Tuesday, April 29, 2008

#425 TIHIĆ JE ZLOČINAC KOJI NEMA NIKAKVIH SKRUPULA

REPUBLIKA BOSNA I HERCEGOVINA

20. oktobar 2006.

ONLINE GLASNIK NACIONALNOG KONGRESA REPUBLIKE BiH
br. 425 http://republic-bosnia-herzegovina.com/


1. TIHIĆ JE ZLOČINAC KOJI NEMA NIKAKVIH SKRUPULA

2. Ako Parlament prvo usvoji izmjene Ustava, nastupit će nestabilnost i blokada države

3. Zašto usvajati entitetsko glasanje, ako će se to odmah mijenjati?!

4. STRANKA ZA BiH ZAKINUTA ZA JEDNOG POSLANIKA U NAKNADNOM DJELOMIČNOM PREBROJAVANJU

5. Moguće je da oba HDZ-a budu u savezu sa Strankom za BiH i SDA

6. Pokušaj realizacije plana Beograda o otcjepljenju RS

7. OTVORENA BRITANSKA PERFIDNOST

8. Reagiranja: Rajkroftova izjava ohrabruje protivnike reforme policije

9. Ajanović o izbornom neuspjehu SDP-a i koaliciji Lagumdžije sa Dodikom

10. Efikasna RS i blokirana BiH

11. PAO ŠEĆER U VODU

12. KOALICIJE



1. TIHIĆ JE ZLOČINAC KOJI NEMA NIKAKVIH SKRUPULA

Dakle, legalizacija RS je važna Tihiću, a ne vlast. Da bi Republici Srpskoj izvadio taj posljednji papir koji joj stoji na putu potpune legalizacije, pa dakle i osamostaljenja, on je spreman da napravi pravi haos u Bosni i Hercegovini, sa nesagledivim posljedicama. Drugi razlog što mu se žuri je da se završe amandmani prije presude za Genocid.

Dr. Muhamed Borogovac



Slijedi vijest iz “Nezavisnih novina” od 19. oktobra, iz koje se vidi kako Tihić pokušava nazor, bez ikakvih skrupula, progurati Prvu fazu ustavnih promjena, citiram:

Tijekom posjete američkom razaraču "USS Ramage" Tihić je izjavio kako SDA podržava potpisani paket ustavnih promjena i da očekuje njihovo usvajanje prije formiranja novog Vijeća ministara.

"Mi podržavamo aprilski paket ustavnih reformi i naši zastupnici u parlamentu će ih podržati. Iako usvajanje ustavnih promjena ne ovisi samo o nama, mislim da stranke koje su u aprilu podržale ustavne amandmane imaju dvotrećinsku većinu", rekao je Tihić.

On je dodao da unatoč zahtjevu Odbora SDA Zeničko-dobojske županije nema namjeru odstupiti s čela stranke. "Svi ostali županijski odbori su mi izrazili podršku, tako da nema govora o mome odstupanju s čela SDA, rekao je Tihić. – Kraj citata

Zašto ovo Tihić radi? Zato što on zna da će biti poteškoća oko formiranja vlasti. Naime, zbog otpora SDA članstva on ne može biti otvoreni izdajnik da ide u koaliciju sa Dodikovim SNSD-om i Lagumdžijinim SDP-om. On je morao žrtvovati tu njegovu koaliciju snova jer bi kao otvoreni Dodikov ortak bio kažnjen i gubitkom liderstva u stranci, kao što je bio kažnjen na izborima za funkciju člana predsjedništva.

Dakle, legalizacija RS je važna Tihiću, a ne vlast. Da bi Republici Srpskoj izvadio taj posljednji papir koji joj stoji na putu potpune legalizacije, pa dakle i osamostaljenja, on je spreman da napravi pravi haos u Bosni i Hercegovini, sa nesagledivim posljedicama. Drugi razlog što mu se žuri je da se završe amandmani prije presude za Genocid.

U slijedećem članku možete pročitati do kakvih će sve pravnih zavrzlama i komplikacija doći sa eventualnim glasanjem u Skupštini BiH za amandmane prije nego bi se formirala vlast, kako to objašnjavaju Dr. Kasim Trnka i Krešimir Zubak.

MEĐUTIM, POTPUNO JE NEJASNO ZAŠTO SILAJDŽIĆ NE ZAUSTAVI TIHIĆA; ON BI TO MOGAO SA JEDNOM JEDINOM REČENICOM UČINITI. NAIME, SILAJDŽIĆ BI TREBAO SAMO KAZATI:

“JA ĆU STAVITI VETO NA SVAKU USTAVNU PROMJENU KOJA BI BILA DONESENA NA BRZINU, MIMO NORMALNE PROCEDURE.”

TOM JEDNOSTAVNOM REČENICOM SILAJDŽIĆ BI MOGAO PRESJEĆI SVE OVE PRLJAVE TIHIĆEVE IGRE OKO USTAVA. ZAŠTO TO NE UČINI?!

Upravo zato da bi zaustavio izdajničku brzinsku promjenu ustava, građani BiH su izabrali Silajdžića u predsjedništvo. Zar on nije dobio izbore protiv Tihića i to sa nevjerovatno visokim omjerom jer je uoči izbora govorio da “novi ustav BiH” mora uzeti u obzir Rezoluciju Vijeća Evrope, da se mora izbaciti “entitetsko glasanje” itd.

Ako Silajdžić ne učini taj neophodni korak, tj. ako ne zaustavi ove Tihićeve igre da se na brzinu promjeni Ustav onda će to značiti da Silajdžić izvodi “postizborni salto mortale” kojega su mnogi predviđali, uključujući i Lagumdžiju koji se sada svim Silajdžićevim glasačima smije u brk.

Ako bi Silajdžić sada izdao sve one ljude koji su mu vjerovali, on bi bio gori zločinac i od Tihića i od Kvislinga zajedno.

Dr. Muhamed Borogovac


2. Ako Parlament prvo usvoji izmjene Ustava, nastupit će nestabilnost i blokada države

Izmjena Ustava prije formiranja vlasti nikada se i nigdje u svijetu nije dogodila * Potrebni dopunski izbori za 45 zastupnika te moguće poništenje izbora članova Predsjedništva

Avaz, 19. oktobar 2006.

Predsjednik SDA Sulejman Tihić, kao i dio predstavnika međunarodne zajednice, smatra kako se jednom predložene izmjene Ustava BiH, koje nisu dobile potrebnu većinu u državnom Zastupničkom domu, trebaju usvojiti prije nego što bude formirana vlast na temelju tek održanih izbora.

Neposredno glasanje

- Tako nešto nikada se i nigdje u svijetu nije dogodilo. Istina je da se u BiH događaju stvari koje se nikada nigdje nisu dogodile, ali bi usvajanje jednom oborenih ustavnih izmjena i prije nego što se formira vlast prema rezultatima održanih izbora bio opasan presedan koji bi izazvao političke poremećaje. Dakle, političku nestabilnost i blokadu u funkcioniranju državnog aparata, odnosno same države. U to sam siguran, ali nemam namjeru davati političke analize nego skrenuti pažnju na važnost ustavne materije - kaže za "Dnevni avaz" ekspert ustavnog prava dr. Kasim Trnka.

Prvo, ističe, ukoliko se kojim čudom dogodi da ustavne promjene budu usvojene prije formiranja vlasti, nužno bi bilo raspisati i provesti tzv. dopunske izbore.

- Zna se da izmjene Ustava BiH, koje su jednom oborene, predviđaju da Zastupnički dom ima 87 članova. Sadašnji ima 42 člana. Biralo bi se, dakle, novih 45 članova Zastupničkog doma. To je, hajdemo kazati, bezbolnije rješenje od drugih pitanja kao što je izbor Predsjedništva BiH - konstatira dr. Trnka.

Naime, važeće ustavno rješenje predviđa izbor članova Predsjedništva BiH tzv. neposrednim glasanjem.

- Tako su i izabrani Haris Silajdžić, Željko Komšić i Nebojša Radmanović. Ustavne izmjene predviđaju da se predsjednik i dva potpredsjednika BiH biraju posredno iz reda izabranih zastupnika. Varijanta jedan bila bi poništiti izbor trojice izabranih članova Predsjedništva pa provesti ih prema novim ustavnim rješenjima, odnosno predloženim izmjenama, a varijanta dva bila bi ostaviti izabrane članove Predsjedništva na tim funkcijama do kraja mandata. Ali, za varijantu dva nužno je donijeti tzv. ustavni zakon za provođenje Ustava BiH. A i usvajanje tog ustavnog zakona iziskuje dvotrećinsku većinu Zastupničkog doma. Dakle, opet bi bila potrebna politička saglasnost, odnosno kompromis - pojašnjava dr. Trnka.

Pored kritike iznesene ideje o usvajanju izmjena Ustava prije nego što se formira vlast u skladu s izbornim rezultatima, ima i "konkretan prijedlog izlaska iz ove situacije".

Zadatak i sankcija

- Jednostavno, u već predložene izmjene Ustava BiH treba dodati i amandman prema kojem se ovom sazivu Zastupničkog doma, izabranom na ovim izborima, daje zadaća da do kraja mandata, dakle do 2010. godine, moraju usvojiti ustavne izmjene. Ako to ne urade, entitetsko glasanje prestaje po automatizmu. To bi im bila sankcija koja će, više je nego sigurno, sve one koji se protive ukidanju entitetskog glasanja dovoljno motivirati da se uključe u iznalaženje boljeg rješenja nego ga se trenutno ima - ističe dr. Trnka.

H. ORAHOVAC

Problem s ovlaštenim predlagačem

Dr. Kasim Trnka ističe da bi se moglo problematizirati i pitanje ovlaštenog predlagača starog paketa ustavnih izmjena. Ovlašteni predlagač može biti - iako to pitanje nije regulirano postojećim Ustavom BiH nego Poslovnikom o radu državnog Zastupničkog doma - Predsjedništvo BiH, Vijeće ministara i određeni broj zastupnika.

- Prema mom mišljenju, to pitanje je dovoljno jasno razrađeno Poslovnikom Zastupničkog doma BiH, ali je pomalo neobično da u tzv. tehničkom mandatu, u kojem su i Vijeće ministara i Predsjedništvo BiH i stari saziv Zastupničkog doma, bude u ulozi predlagača tako važnih pitanja kao što su izmjene državnog Ustava - konstatira dr. Trnka.

Zubak: To je van zdravog razuma

- Ako se inzistira na usvajanju predloženih pa oborenih ustavnih izmjena prije formiranja vlasti na osnovu rezultata održanih izbora, onda je jedino zakonsko rješenje raspisivanje novih izbora na načelima novog ustava - ocjena je Krešimira Zubaka, predsjednika Nove hrvatske inicijative.

On u izjavi za "Dnevni avaz" kaže da je "izvan zdravog razuma usvojiti ustavne izmjene prije formiranja vlasti".

- Takav potez značio bi kršenje postojećeg Ustava BiH. Toga moraju biti svjesni svi koji u javnost izlaze s ovom nebuloznom idejom - zaključuje Zubak.

Inače, Zubak je po struci pravnik.


3. Zašto usvajati entitetsko glasanje, ako će se to odmah mijenjati?!

Avaz 18. oktobar 2006

Kristijan Švarc-Šiling (Christian Schwarz-Schilling)

U konačnoj fazi promjena Ustava BH, entitetsko glasanje mora biti zamijenjeno modernijim sistemom, kao što je to slučaj u svim savremenim demokratijama. Ovaj način odlučivanja recidiv je Dejtona i o njemu ćemo morati razgovarati odmah nakon usvajanja prvog paketa ustavnih promjena. Stoga, prvi paket treba usvojiti, američki angažman u tom segmentu bio je od izuzetnog značaja i za svaku pohvalu, te ga zato snažno podržavam. No, uvjetom je da bude jasno da Evropljani preuzimaju vodeću ulogu u drugoj fazi u kojoj ćemo morati ispraviti neke nelogičnosti u sistemu, uključujući i entitetsko glasanje.


Naravno, u Ustavu moraju postojati mehanizmi zaštite nacionalnih prava ljudi. Ali, pitanje je da li se to može realizirati preko entitetskog glasanja. Postoji niz drugih načina za to.

Na ovu gomilu protivuriečnosti je reagirao novinar Avaza, Sead Numanović, i samo jednom rečenicom ga matirao, ili kako bi mi Bosanci rekli, “napravio ga medvjedom”.

Zašto usvojiti nešto, kao što je entitetsko glasanje, ako će se to odmah morati mijenjati? – upita “naivno” Numanović.


4. STRANKA ZA BiH ZAKINUTA ZA JEDNOG POSLANIKA U NAKNADNOM DJELOMIČNOM PREBROJAVANJU

Avaz 17.10.2006

Oštre reakcije na ponovno odgađanje saopćavanja rezultata; Munib Jusufović Sekretar Stranke za BiH otvoreno sumnja da se pokušava napraviti dvotrećinska većina koja će podržati ustavne promjene.

Stranka za BiH, a i mi, imali smo više mandata u Državnom parlamentu, prema podacima našeg Izbornog štaba, nego što to je sada. Također, nejasno je kako smo mi s 48 mandata u NSRS sada "spali" na 41 - 42. Šta drugo reći nego da otvoreno sumnjamo u izborni inžinjernig, ali za sada konkretnog dokaza da se vrši krađa glasova nemamo u rukama, izuzev što je jasno da ostajemo bez mandata - pojašnjava Vasić (Gen. Sekretar SNSD).

Slično razmišlja i generalni sekretar Stranke za BiH Munib Jusufović. Kaže kako jedan mandat više ili manje znaci mnogo, posebno kada je riječ o Parlamentu BiH, a nisu za zanemariti ni ostali nivoi zakonodavne vlasti.
- Sve liči kao da se preko izbornog inžinjeringa pokušava osigurati dvotrećinska većina u Parlamentu BiH kako bi se izglasale propale ustavne promjene. Naravno, svi mi imamo pravo na političke zaključke kao što je ovaj koji sam iznio. Da nešto ne štima, jasno je jer se naše računice koje imamo uopće ne slažu s onim što je računica CIK-a. Možemo mi pogriješiti u desetak glasova, ali u čitavom mandatu, Boga mi, teško - potcrtava Jusufović.



KOMENTAR:
Neko će reći: ”Pa dobro, 1:1, jedan za ustavne promjene manje i jedan protiv. Međutim, svaki iz RS koji je došao umjesto Dodikovog je također za ustavne promjene, a i svaki koji bi došao umjesto poslanika iz SBiH je također za ustavne promjene.

Sumnjivo je to što se prebrojavaju samo neke vreće, a ne sve. To znači, nekim izvještajima izbornih komisija se vjeruje, a nekim ne. Očigledno je bilo lako vidjeti iz kojih izbornih jedinica bi novo prebrojavanje moglo ugroziti poslanika iz SBiH i vjerovatno su te vreće brojane. Čisto sumnjamo da su ponovo brojane vreće iz izbornih jedinca gdje je tijesno prošao kandidat SDP-a ili SDA.


5. Moguće je da oba HDZ-a budu u savezu sa Strankom za BiH i SDA

Božo Ljubić, čelnik Hrvatskog zajedništva, za "Dnevni avaz"

Pitanje je samo da li su Čovićevom HDZ-u prihvatljiva načela na kojima mi insistiramo, kaže Ljubić * Koalicija SNSD-a i krnjeg SDP-a sa stanovišta matematike je glupa

Pod određenim uvjetima, posve je moguće da u savezu Stranke za BiH i SDA na državnom nivou vlasti djeluju i oba HDZ-a, onoga na čijem je čelu Dragan Čović i onoga koji vodi Božo Ljubić.

Ovaj zaključak nameće se nakon Ljubićeve izjave za "Dnevni avaz", prema kojoj je "suradnja dvaju HDZ-a realna ukoliko se Čovićeva stranka bude držala određenih načela".

Ljubić je na čelu Koalicije Hrvatsko zajedništvo u kojoj je na izborima nastupilo čak pet partija, a nakon izbora potpisana je i saradnja s Koalicijom za jednakopravnost koju čine Zubakov NHI i HSP Ðapić - dr. Jurišić, koju vodi Zvonko Jurišić.

Postavljena načela

- Ta načela su jasna: ustavne izmjene koje su jednom ponuđene pa oborene na Državnom parlamentu pogubne su kako za državu BiH tako i za hrvatski narod u njoj. Čak osam parlamentarnih hrvatskih političkih stranaka potpisalo je Izjavu o ustavnim pitanjima i još čekamo potpis Čovićevog HDZ-a.


6. Pokušaj realizacije plana Beograda o otcjepljenju RS

Predsjednik SDU Sejfudin Tokić za "Dnevni avaz" o koaliciji SNSD - SDP

Namjera je da se odugovlači s formiranjem vlasti u BiH i destabilizira država * Ko želi zaoštriti odnose između Hrvata i Bošnjaka u FBiH

Koalicija SNSD - SDP pokušaj je realiziranja projekta beogradskog režima i srpskih nacionalističkih krugova iz RS usmjerenog protiv BiH, kojim se žele stvoriti uvjeti za raspisivanje referenduma o otcjepljenju RS, upozorava u izjavi za "Avaz" Sejfudin Tokić, predsjednik Socijaldemokratske unije (SDU).

- Oni žele odugovlačiti s formiranjem vlasti, cime bi se destabilizirala BiH i onemogućilo provođenje dogovorene koalicije SDA i SBiH, te nasilno dovesti do usvajanja ustavnih amandmana štetnih po BiH. Iza svega stoje interesi Beograda i nezajažljiva želja Zlatka Lagumdžije da i pored katastrofalnog poraza osigura svoje prisustvo u strukturama vlasti - upozorava Tokić.

Time se, prema njegovim riječima, cijela država ucjenjuje zahtjevom da se prvo usvoje ustavni amandmani pa onda formira vlast.

- Nacionalistički krugovi iz RS i beogradski režim priželjkuju haos u BiH, a posebno u Federaciji. U tom kontekstu treba gledati i pokušaje zaoštravanja odnosa Hrvata i Bošnjaka u FBiH i stvaranja slike u kojoj je RS stabilni dio BiH, a FBiH izvor nesuglasica - kaže predsjednik SDU.

Ističući pogubnost takvog plana, navodi da SNSD i SDP politički dijele samo jedan zajednički interes.

- To su Lagumdžijina želja za vlašću i realizacija projekta iz Beograda koji znači destabiliziranje BiH i stvaranje uvjeta za referendum o otcjepljenju koji je Dodik najavio - kaže Tokić.

Prema njegovim riječima, Dodik ovakvom najavom želi pokazati kako je on u situaciji da bira ko će iz FBiH biti u vlasti, zanemarujući tako volju građana koju su pokazali na izborima.




7. OTVORENA BRITANSKA PERFIDNOST -- ¨Avaz¨, 17. oktobra

Isječak iz intervjua Metju Rajkroft (Matthew Rycroft), ambasadora Velike Britanije u Sarajevu. U tom intervjuu on na perfidan način pokušava uvesti pregovore o Reformi policije mada je već ranije bio postignut dogovor koji je i ratifikovan u Skupštini RS, tj. sada se mora ispoštovati.


Otvara li se time prostor za ostanak policije RS i neprelazak međuentitetske linije prilikom stvaranja policijskih oblasti?

- Sve su to pitanja na koja odgovore trebaju ponuditi policijski eksperti. Kada se to desi, onda se prijedlozi trebaju naći pred nama i stranačkim liderima, ali uz uvjet da su zadovoljeni zahtjevi iz tri evropska principa. Ako se to desi, onda se otvara prostor za ubiranje plodova iz sklapanja Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju s EU (SAA).

Ali, da budem jasan: ako se tri principa prihvate, ne vidim kako bi se moglo desiti da policijske oblasti ne prelaze međuentitetsku liniju, niti da ostane policija RS. No, da vidimo šta će predložiti policijski eksperti.


Vi, dakle, predlažete političke pregovore, bez obzira na rad Direkcije?

- Mislim da bi bilo dobro, ako postoji spremnost za to, održati političke razgovore i time pomoći Direkciji da uradi svoj dio posla. Ovdje nema vremena za čekanje i traćenje. Ako postoji volja za razgovorima, onda neka se oni dese već u narednim sedmicama.



8. Reagiranja: Rajkroftova izjava ohrabruje protivnike reforme policije

Žilić, Halilović i Mehmedović o prijedlogu

Vjerujem da to nije stav vlade Velike Britanije, kaže Mehmedović * Sporazum su pisali i Dodik i Čavić * Političari mogu dogovoriti samo političku policiju, kaže Žilić

Za Mehmeda Žilića, nekadašnjeg federalnog ministra unutrašnjih poslova i člana Martensove komisije za reformu policije, uopće nema dileme kada je riječ o eventualnim novim političkim pregovorima o ovom važnom pitanju.

Kategorički odbija takvu mogućnost, koju je u jučerašnjem intervjuu za naš list iznio Metju Rajkroft (Matthew Rycroft), ambasador Velike Britanije u BiH.

Identična razmišljanja

Gotovo identično razmišlja i potpredsjednik Stranke za BiH Safet Halilović, jedan od učesnika maratonskih pregovora o reformi policije koji su rezultirali Sporazumom od 5. oktobra 2005. godine, odnosno političkim dogovorom.

Posmatrać rada Upravnog odbora Direkcije za reformu policije Šemsudin Mehmedović, koji sjednicama prisustvuje u svojstvu člana Komisije za odbranu i sigurnost Federalnog parlamenta, ne vidi, također, potrebu za novim političkim pregovorima. Ističe da Rajkroftova izjava, za koju on vjeruje kako nije zvaničan stav vlade Velike Britanije, nego lična ambasadorova ocjena, samo ohrabruje protivnike reforme policije u BiH.

- Neka ambasador objasni šta bi to novi politički pregovori doprinijeli u smislu bržeg procesa reforme, iako i on sam tvrdi da se mora pridržavati tri evropska principa - naglašava Mehmedović.

Žilić poručuje da nema političkih pregovora, nego samo usvajanja prijedloga policijskih eksperata.

Jasni principi

- Šta se može politički dogovarati? Može samo politička policija. Treba pustiti eksperte da završe posao. Svako zadržavanje policije RS jeste zadržavanje političke i jednonacionalne policije. O kakvoj to, onda, reformi govorimo - podvlači Žilić u izjavi za "Dnevni avaz".

Halilović podsjeća da su politički pregovori završeni, a da je produkt oktobarski Sporazum koji su svojom rukom napisali Milorad Dodik i Dragan Čavić.

- Ne vidim uopće potrebu za bilo kakvim političkim pregovorima osim da se Sporazum provede. Principi su jasni, Sporazum je usvojen u parlamentima i neka sada eksperti završe svoj dio posla - potcrtava Halilović.

Vraćanje politike je pokušaj rušenja tri evropska principa

Marko Tadić, predsjednik Hrvatske seljačke stranke i jedan od čelnika Koalicije Hrvatsko zajedništvo, ocjenjuje kako "politika više nema šta tražiti u priči o reformi policije".

- Ako netko hoće politiku vratiti u prici o reformi policije, onda je više nego jasno da taj netko hoće, zapravo, srušiti tri već usuglašena europska principa na kojima treba temeljiti reformu. Ako je tako, to nije dobro. Dakle, sada treba ostaviti stručnjacima da urade reformu na platformi koja je usuglašena, a politici dobro zatvoriti vrata - kaže Tadić za "Dnevni avaz".


9. Ajanović o izbornom neuspjehu SDP-a i koaliciji Lagumdžije sa Dodikom.

Avaz 17. oktobra 2006

Osveta biračima

Predsjednik BOSS-a Mirnes Ajanović podvlači da bi takav politički savez mogao značiti samo "formiranje jasne antibošnjačke i antibosanske koalicije".

- Lagumdžija je izgubio na izborima i ukoliko krene u takav korak s njegovim drugom Mićom (Miloradom Dodikom), kako ga voli zvati, to će biti njegovo lično političko samoubistvo, ali vrsta državnog udara na građane BiH, a posebno Federacije BiH - kaže Ajanović.

Predsjednik SDP-a na taj način, smatra Ajanović, "želi se osvetiti biračima zbog toga što mu nisu pokloniti povjerenje na izborima".

- Ako je neko spreman svoj narod nazvati fašističkim i četničkim, montirati mu procese za terorizam, onda se trebamo zabrinuti zašto medu Bošnjacima postoje takvi ljudi. Treba se pitati da li je Lagumdžija uopće Bošnjak - potcrtava Ajanović.


10. Efikasna RS i blokirana BiH

Političari iz manjeg entiteta svim silama se upiru da ukinu Vijeće naroda RS, a uporedo insistiraju na ostanku entitetskog glasanja u Državnom parlamentu

Iz političkih krugova manjeg bh. entiteta ponovo stižu zahtjevi za "redefiniranje uloge Vijeća naroda RS", jer tobože ova institucija trenutno predstavlja mehanizam koji koci nesmetano funkcioniranje Republike Srpske.

Posljednji u nizu "potpisuje" Klub srpskih delegata. Cilj novog, kao i ranijih sličnih zahtjeva, nije da "redefiniranjem uloge" Vijeće naroda RS zaista postane institucija koja će garantirati ravnopravnost svih naroda u manjem entitetu. Naprotiv. Iza svega ne stoji ništa drugo nego želja da se dokine jedino mjesto na kojem Bošnjaci i Hrvati u RS imaju barem privid da su ravnopravni sa Srbima.

Jer, da je samo problem u "nefunkcionalnosti", onda bi političke snage iz RS, predvođene Miloradom Dodikom, valjda isti princip trebale primijeniti i na državnom nivou.

Dok traže da se RS-u s leda skine "breme blokada" do kojih, kao, dolazi pokretanjem pitanja vitalnog nacionalnog interesa u Vijeću naroda RS, Dodik i njegovi puleni istovremeno insistiranjem da se zadrži entitetsko glasanje u Državnom parlamentu, isto to breme tovare na leda države BiH.

Dodikovi dvostruki aršini kada govori o odnosima entiteti-država nisu nikakva novost. Želio bi da niko "ne dira" Republiku Srpsku, a da ga se pusti da tromim i blokiranim državnim institucijama "razvaljuje" BiH. Tako bezobrazno, što opet, kada je on pitanju, nije ništa novo, nudi federalno uređenje BiH. Podijelio bi Federaciju BiH, izdvojio Sarajevo kao glavni grad, a Republiku Srpsku ostavio kao jedinstvenu federalnu jedinicu. Naravno, po mogućnosti bez Vijeća naroda. Sve ovo ne bi bilo ništa drugo nego podjela BiH kakvu su sanjali Karadžić i Milošević, s jedne, i Boban i Tuđman, s druge strane.


Naivno se mislilo da je ono što Dodik govori (i radi) tek predizborna retorika koja će vremenom splasnuti. Umjesto toga, predsjednik SNSD-a svojim ponašanjem šalje poruku da su bili u zabludi svi oni koji su povjerovali u istinitost drugog dijela njegove izjave da "voli Srbiju, ali ne mrzi BiH".

Piše: Elvir HUREMOVIĆ


11. PAO ŠEĆER U VODU - Veoma interesantna kolumna Rame Kolara.

http://users.skynet.be/orbus/aktua/aktua1241.htm


12. KOALICIJE

http://bosna-ba.com/

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

No comments: