCG za genocid

6. PROMJENA IMENA BOSANSKOG KONGRESA U BiH KONGRES

7. U FRANCUSKOJ NA POMOLU TUZBA SREBRENICANKI PROTIV UN

8. Predstavljamo nove projekte: Kretanje je moj život

--------------------------------------------------------------------

Ako ne zelite da primate nase poruke samo posaljite Reply na bilo koju nasu poruku

u KOJEM CETE TO IZJAVITI i odmah cete biti izbrisani iz nasega adresara.

____________________________________________________________________

1. NOVO DNO EMIRA KUSTURICE

Svi se sjecamo da je Emir Kusturica postao poznat kao reziser zahvaljujci, u velikoj mjeri, njegovom filmu "Otac na sluzbenom putu". U sustini taj film je kritika Titovog obracuna sa tzv. IB-ovcima. A ko su IB-ovci? To su clanovi Komunisticke parije Jugoslavije koji su se odazvali na Staljinov poziv da sruse Tita te Jugoslaviju vrate pod okrilje Sovjetskog saveza. U sustini to su bili izdajnci domovine, ljudi koji su se se odazvali na poziv strane sile da sruse tadasnju legalnu vlast. Nikome ne treba objasnjavati koliko smo svi mi sretni da IB nije uspio srusiti Tita, jer Titov rezim je bio demokratija u poredjenju sa dogmatskim komunizmom, tj. u poredjenju sa rezimima Staljina, Causeskua, Enver Hodze itd. Mnogo vaznije od demokratije je da je pobjedom protiv IB-ovaca Tito sacuvao suverenitet Jugoslavije, sto je kasnije dovelo i do drzavnosti Republika, tj. do razbijanja Srpske dominacije u Jugoslaviji.

Kao i u svim drugim Titovim borbama, opet je David pobijedio Golijata. Kada se zna kolika je bila podrska IB-u medju Srpskim komunistima, ostaje nam samo da se divimo Titovoj politickoj vjestini.

Velika vrijednost Titove pobjede je i u tome sto su u poredjenju sa svim drugim tadasnjim komunstickim rezimima patnje Titovih protivnika bile doista minimalne. Tito je munjevitom akcijom sasjekao pobunu u korijenu i tako izbjegao gradjanski rat i mnogo veca stradanja. Svega nekoliko stotina politickih protivnika je zavrsilo na Golom otoku, i vjerovatno je medju njima bilo i ljudi koji su u toj brzini bili strozije kaznjeni nego su zasluzivali. Medjutim, kada se zna da i dan danas, cak i u Americi se dogadja da nevini ljudi bivaju osudjeni na dugogodinje robije zbog gresaka pravosudnog sistema, i da cak neki ljudi bivaju nevini pogubljeni, onda je jasno da su morale postojati greske i u proceduri sa IB-ovcima.

Medjutim, svi cemo se sloziti, da Titovi "zlocini" prema IB-ovcima, nisu bili ni kao ubod komarca u poredjenju sa cetnckim zlocinima u Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Kosovu.

Kada je Kusturica snimio film "Otac na sluzbenom putu", da li ga je on snimio kao humanista koji kriticki govori o svakoj vrsti diktature i opresije, ili ga je snimio samo kao jedan od prvih protagonista velikosrpskog obracuna sa Titovom Jugoslavijom? Slijedeci odgovor se namece: Da je Kusturica humanista, on bi digao svoj glas i protiv hiljadu puta vecih Milosevicevih zlocina, cak genocida nad Bosnjacima i Hrvatima u Republici BiH. Humanista Kusturica bi bio bezbroj puta glasniji kada je u pitanju genocid, nego Goli otok, jer su zlocini bezbroj puta gori. Medjutim, svjedoci smo njegove podrske Milosevicevom rezimu. Dakle, Kusturica je samo jedan od ranih protagonista rusenja Titove Jugoslavije, i njegov motiv prilikom kreiranja "Oca na sluzbenom putu" nije humanizam, nego cista velikosrpska poltika onoga vremana. Paradoksalno je da je zato upravo on dobijao fondove od te iste Jugoslavije da snima filmove, dok su drugi talentovani reziseri uzaludno cekali svoje sanse, jer tada su vec velikosrpski lobiji diljem Jugoslavije djelovali po direktivama SANU. Postoje i drugi dokazi da se je Kusturica veoma rano ukljucio u velikosrpski projekt. Sjetimo se npr. njegovih predratnih izljeva mrznje prema Slovencima i Hrvatima.

I internacionalne Kustiricine nagrade su u velikoj mjeri plod tadasnje antikomunisticke klime na Zapadu. Kao sto se danas biraju, pogodni "muslimani" kojima ce se davati razne nagrade, tako su se onda pazljivo birali disidenti, tadasnji kriticari komunizma iz komunistiskih drzava. Ovim ja ne kazem da su Kusturicini filmovi losi. Boze sacuvej! Rijec je o dobrim filmovima, ali u veoma jakoj internacionalnoj konkurenciji, nekako su iz socijalistickih drzava uvijek tada paznju i nagrade dobijali iskljucivo disidenti: Andric, Solzenjcin, Saharov, Havel, Valensa itd. Kusturica je veoma vjesto jedrio na talasima zapadnog antikomunizma i skupljao nagrade. That's it.

Sve gore receno smo znali i do sada. Mejdutim, dogodila se i nova stvar, zbog koje je Kustiruca dosegao novo dno, jer je direktno on prouzrokovao stradanje drugog covjeka, i to samo zbog pisane rijeci. Naime, on sada svojim licnim angazovanjem, salje knjizevnika Andreja Nikolaidisa u zatvor, za napisanu rijec. Kakav preokret za neupucene: "humanista" Kustirica, covjek koji je pobrao internacionalne nagrade kritikujuci one koji zatvaraju ljude zbog kazane rijeci, i sam to sada prektikuje!?

Dr. Muhamed Borgovac

_____________________________________________________

2. PETICIJA SOLIDARNOSTI SA ANDREJOM NIKOLAIDISOM

Pisac Andrej Nikolaidis (31), rodjen u Sarajevu a živi i piše u Ulcinju, na Opštinskom sudu u Podgorici osudjen je na kaznu do šest mjeseci zatvora ili 5.000 eura zbog «klevete» Emira Kusturice da je suradjivao sa Slobodanom Miloševicem. Smatramo da je Andrej Nikolaidis nepravedno osudjen jer je napisao istinu.

Molimo Vas da svojim potpisom izrazite solidarnost s Andrejom Nikolaidisom, i da peticiju proslijedite dalje. Takodjer molimo potpisnika na broju 100, zatim 200, 300, 400 itd. da peticiju vrati na adresu: http://www.penbih.ba/peticija.php

Dosadašnji potpisnici peticije:

1. Nenad Popovic, izdavac, Zagreb

2. Haris Alic, knjižar, Sarajevo

3. Ivo Banac, povjesnicar, Zagreb

itd.

Slijedi zaista impozantan spisak javnih i kulturnih radnika i gradjana iz svih krajeva bivse Jugoslavije koji jednoglasno staju uz Nikolaidisa. Bosanski kongres vam preporucuje da pogledate taj impozantni spisak i potpisete peticiju.

Izgleda da je Kusturica napokon uspio da ujedini Jugoslaviju, na njegovu zalost, protiv sebe. ____________________________________________________

15. Nov. 2004.

Nakon izraženih sumnji Covica u ishod tužbe BiH protiv SCG

3. TIHIC: IZ DANA U DAN IMAMO SVE VISE DOKAZANOG MATERIJALA

Izjavu Clana Predsjedništva BiH Dragana covica datu u emisiji "Oci u oci" RTRS-a, da ce tužba naše zemlje protiv SCG pred Medjunarodnim sudom pravde u Hagu teško biti dokazana, mnogi bh. politicari ocijenili su kao neumjesnu i neutemeljenu.

Podrška procesu

Sulejman Tihic, clan Predsjedništva, istice da ga ova izjava veoma cudi, s obzirom na to da jeCovic u više navrata dao svoju punu podršku ovom procesu. - Uostalom, Covic taj predmet ne poznaje dovoljno, niti je iz te struke da može procijeniti ima li više ili manje dokaza. Licno smatram da iz dana u dan, kako se koji postupak u Hagu završi, imamo sve više dokaznog materijala. Zbog cega onda tolika uznemirenost u SCG, ako neko misli da BiH nema dokaza - pita se Tihic.

Potpredsjednik SDU BiH Sejfudin Tokic smatra neumjesnim da clan najvišeg državnog rukovodstva na ovakav nacin komentira i prognozira sudske procese.

- Pogotovo je to neozbiljno od Covica, imajuci u vidu njegovu licnu poziciju, kada vec pricamo o tužbama. Ocito je izjava imala za cilj dodvoravanje javnom mnijenju RS-a. Vjerujem da svi procesi koji se vode u Hagu, presude, te Izvještaj Komisije za Srebrenicu, idu u pravcu jacanja dokaza za tužbu - rekao nam je Tokic.

Nesumnjiv ishod

Predsjednik Predsjedništva Stranke za BiH Safet Halilovic kaže da svako ima pravo na svoje mišljenje pa tako Covic, ali tužba BiH ima neoborive dokaze.

- Više od 200.000 mrtvih, razrušeni gradovi, nacionalno i etnicko cišcenje koje se desilo u ovoj zemlji, sve su to dokazi zbog kojih ne sumnjam u ishod tužbe. Naravno da odredjenim politickim opcijama odgovara "pat pozicija", ali najvažnija je istina, a ne neki trenutni odnosi nosilaca funkcija na bilo kojem nivou vlasti - kaže Halilovic.

Softic: Imamo i previše dokaza

Sakib Softic, pravni zastupnik BiH u ovom procesu, kaže da BiH ima i previše dokaza da je SCG izvršila agresiju na našu zemlju.

- Covic nije pravnik i pretpostavljam da ne poznaje baš dobro proces dokazivanja i zato isticem da je u krivu, ako zaista smatra da tužbu necemo moci dokazati - rekao je Softic. (L. SINANOVIC) __________________________________________________________________________

Saljem vam izvjestaj o konferenciji o Bosni i Hercegovini na kojem sam prisustvovao nedavno.

4. SVIJET TRAZI DA MI, GRADJANI BiH, UJEDINIMO BOSNU I HERCEGOVINU

Prevladavajuce misljenje u Bosni o politici je da svijet sve odlucuje. Npr: "Bice kako svijet zeli." Ili: "Svijet je podjelio Bosnu." Ili kao sto sam cuo od jednog naseg sunarodnjaka: "Svijet nece dopustiti da ostane Republika Srpska jer je ona genocidna tvorevina." Izgleda da se u nasoj masti taj svijet nesto puno dvoumi i cesto mijenja svoje misljenje. Ja mislim da ustvari svijet u nasim mislima uzima mjesto sudbine, nesto sto nama pravi izgovor zasto nismo bili dovoljno pametni i sposobni da uzmemo stvari u svoje ruke, zato sto ne volimo politiku, a politika vlada nasim zivotima. A jedini covjek za koga se mozda moze reci da govori u ime "svijeta" je George Bush, a on najvjerovatnije uopste ni ne zna sta je to, Bosna.

Ja licno ne vjerujem onima koji se prodaju kao "svijet", ne vjerujem Holbrooku, Paddyu, Petrichu i drugima jer znam koliko su nam pomogli, a i znam da uopste nisu nikakav faktor kad su bitne stvari u pitanju. Svako ko to osporava na kraju krajeva mora priznati da sve sto su nam takvi uradili, svaka njihova mucka i nepravda za koju sa kiselim osmjehom mi Bosanci krivimo "svijet", je negdje napisana na nekom pravnom dokumentu i okicena sa mnogim potpisima Bosnjackih izabranih predstavnika. A svi ti predstavnici svijeta u BiH cijelo vrijeme govore svakome ko hoce da slusa: "Nismo mi krivi, mi nikoga ne silimo na nista, to su Bosanci sami tako zeljeli. Bosanci sami donose odluke o svojoj domovini. Itd."

Prije dvije-tri sedmice je u Boston Collegeu bila odrzana konferencija na kojoj su se skupili neki od tih koji prave odluke o Bosni, Amerikanci Clifford Bond, Bruce Hitchner, Donald Hayes i drugi, a od "nasih" Jakob Finci i Ambasador Mirza Kusljugic. Mislim da se ovdje vec pricalo o Finciju i njegovoj komisiji za pomirenje i podvalu, ali ja cu vam reci o drugom djelu programa, u kojem su Kusljugic, Bond, Hitchner i Hayes pricali o potrebi za promjenom Bosanskog ustava i na koji nacin Bosnu treba dovesti u Evropu. Inace americka politika i misljenje javnosti se cesto gradi na ovakvim konferencijama na univerzitetima gdje se skupe ljudi kojima je neka ideja bitna da je prodiskutuju. Na ovakve konferencije dodju politicari da objasne ljudima svoje stavove, da nadju podrsku za svoje namjere, ali i da vide sta ti ljudi misle o datoj temi. Na ovu konferenciju je doslo dosta Amerikanaca, i mnogo mnogo Srba. Ali je bilo i nas Bosanaca u publici sto je iznenadilo neke od organizatora. Posebno su ih iznenadile nase diskusije jer nisu naucili da Bosanci imaju svoje misljenje, i da se nikome ne ulizuju.

Prvi je nastupio Ambasador BiH u UN Mirza Kusljugic. Organizatori su rekli svim govornicima da je vrijeme ograniceno jer program kasni, a on je na pocetku potrosio nekoliko minuta o bejsbolu?! To mi je bilo krivo da jedini zvanicni govornik ispred Bosne i Hercegovine ispada toliko neozbiljan, buduci da se diskutovalo o pitanjima od zivotne vaznosti za BiH. Medjutim, tek kad je poceo "ozbiljno" govoriti tad mi je bilo jos neugodnije. Svaka njegova misao je da "mi ne mozemo", "mi nismo dorasli", nama "vijet" treba pomoci da stanemo na noge, da organizujemo biznis, da napravimo zakone itd. O ustavu je rekao, parafraziram: "Mi samo cekamo da nam svijet jasno i glasno kaze koje su nam opcije, da nam svijet kaze jednostavno sta treba da radimo, kako da napravimo drzavu i da odemo u Evropu." To je meni, a mislim i drugima u sali, zvucalo tako naivno da je bilo smjesno. Ostalo sto je rekao nije bitno, ali jeste bitno reci da su ga redom Bond, Hitchner i Hayes svi u sustini demantovali jer su svi bas naglasili da ustvari Bosanci sve odlucuju u Bosni sto se tice ustava i zakona.

Sljedeci je pricao Ambasador Bond. On je rekao da Bosanski ustav treba promjeniti da se izgradi jaca centralizovana drzava i izlistao je razloge zasto. Takodjer je rekao da to svijet nece uciniti. On je rekao da samo Bosanci to mogu, i da svijet nece ugroziti entitete, POGOTOVO REPUBLIKU SRPSKU. To su njegove rijeci. Na tome smo ga uhvatili kasnije, ali sad za sad je bilo jasno gdje lezi osnova suvereniteta u Bosni i Hercegovini -- na entitetima. Entiteti su drzave, i on osjeca potrebu da naglasi da Republika Srpska nece biti ukinuta, bez obzira na genocidnu istoriju i bespravan nastanak. U sustini, on je samo posrednik izmedju dvije strane, i on ce se uvijek prikloniti onoj strani koja je upornija u svojim zahtjevima i na cijoj strani je zakon. Ako ima otpor samo sa jedne strane, on ce ici protiv druge jer posrednik uvjek bira putanju sa najmanjim otporom. I zato je vazno da se i Bosanci organizuju i da pruze otpor i da insistiraju na posljednjem lagalnom Ustavu Republike BiH i svojim pravima i po cijenu konfrontacije sa predstavnicima svijeta.

Ali to sto Bond kaze da oni nece ugroziti suverenitet Republike Srpske nije da on njih vara, ni da im laze, nego jednostavno to je istina. Ti predstavnici samo rade u sistemu koji im je dat. Oni nemaju autorsku moc, oni moraju raditi u sablonu Daytonskog ustava. Oni sprovode Dayton, a ne mjenjaju ga. A Dayton nije nesto sto mi jos ne znamo. Dayton nije neka integrisana drzava bez Republike Srpske koja treba da se rodi kroz neki proces. Dayton je postao ustav Bosne i Hercegovine kad ga je Alija potpisao. I njegova nacela su da BiH cine dva entiteta, i da sav suverenitet lezi u njima. Da svaki od tri naroda ima pravo veta na bilo kakve promjene tog ustava. I da ni visoki predstavnik ni bosnjacko-hrvatska vecina ne mogu ugroziti RS osim ako ona ne da saglasnost na to. I mi se nadamo da ce "svijet" nama reci da ce ukinuti RS, ali oni moraju raditi u skladu sa Daytonom, njihov posao nije da ga mijenjaju, i to je Bond nekoliko puta naglasavao.

Njihova pomoc, tj. pommoc "svijeta", je u tome sto ce nam reci, kao sto su sva trojica Amerikanaca rekli na ovoj konferenciji, da daytonsko drzavno uredjenje ne moze funkcionisati, u nadi da bi smo mi gradani BiH, shvatili da nam je u najboljem interesu da mi promjenimo nas ustav. Tu poentu je Hitchner najvise forsirao. Objasnjavao je zasto ovaj ustav nije funkcionalan, kako ima previse nivoa vlasti na premaloj teritoriji. Kako je toliko drzavnih ureda na razlicitim nivoima koji svi rade iste stvari teret koji nasa privreda ne moze podnijeti. Kako treba jacati drzavu Bosnu i Hercegovinu, a slabiti entitete, ali kako samo mi Bosanci to mozemo uraditi. On je izrazio nadu da sve strane shvataju da smo zajedno za bolje ili gore i da cemo se truditi da napravimo sto jacu drzavu. A kaze da je bitno praviti drzavu jer clanice Evropske Unije su sve drzave, i prvo mora biti drzava da bi mogla biti clanica. Evropska Unija ne prima nesredjene razjedinjene teritorije u clanstvo jer svi problemi koje imamo postaju problemi Evropske Unije. Hitchner kaze da PRVO TREBAMO GRADITI JAKU DRZAVU PRIJE NEGO STO MOZEMO I SANJATI O NEKOJ EVROPSKOJ INTEGRACIJI, a ne obratno.

To je sve fino i lijepo, ali je pogresno jer se bazira na pogresnoj pretpostavci. Pretpostavka je da su ljudi koji vode RS normalni i da su im bitne normalne stvari kao kvalitet zivota i razvoj privrede i ljubav za svoje komsije i potreba da udju u Evropu. U RS, ne samo medju vojvodama, nego i medju kmetovima prevladava mrznja za Bosnu i Hercegovinu, oni zele da se otcjepe po svaku cjenu. Oni ne zele prosperitet, ne zele Evropu, ako u nju moraju ici kao gradjani BiH, nego samo kao Srbi. Oni nece dopustiti to sto je potrebno -- da se gradi drzava Bosna i Hercegovina, a po ovom ustavu imaju svako pravo da to i ne dozvole. Ostaje drzava koja je nefunkcionalna iz inata, i koja se mora raspasti, nasuprot dobrim zeljama Brucea Hitchnera.

Treci je govorio Donald Hayes. On se ogranicio na ekonomska pitanja. Stvari stoje lose u Bosni. On opet krivi to sto ne postoji drzava koja ima kapacitet da ucini stvari da podstakne ekonomski razvoj i to sto vlada previse trosi jer ima previse slojeva vlasti. I iz tih razloga treba pojednostaviti vladu i napraviti funkcionalnu drzavu. Ali u tom svom govoru, za razliku od druge dvojice, on ne samo da je rekao da treba ujediniti Bosnu, nego je vise i konstantovao da se prema tome vec ide, uz usmjeravanje medjunarodnih predstavnika. Izrazio je zalost zato sto na toj diskusiji ne prisustvuje vise Bosanaca. Dali smo mu do znanja da smo tu u sljedecoj rundi kad su bila pitanja.

Na pitanjima nas je moderator Glenn Ruga namjerno izbjegavao. I ja i moj kolega Zlatko Kajan smo imali pripremljena pitanja. Zlatkovo je bilo zaista sustinsko -- on je htio da usporedi sta se radi sa Bosnom i sta se radilo poslije Drugog svijetskog rata, i htio je da upita, kako bi danas svijet izgledao da se samo sudilo onim starim nacistima i ratnim zlocincima za individualnu krivicu, a da se nije ukinuo treci rajh i oslobodila Poljska i druge zemlje i unistio mehanizam nepravde. To je mocno pitanje jer se Holokaust toliko forsira u Americi i po svijetu da svako ima jake osjecaje o tome, ali ne o nasem holokaustu iako je isti u sustini. Tako da bi napravio tu paralelu na visem nivou u mislima svih prisutnih, i svako bi pomislio koliko je besmisleno to sto postoji RS, a sudi se Milosevicu u Hagu zato sto ju je kreirao. To je dobro pitanje koje bi i nasi novinari trebali pitati te strance, ali i nase politicare.

Na samom kraju kad vise niko nije dizao ruku osim nas moderator je pristao da mi dadne rijec. Ja sam postavio pitanje kako to da se radi na jacanju Bosne i Hercegovine i centralizaciji, a da Ambasador Bond ujedno govori da se ne diraju entiteti. To su dvije suprotne ideje. Ujedno sam ubacio i malo od Zlatkovog pitanja tako sto sam rekao da se RS ponasala kao Treci Rajh, i da nije u redu sto uopste postoji, a kamoli da joj americki ambasadori u govorima garantuju da je niko nece dirati. Ovo je pitanje njih uzbudilo jer oni ne vole da ispadne da asikuju sa zlocincima, pogotovo sa onima koji podsjecaju na Naciste. Ali bas to jeste istina, i bas na to sam im skrenuo paznju. Znaci oni su stavljeni u situaciju da rade sa ljudima koji su zlocinci, i oni su to prihvatili. I Hitchner mi je u stvari to i rekao. Njegov odgovor na moje pitanje je: "Jeste, to je istina, ali sta sad? Stvari su onakve kakve jesu i mi ne mozemo to mjenjati. Moja bi zelja bila da smo odmah poslije potpisivanja Daytona otisli i ocistili zlocince iz Republike Srpske (!?) ali sta sada mozemo uraditi." Tu se malo napravila guzva, ali je bilo gotovo, isteklo je vrijeme, i moderator je presjekao diskusiju. Ali Hayes je dosao do mene i rekao mi sljedece:

"Ali da znas da se ide prema ujedinjenju, na primjer, napravili smo Zakon o odbrani koji definise ministarstvo odbrane na drzavnom nivou, sto je bilo nezamislivo kad sam tek dosao." A ja sam odgovorio: "Ali vojska je tu definisana kao zajednica od dvije vojske, sto jaca suverenitet entiteta jer prvo definise vojske RS i Federacije, a onda kaze da oni saradjuju." On je osatao bez teksta. Nije se nadao da mi u Americi to znamo, a nasi predstavnci u Bosni ne znaju ogromnu razliku izmedju "zajednickih" i "jedisntvenih" institucija, te kupuju podvale da se BiH stvaranjem zajednickih institucija ujedinjuje, dok se u sustini razjedinjuje.

Poslije toga sam se cuo i sa Hitchnerom, i rekao sam mu da nije poenta ocistiti RS od kriminalaca jer je RS kriminalna. Vazan je sistem, a ne bilo koji pojedinac. I rekao sam mu da medjunarodna zajednica u ime koje govori, a i on sam, gube kredibilitet ako znaju da rade sa zlocincima, ali to ih ne sprjecava da ih tretiraju kao normalne sagovornike i partnere. A kredibilitet je njima, politicarima iz "svijeta" najvaznija stvar.

U tome je poenta. Ne govorim da lazu, ali je poruka kontradiktorna pa se ne moze vjerovati. Ne moze biti Bosne, a da se ne oduzme suverenitet od RS. Zakon o odbrani ne bi ni postojao osim na nacin na koji odgovara Republici Srpskoj, jer njena saglasnost je neophodna. Kroz Daytonski sistem se ne moze cuvati Bosna, graditi jaka drzava, niti ici u Evropu, jer Daytonski ustav je mehanizam bas za suprotni proces - prema slabljenju i dezintegraciji. I on se ne moze "prepraviti" u nesto pozitivno. Samo se moze ukinuti na neki nacin koji izbacuje pravo veta njegovih kreatora cije interese cuva. A ovi predstavnici svijeta bi radije da Bosna bude jaka i prosperitetna, i oni nam govore nam da je trebamo centralizovati, i napraviti jacu kao drzavu. Ali to svijet ne moze uciniti za nas, ne zato sto nam laze nego zato sto svijet nema tu moc. Samo je mi imamo. Samo mi, gradjani BiH, kao zrtve agresije i genocida imamo pravo iskoristiti Tuzbu za Genocid i ostale pravne mogucnosti da ukinemo Republiku srpsku i da idemo u Evropu kada vratimo normalnu funkcionalnu drzavu Repunliku Bosnu i Hercegovinu.

Mr. Tarik Borogovac

P.s. Sto se tice promjenen imena Bosanskog kongresa dozvolite da kazem: Ja sam Bosnjak, koji sam rodjen u Mostaru, i ne zelim da u bilo kojem smislu izostavljamo gradjane BiH porijeklom iz Hercegovine iz patriotskih akcija. Sudeci po tome kako su se borili u ratu protiv fasista koji su nadirali sa dvije strane, mislim da imaju mnogo borbene vatre da doprinesu i u politickoj diskusiji. __________________________________________________________________________

5. RE: Zakazana usmena rasprava u tužbi BiH protiv SCG za genocid

Kao prvo pozdravljam Redakciju Online glasnika B.K. Dugo se nisam javljao, a sad odlucih da se javim u vezi Tuzbe BIH-protiv SCG. Navodno treba dokaza da se dobije tuzba. Nikako mi nije jasno kakvi dokazi trebaju kad se sve zna, gdje su PIJANCILI, SILOVALI, PLJACKALI, UBIJALI, od Djece do starih i nepokretnih. A dajem samo jedan primjer; Mostar, naselje Zalik. To je stanica bila gdje su iz sklonista pokupili 120-tero ljudi kao sto sam gore naveo, raznih dobi i uzrasta, i odvezli ih u vec pripremljenu JAMU gdje su ih UNAKAZILI. o mjesto se zove UBORAK KOD VRAPCICA, bivsa deponija gdje se smece istovaralo. Najmladzi je bio Senad Omerika, samo 13 godina. Mogao je biti ziv da ga nije prijavila ljubavnica Crnogorskog cetnika Sanja Pejanovic, inace rodjena u Zaliku. Prijavila ga je rjecima; GDJE SVI TURCI TU I MALI MUJO, odveden je s ocem i zajedno su ubijeni na UBORKU, dok se je Sanja vratila s roditeljima iz SCG i danas zive u Zaliku u istoj zgradi gdje zivi majka i supruga ubijenih Senada i Hujdura Omerike. Zena skroz luda, i preko noci posjedila ko Behar. Hocu da kazem, jadan ti je nas zakon i nasa tuzba protiv SCG. Dok god budu hodali ljudi po BIH okrvavljenih ruku nema tu hljeba, a ovo sa Deponije Uborak je samo jedan primjer od mnogih, jer sam bio dole i jeo G.... zajedno s mojom RAJOM, tako da znam sve, a ne znam nista.

Veliki Pozdrav, samo tako.

Smajo.

P.S.Dobra je ideja kolege Hajdzalica da se nas list zove BIH-KONGRES\JER MORAMO BRASTVO I JEDINSTVO CUVATI KAO ZJENICU OKA SVOGA.

Veliki Pozdrav mom Mostarcu iz Hladne Americe. Vozdra...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Smajo,

Ti si sada na drugi nacin rekao upravo ono sto je i ranije vise puta u ovom Glasniku receno, a to je: Tuzba Republike BiH se ne smije samo svesti na novcanu nadoknadu, nego se mora iskoristiti da se ponisti zlocinacki Daytosnki sporazum, koji zlocincima daje sva prava, cak i drzavu napravljenu genocidom, Republiku Srpsku.

Inace, drago nam je da si se ponovo aktivirao. Hvala na izvanrednom prilogu i javi se ponovo.

______________________________________________________________

6. PROMJENA IMENA BOSANSKOG KONGRESA U BiH KONGRES - PISMA

Stiglo nam je veoma mnogo vasih pisama i prijedloga o promjeni imena BK. Nazalost, nismo u stanju objaviti sva pisma, ali smo ih odabrali tako da pokrijemo sva bitna misljenja i pitanja i da nadjemo odgovor na njih. Neka veoma argumentovana pisma nismo objavili, jer smo ovaj put dali prednost onima koji se prvi put javljaju, da se upoznamo i sa njima.

Nas je da oprezno povucemo potez koji ce biti najkorisniji u nasoj borbi za cjelovitu Republiku BiH. Uglavnom, omjer je veliki u korist promjene imena, mada ima i veoma argumentovanih suprotnih misljenja. Vecina clanova uzeg rukovodstva BK ce se potruditi da se sastane u zivo za Dan Republike BiH 25. novembar 2004 i da svecano promjenimo ime. Slijede vasa pisma:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Moje ime je Tajma Kapic i ja se u potpunosti slazem sa promjenom imena u

Bosanskohercegovacki ili Bih Kongres. Isto tako, mislim da bi svim

gradjanima Bosna i Hercegovine lakse bilo da svoju domovinu zovu ili o njoh

pisu kao o BiH ili Bosna i Hercegovina, jer svaka iskrena osoba koja je

rodjena i odrasla u Hercegovini mora priznati i sebi i drugima da joj tesko

pada kada se samo govori i prica o Bosni.

Isto tako vas molim da ukoliko ne promijenite ime u BiH

(Bosanskohercegovacki) Kongres, da me izbrisete sa mailing list.

S postovanjem,

Tajma Kapic MDvtS Dublin Ireland

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Postovani,

molim da ako mi vec saljete vas glasnik i sebe nazivate BiH glasnikom, i cak vjerni RBiH onda se ponasajte odmjereno prema tome. Trn u oku mi je kako mjesate stanje RBiH i sadasnje. Pokrecete nake projekte najpoznati Bosnjaci, a hvalite se jedinstvenom Bosnom i Hercegovinom.

Samo jedno pitanje da vama svima postavim. Valjda ste toliko otvoreni da ce te ovo moje pismo dodati vasem Online glasniku slijedeci put, ako se vec trudim da vam ovo pisem, mada sam vremenski ogranicen da se bakcem preko ekrana sa drugomisljenicima.

Definicija sadasnjosti u BiH i jesta da su muslimani = Bosnjaci, katolici = Hrvtai, pravoslavci = Srbi.

Sad ako ste toliko nagarili sve ( ne samo vi nego i svi koji dodju svugdje do rijeci, samo niko ne pita prosjek ljudi), recite mi, a sta sam ja ako sutra, evo ako sada predjem na budizam, hinduizam ili ako cak postanem ateista? Je li vi znate da zivi 5000 Kineza u BiH. Ako im djeca ostanu, a zadrze svoju religiju i kulturu, sta ce s njima biti? Koji "entitet" su oni? Ili cemo i njima jos jednog predsjednika dati, eto radi ravnopravnosti?!

S drugim rijecima, kao resimé svega, trenutacno stanje u Bosni i Hercegovini je moralna katastrofa. Djele ljude po releigiji. To je absurd protiv kojeg su se mnogi borili i ginuli. Izgleda uzalud kad citam ovakve glasnike, koji mjesaju jabuke i kruske. Stav RBiH nije imao "entitete" i narode. Stav je bio jasan. Drzavljanin BiH je Bosanac ili Hercegovac, bez obrzira na porijeklo, religiju ili ime. Izgleda covjek prije zaboravi nego sto zapamti.

No, tako, ako ce te mi i dalje slati ovaj Glasnik ( mada nista nemam protiv njega, jer je ideja dobra i konstruktivna), molim da ako se vec nazivate braniteljima Bosne i Hercegovine, onda branite ono za sta ze ginulo. Nije pitanje jesmo li dobili sto smo htijeli. Ali ako prihvatimo ovo stanje onda smo izgubili.

Ja licno ostat cu Bosanac, sve dok me bude, dok sam.

Mirza Cardaklija

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mirza,

BK je precizno objasnio kako mi shvatamo pojmove nacije, naroda, Republike BiH itd.

Vidjeces da se to u velikoj mjeri podudara sa tvojim pogledima. Upucujemo te na slijedci programski

clanak BK, kojega ponovo objavljujemo:

NACIJA I NAROD, BOSANSTVO I BOSNJASTVO

Primjetili smo da mnogi Bosansci I Hercegovci imaju veliku zbrku u glavi kada su u pitanju pojmovi kao Nacija, Narod, Bosanstvo, Bosnjastvo, pa cemo probati na, sto je moguce kraci nacin, definisati ove pojmove.

NAROD: U svjetskoj socioloskoj terminologiji pod NARODOM se podrazumijeva etnicka skupina, tj. skupina ljudi koji imaju slicne obicaje, slicnu kulturu, religiju, jezik itd. Primjeri NARODA SU: Bosnjaci, Srbi, Hrvati, Englezi, Kurdi itd. Na primjer Bosnjaci imaju svoje nosnje, svoja narodna kola, svoju kuhinju svoju religiju I, sto je NAJVAZNIJE, svoj subjektivni osjecaj pripadnosti Bosnjackom narodu. To Bosnjake karakterise kao poseban narod u odnosu na Srbe I Hrvate.

NACIJA: U savremenoj terminologiji nacija se identifikuje sa ISKLJUCIVO SA DRZAVOM. Na primjer, etncki meksikanac, kada dobije Americko drzavljanstvo posteje po NACIONALNOSTI AMERIKANAC. Ili npr. etncki Arapin koji je iz Alzira doselio u Francusku, kada dobije francusko drzavljanstvo postje NACIONALNO FRANCUZ, mada je po narodnosti I dalje Arapin.

ISTO VRIJEDI I ZA BOSNU I HERCEGOVINU: SVAKI PRIPADNIK BOSNJACKOG, SRPSKOG, HRVATSKOG ILI BILO KOJEG DRUGOG NARODA, KOJI IMA BOSANSKOHERCEGOVACKO DRZAVLJANSTVO, JE PRIPADNIK BOSANSKOHERCEGOVACKE, ili skraceno BOSANSKE NACIJE.

Dakle, kada se kaze npr. Britanska nacija misli se na Veliku Britaniju kao drzavu I sve njene drzavljane ukljucujuci I etnicke Engleze, Skote, Irce, Arape, Indijce itd. Isto tako, kada se kaze bosanska NACIJA, misli se iskljucivo na drzavu BiH I na sve njene DRZAVLJANE Bosnjake, Sebe, Hrvate, Rome, Jevreje itd.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Prijedlog gos. Ensvida je neproihvatljiv iz dva razloga:

1.Apendix Hercegovina je dosao kao politicka nagrada Rizvanbegovicu koji je pomogao Turskoj da se ugusi pobuna Husein kapetana Gradascevica, inace nema nikakve durge istorijskih niti geografskih razloga da ne bude recimo Bosna i Hercegovina i Krajina (Bosanska) cija historija u smislu relacije prema Bosni je puno snaznija( priklucena Bosni tek 1592), i drugi razlozi koje ne bih nabrajao sad, kao npr uloga Krajisnika u proteklom ratu itd.

2.Bosnjacka nacija je u formiranju i ime Bosnjak koje je staro 1000 godina jos uvijek se tesko afirmise medju nasim susjedima i izgleda Hercegovcima ( ne znam zasto). Je su li oni mozda nacionalno ili etnicki drugaciji od ostalih Bosnjaka. Mislim da to samo nepotrebno razbija jedinstvo i duh Bosnjackog naroda , a Hercegovina treba da se vrati sto je oduvijek i bila region Bosne, kao sto je i Krajina.

Mirza Mujadzic

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mirza,

postavio si prava pitanja. Tacno je to da je Hercegovina bila samo regija Bosne i cak nije imala nikakvu politicku autonomiju u Republici BiH. Naime, nije ni postojao nikakav etnicki ili drugi sustinski razlog za izdvajanje Hercegovine iz Bosne. I u Hercegiovini, kao i u ostaku BiH zive Srbi, Hrvati i Bosnjaci itd. A geografski razlozi, npr. drukcija klima nikada nisu bili razlozi za razbijanje bilo koje drzave i za podjele u drzavi.

Medjutim, da bi shvatili kako sacuvati cjelovitost nase domovine, Bosne i Hercegovine, treba znati kako funkcionise savremeni svijet, a to je: SAVREMENI SVIJET NE FUNKCIONISE PO ISTORIJSKOM PRINCIPU, NEGO NA OSNOVU VAZECEG PRAVNOG STANJA. Drugim rijecima, posljednji legalni Ustav, Ustav Republike BiH, sa kojim je Republika BiH priznata kao suverena drzava clanica UN je jedini normalan Ustav za kojega imamo pravnog osnova da se borimo. Naime, kada te neko prevari za novcanik ili stan ili npr. ukrade ti auto, ti imas pravo traziti da ti se vrati samo tvoj novcanik, samo tvoj stan, a ne neki drugi novcanik ili stan. Isto tako, mi gradjani BiH imamo prava da trazimo jedino povratak nasega Ustava Republike BiH za kojega su nas prevarili u Daytonu. Kada se jednom pomirimo da je taj Ustav sahranjen, i pocnemo traziti nesto novo, neku "Republiku BOSNU", onda nismo ni malo drukciji od cetnika koji traze Republiku srpsku. Onda nemamo nikakvu prednost nad cetncima u odnosu na internacionalno pravo.

Ukratko, ne mogu se iz zraka, donositi Ustavi drzava, nego se uvijek mora voditi racuna o vazecem pravnom stanju. Alija Izetbegovic je rusio Republiku BiH zato sto je pristao da se iz zraka izmisljaju ustavi, da se izmisljaju drzave, ne osvrcuci se na tekuce pravno stanje, a to je Ustav Republike BiH koji je nama svima najbolje odgovarao. Njemu kao predsjedniku Republike BiH jedini prihvatljiv plan je morao biti taj Ustav, a on se je zajedno sa Karadzicem i Bobanom upustio u exsperiment izmisljanja novih drzava, cime je pogazio svoju predsjednicku zakletvu da ce i zivotom cuvati Ustav i granice Republike BiH.

Kada se ima na umu sve to, nasa jedina realna opcija je da se iz sve snage borimo Ustav Republike biH, a time i za puni naziv drzave Republika Bosna i Hercegovina.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Postovani !!

Apsolutno se slazem sa promjenom naziva u BiH Kongres, jer je u skladu sa nasim

nastojanjima odrzimo BiH kao cjelovitu drzavu.

Pozdrav i svako dobro

Stipe Catic

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Postovani urednice,

Zelio bih da se pridruzim predlagacu i vama za promjenu imena Bosanskog Kongresa

u BOSANSKOHERCEGOVACKI KONGRES. Ja se apsolutno slazem sa vama i

predlagacem iz istog razloga jer zvanicni naziv nase domovine je BOSNA I HERCEGOVINA.

Nadam se da ce se ovo brzo promijeniti.

S postovanjem

--

Salih Seherija

salih.seh@worldnet.att.net

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Podrzavam promjenu imena u BiH Kongres.

S postovanjem,

Borislav Curic

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja se slazem za promjenu, i novi naziv BH Kongres

Miki Dvizac

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Postovanje!

U potpunosti se slazem sa prijedlogom gospodina Hadzajlica jer mi je isto tako naziv Bosanski kongres uvijek pomalo "smetao", ali nisam reagovao iz razloga sto u sustini nisam formalista i uvijek sam se podsvjesno "branio" dobrobitnim sadrzajima Glasnika - sto, priznajem, nije bilo mudro jer se ne smije tako olako - makar i formalno, odustajati od onoga sto je nase oduvijek bilo. Mozda nije mjesto - ali prilika sigurno jeste, da kazem jedan licni primjer: Naime, u ratu sam pisao tekst muzicarima u Bihacu za jednu pjesmu posvecenu Bosni koji je imao isti problem. Tekst je napisan ovako: "Koja jos to zemlja ima na ovome svijetu, kao sto je Bosna moja - pupoljak u cvijetu... koja jos to zemlja ima Cupriju na Drini, Bascarsiju ponos Bosne, pjesmu o Emini..." Pisajuci ovaj tekst smetalo mi je ono samo Bosna, ali muzicki kompozitor me je molio da ne komplikujem tekst i tako je to ostalo. Nedavno sam tu pjesmu objavio u djecjim novinama u Bihacu i ono Bosna sam promijenio najzad u BiH moja... Kad je prilika, upitao bih upucene u Ustav BiH, da li se Republika srpska pise samostalno ili Republika srpska Bosne i Hercegovine - kao i Federacija BiH? Ako se po Ustavu BiH ili u Dejtonskom ustavu RS zove zvanicno RS BiH, zasto se tako zvanicno i ne pise - a ako nije tako, svakako je zanimljiva tema za raspravu (ili misljenje) uglednih clanova BiH kongresa?.

Srdacan pozdrav!

Omer Klicic

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Da pokusam odgovoriti na pitanje kako se pise RS, tj. da li je pravilno da se pise samo RS ili treba pisati RS BiH?

Ja to ne znam i cini mi se da to nije toliko bitno. Bitne su ingerencije koje Dayton daje Republici srpskoj, a Dayton im daje ni manje ni vise nego drzavnost.

Nasa jedina nada je da se borimo da nam se vrati sve ono sto je u Daytonu pokradeno, a to je Ustav Republike BiH, po kojem je nasa domovina normalna gradjanska drzava, a to je simbolisano i nasim pravim imenom Republika BOSNA I HERCEGOVINA. Na slijedcem linku cete naci stravicnu realnost, politicku kartu daytonske Bosne i Hercegovine, koja jos uvijek kriju od gradjana u BiH, dok slobodno kruzi po inostranstvu.

Istinska karta Izetbegoviceve, daytonske, BiH. http://users.skynet.be/orbus/aktua317.htm

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sto se tice promjene naziva Bosanski kongres u naziv Bosansko-Hercegovacki.

Mislim da bi ga trebalo promjeniti. Mada ni ja nisam prije obracao paznju na ovo.

Ali, sam naziv nase domovine, nije samo Bosna. Ja licno kada Amerima govorim,

ime nase drzave uvjek kazem puno ime Bosnia and Herzegovina. Mnogi se zacude,

hej sto ti je sad to Herzegovina.Oni su culi samo Bosnia. E to je nasa greska sto i

mi sami ne govorimo pravilno. Lipo je Bosanski, a jos lipse Bosanskohercegovacki.

Selam svima

Nermin.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Potpuno podrzavam prijedlog gosp. Hadajlica. Zeljela bih da i moje ime stavite na istu

listu, jer kao Mostarka i Hercegovka imam isto misljenje.

Majda Tobler

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Meni je isto prihvatljiviji naziv "BiH Kongres".

BAJRAM MUBAREK OLSUN !

Zeli vam

Bob Markic

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Evo moje ideje o najavi poboljsanja imena Bosanskog kongresa.

Sven

BH KONGRES

Nakon 10 godina rada, Bosanski kongres je odlucio da svoje ime preinaci u Bosanskohercegovacki kongres, ili skraceno, BH kongres. Naime, kako je portparol BK vec objasnio, ime Bosanski kongres je nastalo spontano, kada je glavna rijec bila ¨Bosna¨ odn. ¨Bosnia¨, vjerovatno zato jer je puno ime bilo predugacko i prekomplicirano da se izgovori i napise, sirom svijeta. Nadalje, kako je Dr. Borogovac objasnio, sasvim je ispravno nazvati se Bosanskohercegovacki kongres, pa tako ispraviti gresku nastalu u spontanosti prilika u kojoj smo morali brinuti o mnogo elemenata koji su tada igrali vaznu ulogu u nasem radu.

Svaki pronicljivi covjek, a pogotovo ekspert za marketing, reci ce da je svako mijenjanje vec (ovdje neskromno receno) etabliranog imena, potencijalno kontraproduktivno, to jest, nosi i niz negativnih posljedica. Naime, cesto je vaznije od imena njegova prepoznatljivost i ustaljenost. Ali, uzimajuci u obzir i tu komponentu, te vagajuci glasove ¨za¨ i ¨protiv¨, ipak smo odlucili da promjenu izvrsimo. Pri tome imamo u vidu i nase prijatelje, nase patriote RBiH iz Hercegovine -- jer su oni uvijek bili sa nama. Pogotovo oni Hercegovci koji znaju, ili barem naslucuju, da je Zapadna Hercegovina data Hrvatima, a Istocna Hercegovina data Srbima, gotovo prije nego sto je i jedan metak ispaljen. Kako su se neprijatelji cerekali i sadisticki radovali: ¨Hrvati zapadno a Srbi istocno od Neretve -- Muslimani niz Neretvu!¨ Da to tako ne bude, nadnaravnim snagama su se borili nasi patrioti 1992-1995, a bore se i danas. Stoga sa njima i dalje ostajemo na istom polozaju, odnosno, da Bosnjaci i njihova maticna drzava, Republika BiH, ne odu ¨niz Neretvu¨, bori se i Bosanski kongres, od sada Bosanskohercegovacki kongres, odn. skraceno BH kongres.

Nas citalac, jedan nas Mostarac, je spomenuo skraceno ime kao ¨BiH kongres¨. Dobro, ali cemo veznik ¨i¨ izostaviti, radi lakseg izgovora (radi ¨ritma¨ izraza), i koristiti ¨BH kongres¨, izgovoreno ¨be-ha kongres¨, sto je najprakticnije.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pozdrav svim clanovima redakcije Bosanskog Kongresa ( nadam se uskoro BiH Kongresa). Zelio bih da dam glas ZA promjenu imena Bosanskog Kongresa u BosanskoHercegovacki Kongres ili skraceno BiH Kongres jer time ostajemo na liniji drzavnosti nase domovine koja se zvanicno i zove Bosna i Hercegovina i to "i" je tu da nas spoji a ne da nas razdvoji. Mogu isto tako reci da glas ZA dajem u ime cijelog tima Bosna-Ba Networka i nasih clanova sa web sajta http://www.bosna-ba.com/index.php?option=content&task=view&id=439&Itemid=49

Redovno primamo vas Online Glasnik i ja ga odmah proslijedim na stranicu tako da nasi gradjani mogu da procitaju i saznaju sta se desava iza kulisa da bi se moglo pravovremeno reagovati i na taj nacin sprijeciti daljnje unistenje nase jedne i jedine domovine Bosne i Hercegovine.

Dizdarevic Goran

admin Bosna-Ba Networka

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gorane,

stranica je odlicna. Preporucujemo je svim citaocima, s jednom zeljom: Da sto prije nadjete i stavite nas grb sa ljiljanima, nasu istisnku zastavu, onu koja simbolise nase dostojanstvo i borbu za slobodu, a umjesto Vestendorfove zastave koju su dogovorili izdajnci Republike BiH, i koja zato simbolise samo tu sramnu izdaju, a ne nasu domovinu, Republiku BiH.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Slazem se da bi ime trebalo biti Bosanskohecegovacki Kongres ili BIH Konges.

Hvala!

Sasha Sedlak

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja sam za naziv "BOSANSKOHERCEGOVACKI KONGRES".

Selam, MJ mjusufag@hotmail.com

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Poštovano gospodo,

lijep pozdrav iz grada Mostara. Kratko bih se nadovezao na temu; Da li bosanski ili bosanskohercegovacki Kongres s tim da cu ja otici malo u drugom pravcu i iznijeti svoje mišljenje, ili pak konstataciju, koju cete Vi vjerovatno pokušati demantirati.

Mišljenja sam da je nakon agresije na Bosnu i Hercegovinu Hercegovina nepravedno zapostavljena u odnosu na Bosnu, i to u svim oblastima osim u onim koje se odnose na neargumentirano kompromitovanje javnih licnosti hercegovacke regije od strane vecine bh medija. Dozvolite da pojasnim.

Možda neko gleda BiH od Daytona, neko od ´92, neko od ´45 ili pak AVNOJ-ske´43, neko je veže za Austro-Ugarsku monarhiju, a neko za Osmanlije, neko je veže za herceg Stjepana, a neki za datum njena nastanka. E pa upravo od tog dana pa do pocetka agresije na Bosnu i Hercegovinu nije bila manja zastupljenost Hercegovine i Hercegovaca na politickoj sceni naše zemlje. Pa ljudi moji, koji god period da posmatramo, uvijek su medju nosiocima novih ideja, stavova i reformi bili uglavnom licnosti hercegovackog porijekla. Možemo samo pretpostavljati i nagadjati odkuda i zašto su oštroumnost, cvrst karakter, “pamet” pa naposljetku i “vidjenost” karakteristicni za Hercegovce, ali je cinjenica da su ove vrijednosti njihovi stalni pratioci.

To nažalost ne možemo konstatirati za one koji danas predstavljaju našu zemlju, kako na domacem terenu tako i van granica Bosne i Hercegovine.

Meni se cini da je Bosna kivna na Hercegovinu što je bila zapostavljena tokom svih ovih stoljeca pa se na neki nacin sveti Hercegovini.

Pa zar jedan Tihic da me predstavlja, zar jedan Terzic, pa cak i Reis Ceric?

Sam vizuelni izgled ne dozvoljava im da nam budu lice, da ne zalazim dublje.

Vjerujte da to ne zaslužuju. Jednostavno kad covjek vidi ko i kamo ga vodi ne zna više ni kome pripada. Koje bošnjaštvo, kakvo bošnjaštvo? Ne znam, ali žalosno je kad covjek gubi osjecaj pripadnosti, ali kako da ga zadrži? Meni se ovo sve pomalo gadi.

Ne bih želio da mislite da sam neki nacionalista, seperatista ili šta vec drugo. To mi je zadnje što bih želio biti. Samo sam covjek koji želi dobro ovoj zemlji, zemlji u kojoj želi odgojiti djecu i unucad i dati im pravo na život i izbor. Dati im mogucnost da opstanu u Hercegovini, regiji kojoj je naše bosansko vodstvo vec poodavno okrenulo ledja i prepustilo na nemilost “federalnoj braci” te stvorilo opšti ambijent apatije Bosne prema Hercegovini.

To Hercegovina nije zaslužila. Vrijeme je da Bosna dodje tobe.

S poštovanjem - Profesor

Adresa poznata Redakciji

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Profesore,

u pravu si da su nasi lideri izdali Hercegovinu. Medjutim, oni to nisu ucinili jer su nekakvi veliki Bosanci i koji zato mrze Hetrcegovce. Izmedju Bosanaca i Hercegovaca nikada nije ni postojalo nekakvo negativno rivalstvo. Oni su jednako tako izdali i Bosanski Krajinu. Sjeti se da su zaustavili Duakovica kada je Banja Luka bila na tockovima. Sjeti se da Alija nije htio Prijedor, kada mu je cak i Holbrooke nudio. Sjeti se da su Alija i Haris u Daytonu vratili Varcar Vakuf cetncia i time presjekli put Avnoja te ostavili cijelu Bosansku krajinu kao jedu izolovanu enklavu. Zar nisu izdali i cijelu istocnu Bosnu, potpisujuci da su i gradovi cak kao Srebrenica, Bratuna, Visegrad, Zvornik, itd. Itd. gdje su Bosnjaci bili 70%, 80% stanovnistva, gradovi Republike srpske.

Bosanci iz krajine i Istocne Bosne misle da ih je Alija izdao zbog Sarajeva. Medjutim, Alija nije Sarajlija. Sarajlije znaju da je i Sarjevo izdato, i misle da je to Alija uradio jer je nekakav veliki Musliman. Kazu: "Doveo svoje "muslimane" Sandzaklije." Dzavola. Sandzaklije znaju da su izdati od strane nasih vlasti. U proslom broju smo objavili protestno pismo sandzackih studenata.

Alija je u nekoliko navrata izdao i Sarajevo, naredjujuci nasima da se vrate u vec probijenu obruc. Sjetimo se da je sletio cetnicima na aerodrom u ruke i tako ih oslobodio iz opkoljenih kasarni i izveo na brda oko Sarajeva.

Alija je iz Bosanskog Samca, a i Bosanski Samac je dao Republici Srpskoj. Ima samo jedan neprotivrjecan odgovor koji objasnjava sve gornje izdaje: Alija nije ni bosanski patriota, ni veliki musliman, nego srpski rodoljub.

Nemoj se zato zbog njega i njegove politike odricati svoga bosnjackog naroda, niti svoje domovine Republike BiH, jer to je izdajnicima i cilj.

Nemas pravo jedino kada zamjeris nasim sadasnjim politickim liderima njihov izgled. Njima fizicki nista ne fali.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

7. U FRANCUSKOJ NA POMOLU TUZBA SREBRENICANKI PROTIV UN

Samo radi informacije, vam saljem ovu poruku (o tuzbi prezivjelih Srebrenicanki

podnijetu uz pumoc Bosanskih patriota i francuskih prijatelja Bosne)

Selam

Sadija Ombasic

PRESSE RELEASE

On Wednesday the 17th of November 2004, at 5 p.m., the association Guernica A.D.P.E organises a press conference in Toulouse, 33 rue de Metz (former prefector offices, actual headquarters of Mix’Art Myrys) to announce the registration of a request before a French jurisdiction ; the request concerns the slaughter which affected the population of Srebrenica in 1995.

A request was firstly sent to the United Nations on the 12th of July 2004 by the lawyer Agnes Casero from Toulouse, in the name of 62 of the survivors of the massacre to ask for compensation.

This butchery, admitted, since April 2004, as a genocide by the International Penal Court for ex-Yugoslavia, affects the UN because the enclave of Srebrenica had been declared a security area by the Security Council in 1993. Thus the people had been disarmed and the UN had promised their protection.

But the UN did not do anything to protect the enclave in 1995, despite the bosno-serbian forces’ progress in the region. The UN’s inaction, before the fall of the town, largely contributed to this slaughter, refusing to ask for the NATO forces.

Today, there are still women living in camps in Bosnia and Herzegovina with their children ; these women may be expulsed soon. They survive in extreme poverty, looking for their husband, brother, father, child’s corpse without giving their people up for lost. Some of them are members of an association ( the two associations are the one from Tuzla and the one from Sarajevo) ; they fight for their rights.

The UN’s answer to this request for compensation being negative, it will be registrated before the Administrative Court of Paris to obtain damages from the UN.

Setting up a press conference in this occasion is a way to hold this action publicly and to inform the civil society of what happened in Srebrenica in July 1995. Furthermore, this is the first time such a proceedings is launched against the UN.

Will be at the conference :

- Izeta Durokovic, survivor of Srebrenica and representative person of the “Women of Srebrenica” organization.

- Agnes Casero, lawyer in charge of the case

- Jean-Philippe Bufferne, specialist of law and of the UN legal responsibility.

The conference will coincide with the opening of the festival “du Monde aux Balkans” in Toulouse (November 17th–27th ). This festival is to discover contemporary culture and NGO from Former Yugoslavia. Forty artists and citizens from Kosovo, Serbia, Bosnia-Herzegovina, Croatia, Slovenia will participate for ten days of exchange, dance, exhibition, concert, theatre and cinema.

Pour la Démocratie et la Paix en Ex-Yougoslavie

Association loi 1901 ; n°SIRET : 437 574 361 000 14 ; code APE : 913 E

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Milimo Sadiju i sve druge koji nam salju priloge na stranim jezicima da ih i prevedu na Bosanski, ili makar da napisu kratki sadrzaj, da nam tako pomognu, jer jer mi i ovako imamo mnogo posla prilikom pripreme svakog broja Glasnika. ______________________________________________________________

8. Predstavljamo nove projekte: Kretanje je moj život

Zovem se Fahrudin Hrnjic i živim u Sarajevu. Htio bih vam preporuciti svoju knjigu proze pod naslovom:

Kretanje je moj život

Autor: Fahrudin Hrnjic

Izdavac: Buybook; Sarajevo, BiH, April 2004

Jezik: Bosanski

Knjiga se može naci na internet knjižari: Interliber.com Da bih ja od izdavaca dobio svoj autorski honorar knjiga treba biti rasprodana. Mislim da su price dobre i da cak djelimicno doticu teme o kojima se vode rasprave u Bosanskom kongresu. Ne znam imam li pravo na svoj komentar na tekstove e male-ova. Više samosvijesti, više medjusobnog uvažavanja i poštenja nam svakako ne bi škodilo. Ono što mogu iz ove pozicije primjetiti je da se stanje medjuljudskih odnosa vraca na nivo zavisti i zlobe kao da rata nije ni bilo. Tako brzo se zaboravilo kad se komad hljeba dijelio i taj komad je tada bio tako sladak. Ako ništa drugo onda smo se dužni na bolje promijeniti radi naše djece i njihove buducnosti. Da se uloga žrtve više nikad ne ponovi S poštovanjem! Fahrudin Hrnjic

------------------------------------------------------------------

Fahrudine, svakako da imas prav na vlastite komentare u "Online glasniku BK"

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

No comments: