Wednesday, April 30, 2008

#427 MILORAD DODIK ODGLUMIO ZA OSKARA U “ČETNIČKOM LEGLU 99”

REPUBLIKA BOSNA I HERCEGOVINA - http://republic-bosnia-herzegovina.com/
ONLINE GLASNIK NACIONALNOG KONGRESA REPUBLIKE BiH br. 427


1. TIHIĆEVI ZADNJI TRZAJI
2. Tihić novoizabrane poslanike iz redova SDA poziva na "zavrtanje ruku"
3. MILORAD DODIK ODGLUMIO ZA OSKARA U “ČETNIČKOM LEGLU 99”
4. I REIS CERIĆ SE DISTNACIRA OD ALIJE
5. Hrvati u vlasti moraju biti ravnopravno zastupljeni
6. Kardinal Puljić proziva predstavnike stranih vlada u BiH
7. REPREZENTACIJA JE SIMBOL DRŽAVNOSTI KAO I HIMNA I GRB
8. Problemi se ne mogu rješavati na sijelima
9. PREGLED PATRIOTSKIH BH MEDIJA



1. TIHIĆEVI ZADNJI TRZAJI

Piše: Dr. Muhamed Borogovac

U Avazu od od 24 oktobra 2006. mogli smo pročitati da Tihić organizuje sastanak novoizabranih poslanika Zastupničkog doma Parlamentarne Skupštine BiH iz redova SDA, a na kojem će se od njih tražiti da potvrde da će glasati za ustavne amandmane, iste one koje su legalni predstavnici naroda već jednom odbacili u aprilu 2006. Taj članak prenosimo u cjelini pod tačkom 2 u ovom broju “Glasnika”.

Tolika kontrola izabranih predstavnika naroda je novo dno naših izdajnika. Čak i u robovlasničkom društvu, u antičkom Rimu su senatori imali pravo na vlastito mišljenje i vlastiti glas. Ni komunizam ni fašizam nisu išli toliko daleko da kontrolišu misli i glas narodnih poslanika.

Danas, u dejtonskoj Bosni i Hercegovini, dvije hiljade godina poslije slobodoumnih rimskih senatora, BH parlamentarci su tretirani kao robovi. Čak i prije bilo kakve rasprave oni moraju zauzeti propisano mišljenje i potpisati da ga neće promjeniti, bez obzira na argumente koji bi se mogli pojaviti na budućim raspravama. Moraju pristati na ponižavajući položaj da budu samo transmisija Tihićeve pameti, i to pred očima cijelog naroda. A Tihić je izgubio izbore, zbog te pameti!

I kako će to završiti? Sve zavisi od: 1. dostojanstva, 2. poštenja i 3. patriotizma pozvanih poslanika.

Ako poslanik ima samo jedan od tih kvaliteta, neće se pokoriti Tihiću.

Ako je dostojanstven, neće dozvoliti da bude porobljen ni od koga, a pogotovo ne od potpuno bezvrijednog, prolaznog Tihića.
Ako je pošten neće prodati državu, radije će se zamjeriti Tihiću i Bakiru Izetbegoviću, koji je još jedini od lidera SDA koji javno stoji iza Tihića.
Ako je patriota poslanik pogotovo neće izdati državu i svoje glasače, čak i da je život u pitanju, a nije.
Svaki čovjek, a pogotovo poslanik, bi morao težiti gornjim kvalitetima. Vidjećemo da li će naši poslanici proći taj test ljudskosti, tj. čojstva, kako bi Crnogorci rekli. Narod ih posmatra.





2. Tihić novoizabrane poslanike iz redova SDA poziva na "zavrtanje ruku"

"Dnevni avaz" saznaje: Predsjednik SDA zakazao sastanak za četvrtak

Zahtijevaće potpisivanje izjave kojom će se poslanici obavezati da će podržati aprilski paket ustavnih promjena * On ima legalitet, ali ne i legitimitet, kaže jedan od poslanika

Tema sastanka s novoizabranim poslanicima SDA u Predstavničkom domu Parlamenta BiH, koji će biti održan u četvrtak u Centrali stranke u Sarajevu, bit će odnos ovih poslanika prema aprilskom paketu ustavnih amandmana, saznaje "Dnevni avaz" u vrhu te stranke.

"Određeni pritisci"

Naš sagovornik, govoreći pod uvjetom anonimnosti, izražava bojazan da bi poslanici na ovom sastanku mogli biti izloženi "određenim pritiscima" od prvih ljudi SDA, koji su već odaslali informacije na teren da se "mora poštovati stranačka disciplina".

U prijevodu, kaže on, Sulejman Tihić poslanike u Sarajevo poziva na "zavrtanje ruku" kako bi ih primorao da prihvate propale promjene u čijem je kreiranju učestvovao.
Ovom sastanku trebali bi prisustvovati i izabrani poslanici iz TK Bajazit Jašarević i Sead Jamakosmanović. Već im je dojavljeno da će i od njih, kao i od ostalih poslanika, vrh stranke na čelu s predsjednikom Tihićem zahtijevati da potpišu i pismenu izjavu o tome da će glasati za paket ustavnih amandmana koji su u aprilu doživjeli fijasko u Predstavničkom domu Parlamenta BiH.

- Ne znam šta će se događati u Sarajevu, ali raspoloženje većine članova Općinskog odbora SDA Tuzla, kome pripadaju i Jašarević i Jamakosmanović, jeste da se takva izjava ne potpisuje na ovaj način. Opća je ocjena da se o ustavnim amandmanima ne može razgovarati u jednom tako uskom krugu niti o tome može odlučivati jedan čovjek, nego je potrebno da stav o svemu zauzmu Predsjedništvo stranke i Glavni odbor - kazao nam je izvor blizak KO SDA Tuzla, koji je govorio pod uvjetom da ostane anoniman.

Država i Bošnjaci

Jedan od novoizabranih poslanika, također pod uvjetom da mu ne navodimo ime, kazao je da je i on "načuo da će Tihić tražiti potpisivanje izjave o prihvatanju propalih amandmana".

- Nije mi jasno zašto uopće da o tome razgovaramo dok se vlast ne konstituira, dakle dok se ne potvrde mandati koje smo osvojili. Dodatno, Tihić ima legalitet, ali ne i legitimitet, od nas zahtijevati potpisivanje takve izjave - poručio je naš sagovornik, dodajući kako ne vjeruje da će novoizabrani poslanici pristati na takve ultimatume jer se radi o "iskusnim političarima i patriotama kojima je na prvom mjestu očuvanje države BiH i Bošnjaka kao jakog političkog faktora".




3. MILORAD DODIK ODGLUMIO ZA OSKARA U “ČETNIČKOM LEGLU 99”

Piše: Amar Delić, Sarajevo

SARAJEVO, 22.10.2006. Danas je na tribini stidljivih intelektualaca "Krug 99" u goste doveden niko drugi do Dodik Milorad.

Njegovi beogradski sponzori preko svojih sarajevskih veza namjestili su Dodiku gostovanje u sred šeher Sarajeva i baš u nedjelju uoči Bajrama, računajući na praznično raspoloženje i bošnjački merhamet kao savršen momenat za još jedno RAZVLAČENJE PAMETI BOŠNJAKA. Iste beogradske veze u Sarajevu su se pobrinule i za medijsku pokrivenost (pravi udar na slavljeničko raspoloženje u Sarajevu) pa su i FENA I SVE TV I RADIO STANICE IZVJEŠTAVALE O OVOME U NEDJELJU I PONEDJELJAK NON-STOP.

U glumačkom nastupu dostojnom filmske nagrade Oscar, premazan najfinijim bojama i obučen u jagnjeću kožu, Dodik je "velikodušno" ponudio kvazi rješenje (iz glave majstora obmane Kecmanović Nenada zvanog Kec): da se BiH konstituira na principu tzv. "federalnih jedinica", a da će zauzvrat RS pristati da se u Ustavu napiše kako se federalne jedinice ne mogu izdvojiti. Ovo je POTPUNO NEPRIHVATLJIVO RJEŠENJE I KLASIČNA PREVARA. Naime, ni sada RS nema pravo na otcjepljenje, pa nam u stvari Dodik ne daje ništa, a dobija međunarodno priznanje RS kao federalne jedinice tj. kao države, kojeg RS sada nema, jer ovaj sadašnji “ustav” tj. Aneks 4 nije nikada legalno usvojen. A priznanje RS kao federalne jedinice bi sigurno kad tad dovelo do otcjepljenja.

Naime, našim pristajanjem na neko novo federalno uređenje, tj. na novi ustav, RS bi bila legalizovana kao federalna jedinica, te bi se odmah po nastanku blokade u funkcionisanju političkog sistema BH federacija AUTOMATSKI RASPALA NA SVOJE PROSTE ČINIOCE. JER AKO FEDERACIJA NIJE U STANJU DA LEGALNO FUNKCIONIŠE ONDA PRESTAJE DA POSTOJI, PROGLAŠAVA SE MRTVOM KAO ŠTO JE BILA JUGOSLAVIJA PROGLAŠENA MRTVOM, TE SE RASPADA NA SASTAVNE DIJELOVE.

TEMELJNI S U V E R E N I T E T PRIPADA FEDERALNIM JEDINICAMA. KAD GOD TO ZAŽELI BILO KOJA JEDINICA KOJA JE UNIJELA SVOJ SUVERENITET U FEDERACIJU ONA MOŽE TAJ SUVERENITET IZNIJETI BEZ OBAVEZE DA PITA BILO KOGA. POGOTOVO TO IMA PRAVO AKO FEDERACIJA NE MOŽE LEGALNO FUNKCIONISATI, TJ. AKO MOŽE BITI BLOKIRAN RAD INSTITUCIJA FEDERACIJE. PO MEĐUNARODNOM PRAVU SMATRALO BI SE DA JE RS SVOJ SUVERENITET SAMO POZAJMILA FEDERACIJI, AKO BI MI SADA PRISTALI NA USTAVNE AMANDMANE KOJIMA SE RS LEGALIZUJE.

TAKO SE RASPALA I “SOCIJALISTIČKA F E D E R A T I V N A REPUBLIKA JUGOSLAVIJA”, I TAKO SU ISTO PO AUTOMATIZMU PRIZNATE I SVE NJENE BIVŠE REPUBLIKE KAO NEZAVISNE I SUVERENE DRŽAVE.




4. I REIS CERIĆ SE DISTNACIRA OD ALIJE

Piše: Amar Delić, Sarajevo

SARAJEVO, 23.10.2006. U opširnom intervjuu za bajramsko izdanje Dnevnog Avaza, reis-ul-ulema Islamske vjerske zajednice dr. Mustafa Cerić iznio je niz preporuka za buduće djelovanje muslimana u Bosni i Hercegovini. Ovo obraćanje treba citati u kontekstu izvršene promjene na čelu Bošnjaka koji su na proteklim izborima i uz moralnu podršku IVZ-a, apsolutnim demokratskim glasom liderstvo prenijeli sa Tihića na Silajdžića.

Glavna tema Reisovog ovogodišnjeg bajramskog obraćanja sažeta je u samom naslovu: "UMJESTO HRABROSTI ZA OPĆE DOBRO, NA CIJENI JE SLIJEPA LOJALNOST". U tekstu se dalje između ostalog kaže: "... To nije u duhu naše vjere i naše ovdašnje sudbine. Zato, IZMEĐU LOJALNIH I SPOSOBNIH, TREBA BIRATI SPOSOBNE, jer se pokazalo da nesposobni, pa makar bili lojalni određenoj partiji, ne pridonose veliku korist društvu i državi. Stoga, nema nam druge već da svi zajedno podižemo ove stubove: učenost mudroga, pravdu moćnoga, dovu pravednoga i odvažnost hrabroga."

Ovo je potpuno suprotno poznatoj Alijinoj politici koju je on tokom i nakon rata više puta ponavljao u svojim javnim istupima kada je isticao: "DAKLEE, IZMEĐU...IZMEĐU ZNAATE, SPOSOBNIH, I LOJALNIH... JA BIRAM... OVE DRUGE".

Ovim je (proglasom) reis Cerić javno okrenuo leđa Alijinoj politici planskog uništavanja bosanskohercegovačke inteligencije, koja je rezultirala tzv. odljevom mozgova, korumpiranim obrazovnim sistemom, sveprisutnim defetizmom među mladima, a što je sve rezultiralo veoma lošim stanjem u ekonomiji koju kontrolišu plaćenici Međunarodnog monetarnog fonda dok naši profesori makroekonomije nemaju pristupa odlučivanju o makroekonomiji BiH, profesori međunarodnog prava nemaju pristupa odlučivanju o Tužbi za genocid, itd.

Tako i Aliju posthumno stiže zaslužena sudbina, kao što je stigla, i ostale tirane svoga naroda, kao npr. Čaušeskua, Staljina, Miloševića i slične. Formula je uvijek ista, svi se javno kunu u vođu, dok privatno razmišljaju svojom glavom. Tako se događa da i pored masovnog totalitarističkog zaklinjanja u Aliju narod ipak masovno glasa protiv onih koji su oličenje Alijine politike, Tihića i Bakira Izetbegovića. (Podsjećamo i na katastrofalan poraza Bakira Izetbegovića od Beriza Belkića u sarajevskoj izbornoj jedinici, za Tihićev poraz već sigurno znate.)

Ovo što Reis Cerić javno okreće leđa jednoj toliko tipičnoj Alijinoj mudroliji i time od Alija pravi “medvjeda” u narodu, je veoma dobar znak. Znači da Reis ispravno mjeri odnos snaga u narodu i distancira se od gubitnika na vrijeme da i on ne potone zajedno sa njima.

I nije Reis jedini. U cijeloj SDA sve vrije. Tihić i Bakir Izetbegović sjede na vulkanu gdje su prinuđeni da uvode očajničke mjere, kontrole poslanika. Dokle će to ići, vidjećemo.




5. Hrvati u vlasti moraju biti ravnopravno zastupljeni

Safet Halilović , potpredsjednik Stranke za BiH

U formiranju koalicija ne smiju biti zaobiđene ni druge opcije, a tu, prije svega, mislim na HDZ 1990, kaže Halilović

Dragan Čović prije svega vodi računa o interesima svoje političke opcije da bi ojačao vlastitu poziciju u odnosu na rivalski HDZ 1990. Naravno, pokušava naći partnere kako bi bio korak u prednosti. No, moram jasno kazati da ni druge političke opcije iz hrvatskog naroda ne smiju biti zaobiđene kada je riječ o formiranju budućih koalicija, odnosno vlasti, a tu, prije svega, mislim na HDZ 1990, komentar je Safeta a, potpredsjednika Stranke za BiH, nakon razgovora u Banjoj Luci.

Halilović u izjavi za "Dnevni avaz" poručuje kako će njegova stranka maksimalno voditi računa da hrvatski narod bude ravnopravno zastupljen u vlasti, kao i druga dva naroda, kako na nivou države tako i u entitetima i kantonima.

- Mi smo imali određene kontakte i s HDZ-om i nemamo ništa protiv njenog učešća u vlasti. Imali smo različite odnose prema pitanju ustavnih promjena, ali mi se, sudeći prema posljednjim Čovićevim izjavama, čini da je dosta toga prevaziđeno u tim razlikama. Stoga se nadam da će HDZ, kao i HDZ 1990, evoluirati u svojim stavovima koji će biti kompatibilniji volji većine građana BiH da se donese novi ustav na principima demokratije, evropskih i rezolucije američkog senata - navodi Halilović.

E. S.




6. Kardinal Puljić proziva predstavnike stranih vlada u BiH

Cilj je da nepravednim odlukama iselite Hrvate

Inozemni političari i diplomate trebaju prestati "ispirati mozak", a hrvatski političari neka prestanu svoje frustracije liječiti na narodu, poručio je kardinal

Vrhbosanski nadbiskup, kardinal Vinko Puljić kritizirao je međunarodne predstavnike u BiH, optužujući ih da im je cilj svojim nepravednim odlukama iseliti Hrvate.

- Izgleda da je međunarodna strategija krenula ka tome da Hrvati katolici nestanu s ovih područja. Koliko nas treba nestati da svijet bude zadovoljan - rekao je kardinal u propovijedi tokom mise koju je služio na povijesnom kraljevskom gradu Bobovcu kod Kraljeve Sutjeske koja je organizirana za katolike pripadnike Oružanih snaga BiH, policije i sigurnosnih agencija.

Kardinal je poručio da inozemni političari i diplomati trebaju prestati "ispirati mozak", te da hrvatski političari prestanu svoje frustracije liječiti na narodu. On je pozvao vjernike Hrvate da im posljednja bosanska kraljica Katarina Kotromanić bude uzor.

- Ne znamo mi svoje vrednovati. Mnogi osporavaju ovakav vid okupljanja Hrvata i katolika na Bobovcu. Nismo ovdje da od povijesti pravimo mitologiju, ali jesmo da nam ne operu pamet. Ne smijemo dopustiti da nam izbrišu pamćenje, već skupa s drugim narodima moramo u miru tražiti izlaz iz krize i ne zaboraviti ovu grudu naše domovine - poručio je kardinal Puljić.



KOMENTAR: Kada se zna da američki i engleski ambasador veoma agresivno pokušavaju nametnuti ustavne promjene kojima se legalizuje RS, jasno je da je uzoriti Kardinal Puljić adresirao svoju kritiku upravo na njih. To dalje pokazuje gdje stoji uzoriti Kardinal Puljić, a to je protiv ustavnih promjena kojima bi se legalizovala etnički očišćena RS, a Bošnjaci i Hrvati ostavili u Federaciji da se glođu za ostatke BiH, nekada slavne države Kraljice Katarine.




7. REPREZENTACIJA JE SIMBOL DRŽAVNOSTI KAO I HIMNA I GRB

Piše: Amar Delić, Sarajevo

SARAJEVO, 19.06.2006. U Sarajevu su održane demonstracije Udrženja građana BH Fanaticos, navijača fudbalske reprezentacije Bosne i Hercegovine. Bila je to kulminacija opšteg nezadovoljstva višegodišnjim uništavanjem B-H fudbala od strane korumpiranih kriminalaca koji nemaju nikakve veze sa sportom, a svakakve veze sa podrivanjem B-H patriotizma.

Naime, već godinama u vrhu fudbalskog saveza, baš kao da je riječ o smijenjenom Predsjedništvu BiH, nalaze se ljudi za koje se zna da ili su bili ili jesu saradnici srbijanskog SDB-a. I dok Ivo Miro Jović izjavljuje kako on nije bio agent UDBA-e nego "tek dragovoljni dojavnik", Ušanović nakon skandalozne utakmice SRJ-BiH u Beogradu kada je FS-u SRJ prijetila teška kazna i višegodišnja suspenzija stadiona Marakana, odlazi u Beograd i potpisuje "fudbalski Dayton" sa FS SRJ te ih tako i bukvalno – spašava! Prisjetimo se sličnih poteza Izetbegović Alije koji je, kad god bi se situacija pogoršala po agresore, trčao četnicima na noge (ili u ruke - u Lukavicu) te na kraju potpisao i Dayton baš kad je ARBiH kontrolisala 55% teritorije RBiH i Banja Luka bila pred oslobađanjem. Dakle, nije slučajno što je Ušanović ("Majstor skandala" – S. Hadžifejzović) išao u Beograd – riječ je o kontinuiranom sistemu uvezanih agentura, a nipošto o tek klasičnoj korupciji unutar vrha FS BiH. Zašto?

Veliki je broj primjera koji pokazuju da je uistinu riječ o specijalnom ratu koji za cilj ima uništavanje patriotskih osjećaja – najviše kod Bošnjaka kao najbrojnije (državotvorne) populacije u BiH. Npr. FS BiH nije podržao navijače B-H reprezentacije kad su ovi sami preuzeli himnu Stranke za BiH "Haj'mo Bosno, haj'mo Hercegovino" ( www.zabih.ba/downloads/1_1.wma ) i počeli da je pjevaju jer je u cijeloj zemlji Bosni to tada bila JEDNA JEDINA PRAVA PATRIOTSKA PJESMA. Međutim, kap je prelila čašu kad su navijači materijalno ojačali pa snimili i sopstvenu himnu koja svojim patriotizmom podiže adrenalin i naprosto OKUPLJA MLADE OKO IDEJE PATRIOTIZMA. Tu pjesmu možete poslušati ovdje: www.bhfanaticos.com/Download/Razno/Himna BHFanaticosa u mp3 formatu.mp3.

Međutim Srbijanski SDB i srbofilni balije nikako nisu mogli dopustiti takav porast patriotizma među mladima, jer im kvari kratkoročne i dugoročne planove za veliku Srbiju, pa FS BiH unajmljuje Gljiva Nazifa da snimi navodnu "zvaničnu" himnu B-H navijača, kao da su navijači profesionalci koji primaju platu u FS BiH pa moraju igrati kako im FS BiH "svira". Ogroman novac je potrošen (stotine hiljada KM), što za autorski honorar što za štampanje 100000 CD-ova koji su BESPLATNO dijeljeni na ulazima u stadion kad su se igrale utakmice. Toliko je patriotizam trn u oku srbijanskim operativcima i sa ove i sa one strane Drine, da NE ŠTEDE NOVACA DA BI GA UGUŠILI.

Tako je, po narudžbi, Gljiva pjesmu osmislio kao "apaurin" koji će prigušiti patriotske osjećaje kod građana Bosne i Hercegovine, te je napisao istinski šund od pjesme, kič koji i samom izvedbom iritira slušaoca toliko da ovaj jednostavno poželi – smanjiti ton, slično kao što poželi smanjiti i TV kad počnu informativne emisije... Srbijanci i njihova balijska peta kolona bi time zaokružili dobivenu bitku za medijski prostor (SRCA PATRIOTA). Srećom, navijači su ipak masovno odbacili Gljivinu pjesmicu - jer PATRIOTIZAM SE NE UČI GLAVOM NEGO OSJEĆA SRCEM. (Napomenimo da je Gljiva vrsni kompozitor koji je proslavio i Hanku Paldum i Halida Bešlića, pa ne stoje primjedbe navijača da mu je pjesma loša zato što je on kao eto postao "nekreativan". Gljiva se obogatio pišući pjesme koje su tačno onakve kakve bi trebale biti PO NARUDŽBI, što su zapravo u stanju samo najveći talenti među umjetnicima. A njegova pjesma je loša jer je naručena da bude uspavanka, a ne patriotska pjesma.)

Primjeri se nižu, pa tako UEFA u kojoj Britanija ima odlučujuću riječ, kažnjava FS BiH zabranom igranja u nepobjedivoj Zenici u presudnom momentu tokom proteklih kvalifikacija, pa kad BiH igra protiv SCG postavlja Grka za suca, pa kad igramo protiv Grčke sudac nam je – Rus, pa se onda tjeraju najbolji igrači (Salihamidžić, Barbarez...) iz reprezentacije, itd. Kriminalno namještanje rezultata i to čak i kod MLADE (!) reprezentacije je tek jedan od vidova NECUVENOG DECENIJSKOG SPECIJALNOG RATA KOJI ZA CILJ IMA UNIŠTAVANJE BILO KAKVE IDEJE BOSNE, I KOJU SU, SADA JE TO OČITO, NAŠI SRBOFILNI IZDAJNCI NAMJERILI UNIŠTITI DO KRAJA.

Previše su oni u to uložili da bi tek tako odustali: varaju se svi koji misle da je slučajno što BiH uopšte nema državnu himnu, ili što ima krpu sa zvjezdicama sa kante za motorno ulje umjesto nacionalne zastave sa Ljiljanima.




8. Problemi se ne mogu rješavati na sijelima

Bajazit Jašarević, Član Predsjedništva SDA izjavio za Avaz

Navodeći da se gnuša "telegrama podrške" i podilaženja tobožnjem uspjehu, Jašarević ističe da od Predsjedništva SDA, čiji je i sam član, očekuje "zrelu i samokritičnu raspravu" te da posebnu dozu samokritičnosti i poštenja očekuje na sjednici Glavnog odbora SDA.

- Pristalica sam rješavanja problema u institucijama stranke, a ne na nekim sijelima i neformalnim sastancima. Znam da je predsjednik Tihić održao sastanak s predsjednicima kantonalnih i regionalnih odbora odmah nakon izbora, ali niko od nas ne zna šta je tamo bilo jer taj organ ne postoji u stranačkoj hijerarhiji - kaže Jašarević.




9. PREGLED PATRIOTSKIH BH MEDIJA

http://users.skynet.be/orbus/

http://republikabih.net/

http://bosna-ba.com/

http://bosona.net/

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Tuesday, April 29, 2008

#426 Predloženi amandmani su katastrofa za BiH

REPUBLIKA BOSNA I HERCEGOVINA http://republic-bosnia-herzegovina.com/
ONLINE GLASNIK NACIONALNOG KONGRESA REPUBLIKE BiH - br. 426


1. UZBUNA POSLIJE TRNKINE ANALIZE
1.1 NE BI SE BIRALO “DODATNIH” 45, NEGO SVIH 87 NOVIH POSLANIKA
1.2 ODLUKA JE U SILAJDŽIĆEVIM RUKAMA – ZAŠTO NAM NE PREKRATI MUKE
2. Trnkine sugestije dobar su temelj za razgovore o ustavnim promjenama
3. Vraćanje na aprilski paket je ignoriranje volje građana
4. “MEĐUNARODNA ZAJEDNICA” - ŽRTVENO JARE ZA ODLUKU KOJA JE U SILAJDŽIĆEVOJ NADLEŽNOSTI
5. Predloženi amandmani su katastrofa za BiH
6. HRVATSKA: ZA ŠTA SLUŽI NATO
7. Tihićev lov na vještice
8. ČISTKA ISKRENOG PATRIOTE IZ RUKOVODSTVA SDA
9. TIHIĆ IZBJEGAVA TEST PODRŠKE U STRANCI
10. ISTORIJA: TRI HAAŠKA UVJETA ZA PROGLAŠENJE NEOVISNOSTI REPUBLIKA
11. NAROD KOJI IMA OVAKVE GLASAČE NE TREBA DA BRINE ZA BUDUĆNOST
12. IZJAVE SILOVANIH ŽENA O MACKENZIJU



1. UZBUNA POSLIJE TRNKINE ANALIZE

Piše: Dr. Muhamed Borogovac

1.1. NE BI SE BIRALO “DODATNIH” 45, NEGO SVIH 87 NOVIH POSLANIKA

Dr. Kasim Trnka je u Avazu od 19. oktobra djelomično objasnio kakav pravni haos bi nastao u Bosni i Hercegovini ako bi Parlament pristao na Tihićevu u Dodikovu politiku i odmah izglasao ustavne amandmane. Ukratko, Dr. Trnka kaže da bi se između ostalog moralo izabrati “dodatnih” 45 poslanika, jer po novom Ustavu Parlament BiH ima 87, a ne samo 42 poslanika, a ne može se imati novi Ustav, a institucije po starom, tj. Skupštinu od 42 poslanika izabranu po starom Ustavu.

Međutim, situacija je u stvari još gora, nego je to Dr. Trnka predočio. Naime, po kojem Izbornom zakonu bi bilo izabrano tih “dodatnih” 45 poslanika? Kako bi izgledale izborne jedinice gdje bi se birali “dodatni” poslanici? Odmah je jasno da bi nastao haos u Parlamentu dok bi se nacrtale nove izborne jedinice i usvojio novi izborni zakon za izbor “dodatnih” poslanika. To znači da bi i taj Izborni Zakon morao na brzinu biti usvojen, jer po sadašnjem Izbornom zakonu ne postoji druga mogućnost nego izbor 42 poslanika u Parlament BiH.

Trnkinu ideju o izboru “dodatnih” 45 poslanika je potpuno nemoguće provesti. Naime, kakav bi to bio Izborni zakon kojim bi se definisalo biranje “dodatnih” poslanika. Naravno da takav Izborni zakon ne bi mogao biti donesen, nego bi morao biti donesen novi Izborni zakon u skladu sa novim Ustavom po kojem bi bile definisane izborne jedinice za svih 87 poslanika, predviđenih novim ustavom.

Jedini put bi bio da ovi tek izabrani poslanici donesu i novi Izborni zakon za izbor svih 87 poslanika ekspresno zajedno sa ekspresnom izmjenom Ustava. To znači da bi ekspresno trebali nacrtati i usvojiti izborne jedinice i odmah raspisati nove izbore za novi parlament za svih 87 poslanika, A NE SAMO ZA NOVIH 45. To znači da bi OVI TEK IZABRANI POSLANICI trebali odmah sebi odsjeći granu na kojoj sjede, tj. odmah bi trebali sebi ukinuti mandate i raspisati nove izbore i to po novom Izbornom zakonu, i po novim ko zna kakvim izbornim jedinicama. Ljepota je u tome što bi oni prvo morali usvojiti Ustav, a da ne znaju kakav će biti usvojen novi Izborni zakon, jer se Izborni zakoni prilagođavaju prema postojećem Ustavu. To znači, poslanici bi ugrozili svoje tek stečene mandate, a da ne bi imali pojma da li će im novi izborni zakon odgovarati, tj. kakve su im šanse da budu izabrani i u novim izbornim jedinicama.

Dakle, situacija je još gora za Tihića, Dodika i sve one koji guraju ekspresne ustavne promjene nego ju je opisao Kasim Trnka jer bi se trebali tek izabrani poslanici odmah odreći mandata, budući da se ne radi o izboru DODATNIH 45 poslanika, nego se radi o IZBORU POTPUNO NOVIH 87 POSLANIKA.




1.2. ODLUKA JE U SILAJDŽIĆEVIM RUKAMA – ZAŠTO NAM NE PREKRATI MUKE

A kada je Predsjedništvo u pitanju, poslije stupanja na snagu novog Ustava i tek izabrano Predsjedništvo bi se moralo odreći mandata, i ponovo bi se obavio izbor Predsjedništva u novoj skupštini sa 87 poslanika. Ko zna kako bi se tada stranački dogovori odvijali i da li bi Silajdžić imao dovoljno glasova i sve moguće saglasnosti da bude izabran.

Međutim, ono što nije eksplicitno rečeno u Trnkinom članku, je slijedeće. Bez obzira što bi Amandmani išli odmah na Skupštinu, tj. bez obzira što bi po sadašnjem poslovniku mogli u početku procedure zaobići Predsjedništvo, ipak bi na kraju amandmani morali biti usvojeni i u ovom (“Silajdžićevom”) Predsjedništvu, da bi prošli kompletnu proceduru. Tek tada bi amandmani mogli stupiti na snagu i pokrenuti Izborni zakon, nove izbore poslanika, izbor novog Predsjedništva itd.

TO ZNAČI DA NISTA NE MOŽE PROĆI BEZ SILAJDŽIĆEVOG PRISTANKA NA KRAJU, tj. NA KRAJU ĆE IPAK AMANDMANI DOĆI DO NJEGA. NAŠI NEPRIJATELJI IDU I GURAJU AMANDMANE NAPRIJED RAČUNAJUĆI DA ĆE U TOJ FAZI, NA KRAJU KADA AMANDMANI PRODJU SVE OSTALE INSTANCE, BITI VELIKI PRITISAK NA SILAJDŽIĆA DA SE NAPOKON SVE ZAVRŠI.

ZATO SILAJDŽIĆ TREBA SADA, DOK JOŠ NIŠTA NIJE POČELO, KAZATI JASNO I GLASNO “NE”, TJ. ON MORA SADA “KOVERTIRATI” SVOJ ODGOVOR “NE” I TAKO OBESHRABRITI SVE ONE KOJI BI DA NA SILU GURAJU AMANDMANE. ZAŠTO IZLAGATI NAROD MJESECIMA POLITIČKE BORBE I NERVOZE, AKO ĆE SILAJDŽIĆ NA KRAJU REĆI “NE”? ZAŠTO ODMAH SADA SILAJDŽIĆ NE PREKRATI SVE TO I ZAŠTO ODMAH SADA NE KAŽE JASNO I GLASNO, DIREKTNO NAŠIM NEOPRIJATELJIMA, DOMAĆIM I STRANIM, DA SE NE UPUŠTAJU U BRZINSKU IZMJENU AMANDMANA, JER ĆE NA KRAJU IMATI NJEGOV VETO.

Izjava koje Silajdžić daje, u kojim kuka kako se svijet nefer, ne ulijevaju povjerenje. Više zvuči kao: “Ja sam protiv i molim vas nemojte, ali kako vi kažete.” To je bila konstantna taktika naših lidera za vrijeme rasturanja Republike Bosne i Hercegovine. Naime, tada je odluka bila isključivo u našim rukama. Izetbegović i Silajdžić nisu nikoga morali moliti da se ne dijeli BiH, oni su samo mogli odšetati sa pregovora o podjeli BiH i Republika Bosna i Hercegovina bi ostala cjelovita. Umjesto toga, oni su išli na pregovore na kojima se dijeli BiH i na njima naše neprijatelje tobože molili da se ne dijeli BiH, a u stvari već samim svojim dolaskom stavljali odluku njima u ruke.

Slijede burni komentari BH poltičara, preuzeti iz Avaza, gdje je dočarano nešto od uzbuđenja kojeg je izazvala Trnkina analiza.



2. Trnkine sugestije dobar su temelj za razgovore o ustavnim promjenama

Sve što vodi ukidanju ovakvog načina glasanja u državnom Zastupničkom domu SDA će podržati, kaže Džaferović * Safet Halilović cijeni da je pogođena srž suštine problema

Ekspert ustavnog prava dr. Kasim Trnka u našem listu iznio je sve loše strane ideje da se stari paket ustavnih promjena usvoji prije formiranja vlasti na temelju rezultata održanih izbora.
On je, između ostalog,predložio i da se novi saziv državnog Zastupničkog doma ustavnim amandmanom treba obavezati da će pokušati naći rješenje za modificiranje entitetskog načina glasanja, a ako u tome ne uspije, "entitetsko glasanje po automatizmu treba biti izbrisano kao odredba Ustava BiH".

Negativne implikacije

- Nemam razloga posumnjati u valjanost analize dr. Kasima Trnke, a, moram kazati, njegovo viđenje ponuđene ideje o usvajanju ustavnih promjena, koje su jako loše, prije formiranja vlasti posve se poklapa i s mojim stajalištem. Uostalom, doista ne vidim nijedan valjan razlog za činjenje takve pogreške koja bi imala izrazito negativne implikacije po političku situaciju u našoj državi - kazao je za "Dnevni avaz" dr. Božo Ljubić, predsjednik HDZ-a 1990.

Potpredsjednik Stranke za BiH dr. Safet Halilović smatra da analiza dr. Trnke "pogađa srž suštine priče o ustavnim izmjenama".

- Naravno, struka je više nego potrebna u postupku izmjene Ustava. Dr. Trnka je iznio analizu kojoj se "ni zarez ne može odbiti". A njegova ideja, odnosno viđenje principa entitetskog glasanja i eventualnom načinu eliminiranja ovoga principa iz Ustava BiH, prema mom mišljenju, spektakularna je. Očito je, radi se o originalnoj ideji, a političarima bi trebala poslužiti kao dobar temelj za nastavak razgovora o paketu ustavnih promjena - kaže za naš list dr. Halilović.

I SDA protiv

Potpredsjednik SDA Šefik Džaferović kaže da je princip entitetskog glasanja posve protivan stajalištima ove stranke.

- Mi smo protiv principa entitetskog glasanja, ali ga sami ne možemo ukinuti, nego za to trebaju biti politički predstavnici sva tri konstitutivna naroda. Od nametanja rješenja nikada nije bilo nikakve koristi. Valjda je to svima jasno i prihvatljivo.

Dakle, sve što vodi ukidanju ovakvog načina glasanja u državnom Zastupničkom domu SDA će podržati. To znači da je i prijedlog dr. Trnke na tragu našeg viđenja tog problema i posve je prihvatljiv - kaže Džaferović za naš list.

H. ORAHOVAC


Potrebno je formirati vlast

Šefik Džaferović, koji je pravnik po struci, ističe kako je "nemoguće usvajati izmjene Ustava BiH prije formiranja vlasti na osnovu rezultata izbora od 1. oktobra".

Da bi se usvojile izmjene Ustava BiH, moraju se formirati, odnosno konstituirati oba doma Državnog parlamenta, Predsjedništvo BiH i Vijeće ministara. Jer, "kako god okrenete", ova tri državna organa vlasti zadužena su za izmjene Ustava: Parlament ih usvaja, Predsjedništvo može biti predlagač, Vijeće ministara ih razmatra ili obrnuto. Dakle, bilo kako bilo, ta tri državna organa moraju funkcionirati u punom kapacitetu kako bi se izmjene Ustava mogle razmatrati i usvajati u predviđenoj proceduri - zaključuje Džaferović.

Svojim viđenjem redoslijeda poteza kada je riječ o izmjeni Ustava BiH i formiranju vlasti, Džaferović je saglasan sa stajalištem dr. Trnke i, što je posebno zanimljivo, ima kontra stajalište u odnosu na predsjednika SDA Sulejmana Tihića.




3. Vraćanje na aprilski paket je ignoriranje volje građana

Safet Halilović, zamjenik predsjednika SBiH, upozorava

BiH svoju državnost duguje ZAVNOBiH-u, a ne Dejtonu

- Parlament BiH u aprilu je odbio paket ustavnih amandmana, a stranke koje su tada glasale "protiv" na proteklim izborima dobile su nedvosmislenu podršku ogromnog broja građana za ovakav svoj stav. Stoga, svaki pokušaj vraćanja na raspravu o istome paketu predstavljao bi krajnje arogantno negiranje volje Parlamenta, kao i negiranje demokratski izražene volje građana - smatra potpredsjednik Stranke za BiH Safet Halilović.

U razgovoru za "Dnevni avaz" ističe da "paket amandmana, koji nije usaglašen tokom pregovora i koji je zatim odbijen u Parlamentu, ne može biti nikakvo polazište za nove pregovore".

Surova matematika

- Ovaj paket, između ostalog, sadrži entitetsko glasanje u Predstavničkom domu, čime samo 10 poslanika iz RS može staviti veto na bilo koji zakon, što daje mogućnost da 23 posto poslanika može uvijek nametnuti svoju volju preostalim 77 posto. Novi razgovori o promjenama Ustava moraju početi od potpuno nove osnove i od činjenica da su prethodni pregovori završeni bez rezultata - smatra Halilović.
Upozorava i da nikakvoj žurbi ne smije biti mjesta, imajući u vidu činjenicu da BiH početkom sljedeće godine očekuje presudu Međunarodnog suda pravde u vezi s tužbom protiv Srbije i Crne Gore.

- BiH svoju državnost duguje ZAVNOBiH-u, a ne Dejtonu, i Parlament BiH ne smije se odreći tog kontinuiteta tako što bi, usvajajući paket amandmana, indirektno prihvatio Aneks 4 Dejtonskog sporazuma kao temelj bh. državnosti. To bi bilo samoubistvo čitave države, na koje ni poslanici u Državnom parlamentu nemaju pravo. A oni koji tvrde da je paket amandmana već dogovoren i da ga samo treba "tehnički" usvojiti u Parlamentu, jednostavno falsificiraju činjenice i pri tome pokušavaju zaobići volju SBiH i svih građana koji su joj dali podršku na izborima - kaže Halilović. Skeptičan je kada su u pitanju najave faznog mijenjanja Ustava BiH.

- Kada bi paket amandmana, koji sadrži odredbu o entitetskom glasanju, bio usvojen u Parlamentu, ne postoji nikakva garancija da bi Parlament mogao ikada više donijeti odluku o bilo čemu, pa tako i o nastavku ustavnih promjena. Entitetsko glasanje, kao što su to konstatirali i Venecijanska komisija i Vijeće Evrope u svojoj Rezoluciji, omogućava neprekidno blokiranje Predstavničkog doma Parlamenta, a usvajanje već propalog paketa amandmana u potpunosti bi otvorilo prostor ovakvoj blokadi - upozorava Halilović.

Neozbiljan zahtjev

Ističe i da je neozbiljno tražiti prihvatanje amandmana, "uz neobavezujuću najavu da bi u nekoj sljedećoj fazi moglo uslijediti ukidanje entitetskog glasanja".

- Nema nikakvih garancija da bi tako nešto bilo ispoštovano - tvrdi Halilović.

S. NUMANOVIĆ


Entiteti s pravom na otcjepljenje

Halilović upozorava i da se iz pojedinih međunarodnih krugova može čuti da bi u "drugoj fazi" trebalo doći do federalizacije BiH.

- To znači da bi sadašnji entiteti postali federalne jedinice s pravom na otcjepljenje, čime bi i Dodikovi pravno neutemeljeni zahtjevi za referendum dobili pravnu osnovu i otvorenu mogućnost realizacije - zaključuje Halilović.




4. “MEĐUNARODNA ZAJEDNICA” - ŽRTVENO JARE ZA ODLUKU KOJA JE U SILAJDŽIĆEVOJ NADLEŽNOSTI


SARAJEVO, 19.10.2006. Gostujući u večerašnjoj emisiji Javna Tajna na BHT skupa sa ostalim članovima novog Predsjedništva, apsolutni pobjednik izbora dr. Haris Silajdžić je odbio mogućnost njegove podrške propalim tzv. "ustavnim amandmanima".

Željko Komšić je iznio mišljenje da amandmani koji su pali "nisu ono što bi on želio da vidi u BiH, ali je dobro što se time pokrenulo pitanje ustavnih promjena". Ovakav rezervirani stav u skladu je sa prošlonedjeljnim nastupom dr. Zlatka Lagumdžije na FTV, kom prilikom je predsjednik SDP-a rekao da amandmani ponovo moraju proći istu normalnu proceduru prije bilo kakvog glasanja u Parlamentu BiH.

Komentirajući narastajuće pritiske iz međunarodne zajednice, dr. Silajdžić je naveo da u historiji svijeta ne postoji presedan po kom bi se Ustav jedne zemlje mijenjao prije konstituisanja nove vlasti. Po njemu je očito da neko želi na brzinu i to PRIJE reforme policije i drugih važnih odluka (Tužba za Genocid, Kosovo) staviti opet iste stvari na dnevni red, baš kao da se izbori nisu ni desili. Na pitanje voditelja – kome se žuri, apsolutni pobjednik izbora je rekao da se narodu sigurno ne žuri što se vidjelo na izborima, dodavši i da će se on i SBiH potruditi da cijeli svijet i demokratska javnost sazna šta se dešava u BiH kao i s kojom arogancijom nastupaju predstavnici međunarodne zajednice u BiH.

Na kraju je dr. Silajdžić dodao da je trenutni sistem zapravo sistem aparthejda, te da dejtonski ustav ne štiti ni etničke zajednice, inače ne bi bilo moguće da se desi ono što se desilo sa izborom hrvatskog člana Predsjedništva. Uslijedio je prizeman pokušaj voditelja da se dodvori Komšiću neprimjerenim i upornim kikotom u mikrofon, a na Komšićeve riječi da on "oprašta" izjave Silajdžiću. Na ovaj medijski cirkus reagovao je dr. Silajdžić, smireno poručivši da se "ovdje ne radi o nama" nego o sudbinskim pitanjima za opstanak Bosne i Hercegovine.

Ne može se razgovarati uz prethodna uslovljavanja, završio je dr. Silajdžić, kao npr. ultimatume međunarodne zajednice (engleskog ambasadora) po kojima MORA biti entitetskog glasanja i entiteta. Radmanović je ovo odbio pokušavajući sa zamjenom teza po kojoj je SBiH ta koja uslovljava, ali ga je dr. Silajdžić lako demantovao rekavši da je opće poznata stvar da jedino srpske stranke iz RS-a nastupaju s ultimatumima (o entitetima, o referendumu, itd). Tako se još jednom potvrdilo da onaj ko se služi istinom se nema čega bojati.

Očigledno je da televizija, koja je potpuno u rukama stranog faktora u BiH, i dalje pokušava svojim uvredama i ismijavanjem B-H patriotizma omrznuti patriotama programe državne televizije te ih tako udaljiti iz medijskog prostora.

Amar Delić, Sarajevo



KOMENTAR: Iz ovoga dosta detaljnog Amarovog izvještaja se mogao steći utisak da svojom stalnom kritikom “međunarodne zajednice” Silajdžić pokušava ostaviti utisak da nije on taj koji odlučuje, nego međunarodna zajednica. Da li mon na taj način već traži opravdanje za sebe? NIJE TAČNO DA MEĐUNARODA ZEJDNICA ODLUČUJE O AMANDMANIMA. TA JE ODLUKA ISKULJČIVO U RUKAMA HARISA SILAJDŽIĆA, JER NE KRAJU USTAVNE PROMJENE DOLAZE NA PREDSJEDNIŠTVO BIH I ON IMA PRAVO STAVITI VETO NA NJIH. ON NE TREBA TRAŽITI OD MEĐUNARODNE ZAJEDNICE DA BUDE FER, NEGO ON SAMO TREBA JASNO I GLASNO VEĆ SADA GARANTOVATI DA ĆE STAVITI VETO KADA AMANDMANI DOĐU PRED NJEGA U PREDSJDNIŠTVO. TAKO BI PREKRATIO OVAJ CIRKUS, U KOJEM “MEĐUNARODNA ZAJEDNICA” SLUŽI ZA ŽRTVENO JARE ZA ODLUKU KOJA JE ISKLJUČIVO U SILAJDŽIĆEVIM RUKAMA.

Ako Silajdžiću treba međunarodna zajednica za njegovu ispravnu odluku šta se onda žali? Međunarodna zajednica je i Vijeće evrope i ono jasno kaže da Bosni i Hercegovini treba građanski ustav.

Dr. Muhamed Borogovac




5. Predloženi amandmani su katastrofa za BiH

Prof. dr. Nijaz Duraković za "Dnevni avaz"

Prof. dr. Nijaz Duraković smatra da je jedino moguće da novoizabrani članovi Predsjedništva i Parlamenta BiH rade po sadašnjem sistemu, a da bi za primjenu eventualno novih ustavnih rješenja trebalo održati vanredne izbore.

Cementiranje RS

Kaže da samo insistiranje na usvajanju paketa ustavnih amandmana, koji su propali u aprilu, predstavlja katastrofu za BiH. Ističe da je taj scenarij poznat i da vodi cementiranju RS, legalizirane od Državnog parlamenta, i predstavlja nagradu za zločin genocida. Dodaje da će posljedice toga biti "držanje BiH kao taoca i nefunkcionalne države, koja ne može donijeti nijedan vitalan zakon".

Nikada mi neće biti jasno zašto neki slijepci, poput Sulejmana Tihića, Zlatka Lagumdžije i ostalih, insistiraju na onome za što je praksa već pokazala da je anahrono i apsolutno pogubno za BiH. A to je entitetsko glasanje u Zastupničkom domu BiH - kaže Duraković.

Ponovno insistirati na usvajanju predloženih amandmana i govoriti narodu da je to jedino rješenje, ne samo da je bezobrazno i pogubno, nego se time direktno radi na destrukciji države BiH i eliminiranju šansi da uhvati zadnji vagon ka Evropi - kaže Duraković.

Volja građana

On ukazuje na potpuno suprotna stajališta Vijeća Evrope i Venecijanske komisije u odnosu na pojedine predstavnike međunarodne zajednice u BiH.

Primjer je ambasador Daglas Meklheni (Douglas McElhaney), koji uporno želi provesti svoj nakaradni projekt, na kojem je već doživio poraz. Sada ponovo želi demonstrirati svoju volju mimo volje građana, Parlamenta i svih institucija sistema BiH. Poručujem mu neka se okani ove napaćene Bosne ili neka pruži nešto što će nas izvući iz ovog blata - kategoričan je Duraković.

A. M.




6. HAVATSKA: ZA ŠTA SLUŽI NATO

Piše: Amar Delić


SARAJEVO, 19.10.2006. Prema Dnevnom Avazu, hrvatski mediji prenose detalje višednevne posjete premijera Hrvatske Ive Sanadera SAD-u. Tako se Sanader u ponedjeljak sastao sa Condoleezom Rice, a potom i sa Donaldom Ramsfeldom. U oba susreta su glavne teme razgovora bile USTAVNE PROMJENE U BIH I NERIJEŠENI STATUS KOSOVA. To je još jedan od stotina dokaza u proteklih pola godine da je nova genocidna zamjena teritorija na sceni.

Nakon sastanka je saopšteno da će već na narednom samitu NATO pakta Ramsfeld lično predložiti pristupanje Hrvatske NATO-u. Nije saopšteno šta je Sanader zauzvrat obećao. Ali s obzirom na glavne teme njihovih razgovora, moguće je da su Bush-Blairovi gospodari mraka u Sanaderu vidjeli svog "Jokera".

Podsjetimo da Sanader već dugo izražava svoje protivljenje nametanim amandmanima, te da je pred izbore posjetio i Hercegovinu dajući neskrivenu podršku za HDZ1990. Prošle sedmice je primio i bosanskog kardinala Puljića, ponavljajući svoje predizborno protivljenje nametanim amandmanima koji bi značili kraj BiH a s njom i B-H Hrvata.

Strah nas je da bi Sanader mogao, baš kao svojevremeno Tuđman u Karađorđevu sa Miloševićem, žrtvovati BiH i bosanske Hrvate. U Karađorđevu je trasirana politika koja je dovela do toga broj bosanskih Hrvata prepolovljen. Da li će se nastaviti sa tom pogubnom politikom zbog šarene laže zvane NATO, uskoro ćemo vidjeti.

To bi bila politika koju amerikanci karakterišu rečenicom: „That would defeat the purpose.“ (U prevodu: „Time bi bila poražena sama svrha.“) Naime, države se učlanjuju u NATO savez da bi zaštitile svoje egzistencijalne interese. Ako bi Hrvati zbog pristupa NATO-u izdali veliki dio hrvatskog naroda u BiH, gdje je tu svrha pristupanja „odbrambenom savezu NATO“?. Pa valjda se brani onaj dio naroda koji je ugrožen, a to su sada Hrvati u BiH, a ne Hrvati u Hrvatskoj. Nažalost, na Balkanu se često događa da pojedinci, zbog svoga ličnog dodvoravanja važnim ljudima svijeta „poraze svrhu“, tj. izdaju svoj narod.

Nada je da ništa takvo ne može proći pored Stipe Mesića i Kardinala Vinka Puljića dvojice ljudi sa ogromnom kredibilitetom, ne samo kod Hrvata, nego i širom BiH.





7. Tihićev lov na vještice

Nakon oktobarskih izbora, na površinu isplivava i ona druga, tamna strana Tihićeve političke ličnosti

Sulejmana Tihića, predsjednika SDA, neki njegovi bliski saradnici opisuju kao strpljivog, staloženog, upornog, sistematičnog i vrijednog političara.
Međutim, nakon oktobarskih izbora, na površinu isplivava i ona druga, tamna strana Tihićeve političke ličnosti.

Ljut na sve oko sebe zbog izbornog brodoloma, posebno na "izdaju" birača SDA i nekih uglednih stranačkih aktivista koji su javno iskazali svoje simpatije prema Harisu Silajdžiću, odmah je zaprijetio smjenama. Prva žrtva već je pala. Iz SDA je isključen njen osnivač iz kalesijskog kraja Izet Hadžić. Bez poziva na razgovor i saslušanje pred nekakvim partijskim sudom, Hadžić je otjeran na izričit Tihićev zahtjev.

Kadija te tuži, kadija ti sudi, rekao bi običan puk, ali ova Tihićeva gesta šalje dosta više poruka od uprošćenog značenja narodne kovanice. Aktuelni predsjednik SDA, koji se u javnim istupima na sva zvona zaklinje u demokratske procedure i slobodu govora, ovim pokazuje da u njemu još stoluje duh rigidnog komunističkog birokrate, željnog osvete i apsolutne, neupitne vlasti.

Nesposoban da prihvati odgovornost za očito promašenu politiku guranja štetnih ustavnih promjena, snishodljivo koketiranje s vječitim gubitnikom Zlatkom Lagumdžijom, te prešutno odobravanje teških kleveta koje je na račun Islamske zajednice i reisu-l-uleme tokom predizborne kampanje iznio njegov stranački i politički intimus Irfan Ajanović - kojeg je, zbog nesagledive štete koju je nanio, morao smijeniti daleko prije Izeta Hadžića - Tihić se okrenuo lovu na vještice unutar SDA.

Da li će se i gdje zaustaviti, pitanje je na koje odgovor trebaju dati ostali prvaci stranke.

Ogromna razlika od preko 65 hiljada glasova u korist stranke u odnosu na Tihića, zorno govori šta o svemu misle birači SDA.

Piše: Fadil MANDAL




8. ČISTKA ISKRENOG PATRIOTE IZ RUKOVODSTVA SDA

Piše: Dr. Muhamed Borogovac

Obračun lidera SDA sa Hadžićem se mogao očekivati. Ja lično znam Izeta Hadžića iz vremana organizovanja Patriotske lige u Kalesji. On je jedan od onih koji su u SDA došli na samom početku i to isključivo iz patriotskih, a ne iz karijerističkih razloga. Hadžić je bio, organizator odbrane, onaj čovjek u opštini koji je imao ugled i autoritet da može reći svojim sugrađanima da zaustave kolonu JNA i tako naoružaju Kalesiju. Kao takav je smetao vrhuški SDA, njima su bili potrebniji oni koji će slušati Alijine preporuke “da se pregovara sa Srbima o podjeli opštine”. Možemo slobodno kazati da Kalesija nije imala velikih žrtava, mada je na samoj granici sa RS, samo zato što je imala Izeta Hadžića, koji se borio za slobodu radije nego je pregovarao i molio četnike da poštede Kalesiju. Zahvaljujći tome ugledu, izdajnički lideri SDA nisu se mogli lako osloboditi Hadžića. Iskreno govoreći, Hadžić im kasnije nije mnogo ni smetao zbog svoje političke naivnosti. Naime, on nikada nije shvatio da je na djelu Alijina izdaja. Zahvaljujući tome je ostajao kao jedan od posljednjih patriota u rukovodstvu SDA, jedan od onih koji su u stranku došli da se bore za domovinu, a ne radi karijere. Sada, čim je shvatio da je na vrhu SDA leglo izdajnika, istjeruju ga, bez obzira na ranije zasluge.




9. TIHIĆ IZBJEGAVA TEST PODRŠKE U STRANCI

Predsjednik KO SDA Zeničko-dobojskog kantona Mirsad Zaimović kazao je u srijedu za Oslobođenje da je loš izborni rezultat razlog zašto su zenički zvaničnici tražili ostavku predsjednika stranke Sulejmana Tihića.

“Već se špekulira šta su motivi naše odluke.... Ali, smatramo da Tihić treba da ponudi ostavku i prođe test kroz stranačke organe, da se vidi kolika je njegova podrška. Isključiv je razlog izborni rezultat”, kaže Zaimović.

Tihić je u više navrata rekao da neće ponuditi ostavku, niti da će biti vanrednog kongresa stranke i izbora novog rukovodstva. Tihić u tome ima podršku Bakira Izetbegovića.




10. ISTORIJA: TRI HAAŠKA UVJETA ZA PROGLAŠENJE NEOVISNOSTI REPUBLIKA

Članak u najnovijem Fokusu o sudbonosnim događajima iz vremena raspada Jugoslavije. Članak nije prvenstveno o tome, ali se u njemu može naći i veoma je interesantan podatak da već na početku rata 1992 u Srbiji nije bilo moguće provesti uspješnu mobilizaciju. A na kraju rata je to bilo drastično. Naime, ja sam čuo na Tufts Univerzitetu, odmah po potpisivanju Daytona, direktno od lidera tadašnje Srbijanske opozicije Miloševiću, tačnije od Dušana Makavejeva, da se na mobilizaciju u ljeto 1995., dakle uoči Dudakovićeve ofanzive, na preko 100,000 pozivnica odazvalo samo stotinjak ljudi u Srbiji. Dakle, bajka kako nismo smjeli poraziti RS i kako smo morali potpisati Dayton jer bi u suprotnom Srbija ušla u rat je bila samo izgovor Izetbegoviću za veleizdaju države, jer Srbija je već bila u ratu od samoga početka i Srbija je doživjela poraz od Republike BiH, ali je onda Dudakovića zaustavila četnička 5. kolona u predsjedništvu BiH, lično Alija Izetbegović.

http://www.fokus-tjednik.hr/vijest.asp?vijest=1220




11. NAROD KOJI IMA OVAKVE GLASAČE NE TREBA DA BRINE ZA BUDUĆNOST

http://republikabih.net/content/Vijesti.htm#No16



12. IZJAVE SILOVANIH ŽENA O MACKENZIJU

http://users.skynet.be/orbus/aktua/aktua1244.htm

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

#425 TIHIĆ JE ZLOČINAC KOJI NEMA NIKAKVIH SKRUPULA

REPUBLIKA BOSNA I HERCEGOVINA

20. oktobar 2006.

ONLINE GLASNIK NACIONALNOG KONGRESA REPUBLIKE BiH
br. 425 http://republic-bosnia-herzegovina.com/


1. TIHIĆ JE ZLOČINAC KOJI NEMA NIKAKVIH SKRUPULA

2. Ako Parlament prvo usvoji izmjene Ustava, nastupit će nestabilnost i blokada države

3. Zašto usvajati entitetsko glasanje, ako će se to odmah mijenjati?!

4. STRANKA ZA BiH ZAKINUTA ZA JEDNOG POSLANIKA U NAKNADNOM DJELOMIČNOM PREBROJAVANJU

5. Moguće je da oba HDZ-a budu u savezu sa Strankom za BiH i SDA

6. Pokušaj realizacije plana Beograda o otcjepljenju RS

7. OTVORENA BRITANSKA PERFIDNOST

8. Reagiranja: Rajkroftova izjava ohrabruje protivnike reforme policije

9. Ajanović o izbornom neuspjehu SDP-a i koaliciji Lagumdžije sa Dodikom

10. Efikasna RS i blokirana BiH

11. PAO ŠEĆER U VODU

12. KOALICIJE



1. TIHIĆ JE ZLOČINAC KOJI NEMA NIKAKVIH SKRUPULA

Dakle, legalizacija RS je važna Tihiću, a ne vlast. Da bi Republici Srpskoj izvadio taj posljednji papir koji joj stoji na putu potpune legalizacije, pa dakle i osamostaljenja, on je spreman da napravi pravi haos u Bosni i Hercegovini, sa nesagledivim posljedicama. Drugi razlog što mu se žuri je da se završe amandmani prije presude za Genocid.

Dr. Muhamed Borogovac



Slijedi vijest iz “Nezavisnih novina” od 19. oktobra, iz koje se vidi kako Tihić pokušava nazor, bez ikakvih skrupula, progurati Prvu fazu ustavnih promjena, citiram:

Tijekom posjete američkom razaraču "USS Ramage" Tihić je izjavio kako SDA podržava potpisani paket ustavnih promjena i da očekuje njihovo usvajanje prije formiranja novog Vijeća ministara.

"Mi podržavamo aprilski paket ustavnih reformi i naši zastupnici u parlamentu će ih podržati. Iako usvajanje ustavnih promjena ne ovisi samo o nama, mislim da stranke koje su u aprilu podržale ustavne amandmane imaju dvotrećinsku većinu", rekao je Tihić.

On je dodao da unatoč zahtjevu Odbora SDA Zeničko-dobojske županije nema namjeru odstupiti s čela stranke. "Svi ostali županijski odbori su mi izrazili podršku, tako da nema govora o mome odstupanju s čela SDA, rekao je Tihić. – Kraj citata

Zašto ovo Tihić radi? Zato što on zna da će biti poteškoća oko formiranja vlasti. Naime, zbog otpora SDA članstva on ne može biti otvoreni izdajnik da ide u koaliciju sa Dodikovim SNSD-om i Lagumdžijinim SDP-om. On je morao žrtvovati tu njegovu koaliciju snova jer bi kao otvoreni Dodikov ortak bio kažnjen i gubitkom liderstva u stranci, kao što je bio kažnjen na izborima za funkciju člana predsjedništva.

Dakle, legalizacija RS je važna Tihiću, a ne vlast. Da bi Republici Srpskoj izvadio taj posljednji papir koji joj stoji na putu potpune legalizacije, pa dakle i osamostaljenja, on je spreman da napravi pravi haos u Bosni i Hercegovini, sa nesagledivim posljedicama. Drugi razlog što mu se žuri je da se završe amandmani prije presude za Genocid.

U slijedećem članku možete pročitati do kakvih će sve pravnih zavrzlama i komplikacija doći sa eventualnim glasanjem u Skupštini BiH za amandmane prije nego bi se formirala vlast, kako to objašnjavaju Dr. Kasim Trnka i Krešimir Zubak.

MEĐUTIM, POTPUNO JE NEJASNO ZAŠTO SILAJDŽIĆ NE ZAUSTAVI TIHIĆA; ON BI TO MOGAO SA JEDNOM JEDINOM REČENICOM UČINITI. NAIME, SILAJDŽIĆ BI TREBAO SAMO KAZATI:

“JA ĆU STAVITI VETO NA SVAKU USTAVNU PROMJENU KOJA BI BILA DONESENA NA BRZINU, MIMO NORMALNE PROCEDURE.”

TOM JEDNOSTAVNOM REČENICOM SILAJDŽIĆ BI MOGAO PRESJEĆI SVE OVE PRLJAVE TIHIĆEVE IGRE OKO USTAVA. ZAŠTO TO NE UČINI?!

Upravo zato da bi zaustavio izdajničku brzinsku promjenu ustava, građani BiH su izabrali Silajdžića u predsjedništvo. Zar on nije dobio izbore protiv Tihića i to sa nevjerovatno visokim omjerom jer je uoči izbora govorio da “novi ustav BiH” mora uzeti u obzir Rezoluciju Vijeća Evrope, da se mora izbaciti “entitetsko glasanje” itd.

Ako Silajdžić ne učini taj neophodni korak, tj. ako ne zaustavi ove Tihićeve igre da se na brzinu promjeni Ustav onda će to značiti da Silajdžić izvodi “postizborni salto mortale” kojega su mnogi predviđali, uključujući i Lagumdžiju koji se sada svim Silajdžićevim glasačima smije u brk.

Ako bi Silajdžić sada izdao sve one ljude koji su mu vjerovali, on bi bio gori zločinac i od Tihića i od Kvislinga zajedno.

Dr. Muhamed Borogovac


2. Ako Parlament prvo usvoji izmjene Ustava, nastupit će nestabilnost i blokada države

Izmjena Ustava prije formiranja vlasti nikada se i nigdje u svijetu nije dogodila * Potrebni dopunski izbori za 45 zastupnika te moguće poništenje izbora članova Predsjedništva

Avaz, 19. oktobar 2006.

Predsjednik SDA Sulejman Tihić, kao i dio predstavnika međunarodne zajednice, smatra kako se jednom predložene izmjene Ustava BiH, koje nisu dobile potrebnu većinu u državnom Zastupničkom domu, trebaju usvojiti prije nego što bude formirana vlast na temelju tek održanih izbora.

Neposredno glasanje

- Tako nešto nikada se i nigdje u svijetu nije dogodilo. Istina je da se u BiH događaju stvari koje se nikada nigdje nisu dogodile, ali bi usvajanje jednom oborenih ustavnih izmjena i prije nego što se formira vlast prema rezultatima održanih izbora bio opasan presedan koji bi izazvao političke poremećaje. Dakle, političku nestabilnost i blokadu u funkcioniranju državnog aparata, odnosno same države. U to sam siguran, ali nemam namjeru davati političke analize nego skrenuti pažnju na važnost ustavne materije - kaže za "Dnevni avaz" ekspert ustavnog prava dr. Kasim Trnka.

Prvo, ističe, ukoliko se kojim čudom dogodi da ustavne promjene budu usvojene prije formiranja vlasti, nužno bi bilo raspisati i provesti tzv. dopunske izbore.

- Zna se da izmjene Ustava BiH, koje su jednom oborene, predviđaju da Zastupnički dom ima 87 članova. Sadašnji ima 42 člana. Biralo bi se, dakle, novih 45 članova Zastupničkog doma. To je, hajdemo kazati, bezbolnije rješenje od drugih pitanja kao što je izbor Predsjedništva BiH - konstatira dr. Trnka.

Naime, važeće ustavno rješenje predviđa izbor članova Predsjedništva BiH tzv. neposrednim glasanjem.

- Tako su i izabrani Haris Silajdžić, Željko Komšić i Nebojša Radmanović. Ustavne izmjene predviđaju da se predsjednik i dva potpredsjednika BiH biraju posredno iz reda izabranih zastupnika. Varijanta jedan bila bi poništiti izbor trojice izabranih članova Predsjedništva pa provesti ih prema novim ustavnim rješenjima, odnosno predloženim izmjenama, a varijanta dva bila bi ostaviti izabrane članove Predsjedništva na tim funkcijama do kraja mandata. Ali, za varijantu dva nužno je donijeti tzv. ustavni zakon za provođenje Ustava BiH. A i usvajanje tog ustavnog zakona iziskuje dvotrećinsku većinu Zastupničkog doma. Dakle, opet bi bila potrebna politička saglasnost, odnosno kompromis - pojašnjava dr. Trnka.

Pored kritike iznesene ideje o usvajanju izmjena Ustava prije nego što se formira vlast u skladu s izbornim rezultatima, ima i "konkretan prijedlog izlaska iz ove situacije".

Zadatak i sankcija

- Jednostavno, u već predložene izmjene Ustava BiH treba dodati i amandman prema kojem se ovom sazivu Zastupničkog doma, izabranom na ovim izborima, daje zadaća da do kraja mandata, dakle do 2010. godine, moraju usvojiti ustavne izmjene. Ako to ne urade, entitetsko glasanje prestaje po automatizmu. To bi im bila sankcija koja će, više je nego sigurno, sve one koji se protive ukidanju entitetskog glasanja dovoljno motivirati da se uključe u iznalaženje boljeg rješenja nego ga se trenutno ima - ističe dr. Trnka.

H. ORAHOVAC

Problem s ovlaštenim predlagačem

Dr. Kasim Trnka ističe da bi se moglo problematizirati i pitanje ovlaštenog predlagača starog paketa ustavnih izmjena. Ovlašteni predlagač može biti - iako to pitanje nije regulirano postojećim Ustavom BiH nego Poslovnikom o radu državnog Zastupničkog doma - Predsjedništvo BiH, Vijeće ministara i određeni broj zastupnika.

- Prema mom mišljenju, to pitanje je dovoljno jasno razrađeno Poslovnikom Zastupničkog doma BiH, ali je pomalo neobično da u tzv. tehničkom mandatu, u kojem su i Vijeće ministara i Predsjedništvo BiH i stari saziv Zastupničkog doma, bude u ulozi predlagača tako važnih pitanja kao što su izmjene državnog Ustava - konstatira dr. Trnka.

Zubak: To je van zdravog razuma

- Ako se inzistira na usvajanju predloženih pa oborenih ustavnih izmjena prije formiranja vlasti na osnovu rezultata održanih izbora, onda je jedino zakonsko rješenje raspisivanje novih izbora na načelima novog ustava - ocjena je Krešimira Zubaka, predsjednika Nove hrvatske inicijative.

On u izjavi za "Dnevni avaz" kaže da je "izvan zdravog razuma usvojiti ustavne izmjene prije formiranja vlasti".

- Takav potez značio bi kršenje postojećeg Ustava BiH. Toga moraju biti svjesni svi koji u javnost izlaze s ovom nebuloznom idejom - zaključuje Zubak.

Inače, Zubak je po struci pravnik.


3. Zašto usvajati entitetsko glasanje, ako će se to odmah mijenjati?!

Avaz 18. oktobar 2006

Kristijan Švarc-Šiling (Christian Schwarz-Schilling)

U konačnoj fazi promjena Ustava BH, entitetsko glasanje mora biti zamijenjeno modernijim sistemom, kao što je to slučaj u svim savremenim demokratijama. Ovaj način odlučivanja recidiv je Dejtona i o njemu ćemo morati razgovarati odmah nakon usvajanja prvog paketa ustavnih promjena. Stoga, prvi paket treba usvojiti, američki angažman u tom segmentu bio je od izuzetnog značaja i za svaku pohvalu, te ga zato snažno podržavam. No, uvjetom je da bude jasno da Evropljani preuzimaju vodeću ulogu u drugoj fazi u kojoj ćemo morati ispraviti neke nelogičnosti u sistemu, uključujući i entitetsko glasanje.


Naravno, u Ustavu moraju postojati mehanizmi zaštite nacionalnih prava ljudi. Ali, pitanje je da li se to može realizirati preko entitetskog glasanja. Postoji niz drugih načina za to.

Na ovu gomilu protivuriečnosti je reagirao novinar Avaza, Sead Numanović, i samo jednom rečenicom ga matirao, ili kako bi mi Bosanci rekli, “napravio ga medvjedom”.

Zašto usvojiti nešto, kao što je entitetsko glasanje, ako će se to odmah morati mijenjati? – upita “naivno” Numanović.


4. STRANKA ZA BiH ZAKINUTA ZA JEDNOG POSLANIKA U NAKNADNOM DJELOMIČNOM PREBROJAVANJU

Avaz 17.10.2006

Oštre reakcije na ponovno odgađanje saopćavanja rezultata; Munib Jusufović Sekretar Stranke za BiH otvoreno sumnja da se pokušava napraviti dvotrećinska većina koja će podržati ustavne promjene.

Stranka za BiH, a i mi, imali smo više mandata u Državnom parlamentu, prema podacima našeg Izbornog štaba, nego što to je sada. Također, nejasno je kako smo mi s 48 mandata u NSRS sada "spali" na 41 - 42. Šta drugo reći nego da otvoreno sumnjamo u izborni inžinjernig, ali za sada konkretnog dokaza da se vrši krađa glasova nemamo u rukama, izuzev što je jasno da ostajemo bez mandata - pojašnjava Vasić (Gen. Sekretar SNSD).

Slično razmišlja i generalni sekretar Stranke za BiH Munib Jusufović. Kaže kako jedan mandat više ili manje znaci mnogo, posebno kada je riječ o Parlamentu BiH, a nisu za zanemariti ni ostali nivoi zakonodavne vlasti.
- Sve liči kao da se preko izbornog inžinjeringa pokušava osigurati dvotrećinska većina u Parlamentu BiH kako bi se izglasale propale ustavne promjene. Naravno, svi mi imamo pravo na političke zaključke kao što je ovaj koji sam iznio. Da nešto ne štima, jasno je jer se naše računice koje imamo uopće ne slažu s onim što je računica CIK-a. Možemo mi pogriješiti u desetak glasova, ali u čitavom mandatu, Boga mi, teško - potcrtava Jusufović.



KOMENTAR:
Neko će reći: ”Pa dobro, 1:1, jedan za ustavne promjene manje i jedan protiv. Međutim, svaki iz RS koji je došao umjesto Dodikovog je također za ustavne promjene, a i svaki koji bi došao umjesto poslanika iz SBiH je također za ustavne promjene.

Sumnjivo je to što se prebrojavaju samo neke vreće, a ne sve. To znači, nekim izvještajima izbornih komisija se vjeruje, a nekim ne. Očigledno je bilo lako vidjeti iz kojih izbornih jedinica bi novo prebrojavanje moglo ugroziti poslanika iz SBiH i vjerovatno su te vreće brojane. Čisto sumnjamo da su ponovo brojane vreće iz izbornih jedinca gdje je tijesno prošao kandidat SDP-a ili SDA.


5. Moguće je da oba HDZ-a budu u savezu sa Strankom za BiH i SDA

Božo Ljubić, čelnik Hrvatskog zajedništva, za "Dnevni avaz"

Pitanje je samo da li su Čovićevom HDZ-u prihvatljiva načela na kojima mi insistiramo, kaže Ljubić * Koalicija SNSD-a i krnjeg SDP-a sa stanovišta matematike je glupa

Pod određenim uvjetima, posve je moguće da u savezu Stranke za BiH i SDA na državnom nivou vlasti djeluju i oba HDZ-a, onoga na čijem je čelu Dragan Čović i onoga koji vodi Božo Ljubić.

Ovaj zaključak nameće se nakon Ljubićeve izjave za "Dnevni avaz", prema kojoj je "suradnja dvaju HDZ-a realna ukoliko se Čovićeva stranka bude držala određenih načela".

Ljubić je na čelu Koalicije Hrvatsko zajedništvo u kojoj je na izborima nastupilo čak pet partija, a nakon izbora potpisana je i saradnja s Koalicijom za jednakopravnost koju čine Zubakov NHI i HSP Ðapić - dr. Jurišić, koju vodi Zvonko Jurišić.

Postavljena načela

- Ta načela su jasna: ustavne izmjene koje su jednom ponuđene pa oborene na Državnom parlamentu pogubne su kako za državu BiH tako i za hrvatski narod u njoj. Čak osam parlamentarnih hrvatskih političkih stranaka potpisalo je Izjavu o ustavnim pitanjima i još čekamo potpis Čovićevog HDZ-a.


6. Pokušaj realizacije plana Beograda o otcjepljenju RS

Predsjednik SDU Sejfudin Tokić za "Dnevni avaz" o koaliciji SNSD - SDP

Namjera je da se odugovlači s formiranjem vlasti u BiH i destabilizira država * Ko želi zaoštriti odnose između Hrvata i Bošnjaka u FBiH

Koalicija SNSD - SDP pokušaj je realiziranja projekta beogradskog režima i srpskih nacionalističkih krugova iz RS usmjerenog protiv BiH, kojim se žele stvoriti uvjeti za raspisivanje referenduma o otcjepljenju RS, upozorava u izjavi za "Avaz" Sejfudin Tokić, predsjednik Socijaldemokratske unije (SDU).

- Oni žele odugovlačiti s formiranjem vlasti, cime bi se destabilizirala BiH i onemogućilo provođenje dogovorene koalicije SDA i SBiH, te nasilno dovesti do usvajanja ustavnih amandmana štetnih po BiH. Iza svega stoje interesi Beograda i nezajažljiva želja Zlatka Lagumdžije da i pored katastrofalnog poraza osigura svoje prisustvo u strukturama vlasti - upozorava Tokić.

Time se, prema njegovim riječima, cijela država ucjenjuje zahtjevom da se prvo usvoje ustavni amandmani pa onda formira vlast.

- Nacionalistički krugovi iz RS i beogradski režim priželjkuju haos u BiH, a posebno u Federaciji. U tom kontekstu treba gledati i pokušaje zaoštravanja odnosa Hrvata i Bošnjaka u FBiH i stvaranja slike u kojoj je RS stabilni dio BiH, a FBiH izvor nesuglasica - kaže predsjednik SDU.

Ističući pogubnost takvog plana, navodi da SNSD i SDP politički dijele samo jedan zajednički interes.

- To su Lagumdžijina želja za vlašću i realizacija projekta iz Beograda koji znači destabiliziranje BiH i stvaranje uvjeta za referendum o otcjepljenju koji je Dodik najavio - kaže Tokić.

Prema njegovim riječima, Dodik ovakvom najavom želi pokazati kako je on u situaciji da bira ko će iz FBiH biti u vlasti, zanemarujući tako volju građana koju su pokazali na izborima.




7. OTVORENA BRITANSKA PERFIDNOST -- ¨Avaz¨, 17. oktobra

Isječak iz intervjua Metju Rajkroft (Matthew Rycroft), ambasadora Velike Britanije u Sarajevu. U tom intervjuu on na perfidan način pokušava uvesti pregovore o Reformi policije mada je već ranije bio postignut dogovor koji je i ratifikovan u Skupštini RS, tj. sada se mora ispoštovati.


Otvara li se time prostor za ostanak policije RS i neprelazak međuentitetske linije prilikom stvaranja policijskih oblasti?

- Sve su to pitanja na koja odgovore trebaju ponuditi policijski eksperti. Kada se to desi, onda se prijedlozi trebaju naći pred nama i stranačkim liderima, ali uz uvjet da su zadovoljeni zahtjevi iz tri evropska principa. Ako se to desi, onda se otvara prostor za ubiranje plodova iz sklapanja Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju s EU (SAA).

Ali, da budem jasan: ako se tri principa prihvate, ne vidim kako bi se moglo desiti da policijske oblasti ne prelaze međuentitetsku liniju, niti da ostane policija RS. No, da vidimo šta će predložiti policijski eksperti.


Vi, dakle, predlažete političke pregovore, bez obzira na rad Direkcije?

- Mislim da bi bilo dobro, ako postoji spremnost za to, održati političke razgovore i time pomoći Direkciji da uradi svoj dio posla. Ovdje nema vremena za čekanje i traćenje. Ako postoji volja za razgovorima, onda neka se oni dese već u narednim sedmicama.



8. Reagiranja: Rajkroftova izjava ohrabruje protivnike reforme policije

Žilić, Halilović i Mehmedović o prijedlogu

Vjerujem da to nije stav vlade Velike Britanije, kaže Mehmedović * Sporazum su pisali i Dodik i Čavić * Političari mogu dogovoriti samo političku policiju, kaže Žilić

Za Mehmeda Žilića, nekadašnjeg federalnog ministra unutrašnjih poslova i člana Martensove komisije za reformu policije, uopće nema dileme kada je riječ o eventualnim novim političkim pregovorima o ovom važnom pitanju.

Kategorički odbija takvu mogućnost, koju je u jučerašnjem intervjuu za naš list iznio Metju Rajkroft (Matthew Rycroft), ambasador Velike Britanije u BiH.

Identična razmišljanja

Gotovo identično razmišlja i potpredsjednik Stranke za BiH Safet Halilović, jedan od učesnika maratonskih pregovora o reformi policije koji su rezultirali Sporazumom od 5. oktobra 2005. godine, odnosno političkim dogovorom.

Posmatrać rada Upravnog odbora Direkcije za reformu policije Šemsudin Mehmedović, koji sjednicama prisustvuje u svojstvu člana Komisije za odbranu i sigurnost Federalnog parlamenta, ne vidi, također, potrebu za novim političkim pregovorima. Ističe da Rajkroftova izjava, za koju on vjeruje kako nije zvaničan stav vlade Velike Britanije, nego lična ambasadorova ocjena, samo ohrabruje protivnike reforme policije u BiH.

- Neka ambasador objasni šta bi to novi politički pregovori doprinijeli u smislu bržeg procesa reforme, iako i on sam tvrdi da se mora pridržavati tri evropska principa - naglašava Mehmedović.

Žilić poručuje da nema političkih pregovora, nego samo usvajanja prijedloga policijskih eksperata.

Jasni principi

- Šta se može politički dogovarati? Može samo politička policija. Treba pustiti eksperte da završe posao. Svako zadržavanje policije RS jeste zadržavanje političke i jednonacionalne policije. O kakvoj to, onda, reformi govorimo - podvlači Žilić u izjavi za "Dnevni avaz".

Halilović podsjeća da su politički pregovori završeni, a da je produkt oktobarski Sporazum koji su svojom rukom napisali Milorad Dodik i Dragan Čavić.

- Ne vidim uopće potrebu za bilo kakvim političkim pregovorima osim da se Sporazum provede. Principi su jasni, Sporazum je usvojen u parlamentima i neka sada eksperti završe svoj dio posla - potcrtava Halilović.

Vraćanje politike je pokušaj rušenja tri evropska principa

Marko Tadić, predsjednik Hrvatske seljačke stranke i jedan od čelnika Koalicije Hrvatsko zajedništvo, ocjenjuje kako "politika više nema šta tražiti u priči o reformi policije".

- Ako netko hoće politiku vratiti u prici o reformi policije, onda je više nego jasno da taj netko hoće, zapravo, srušiti tri već usuglašena europska principa na kojima treba temeljiti reformu. Ako je tako, to nije dobro. Dakle, sada treba ostaviti stručnjacima da urade reformu na platformi koja je usuglašena, a politici dobro zatvoriti vrata - kaže Tadić za "Dnevni avaz".


9. Ajanović o izbornom neuspjehu SDP-a i koaliciji Lagumdžije sa Dodikom.

Avaz 17. oktobra 2006

Osveta biračima

Predsjednik BOSS-a Mirnes Ajanović podvlači da bi takav politički savez mogao značiti samo "formiranje jasne antibošnjačke i antibosanske koalicije".

- Lagumdžija je izgubio na izborima i ukoliko krene u takav korak s njegovim drugom Mićom (Miloradom Dodikom), kako ga voli zvati, to će biti njegovo lično političko samoubistvo, ali vrsta državnog udara na građane BiH, a posebno Federacije BiH - kaže Ajanović.

Predsjednik SDP-a na taj način, smatra Ajanović, "želi se osvetiti biračima zbog toga što mu nisu pokloniti povjerenje na izborima".

- Ako je neko spreman svoj narod nazvati fašističkim i četničkim, montirati mu procese za terorizam, onda se trebamo zabrinuti zašto medu Bošnjacima postoje takvi ljudi. Treba se pitati da li je Lagumdžija uopće Bošnjak - potcrtava Ajanović.


10. Efikasna RS i blokirana BiH

Političari iz manjeg entiteta svim silama se upiru da ukinu Vijeće naroda RS, a uporedo insistiraju na ostanku entitetskog glasanja u Državnom parlamentu

Iz političkih krugova manjeg bh. entiteta ponovo stižu zahtjevi za "redefiniranje uloge Vijeća naroda RS", jer tobože ova institucija trenutno predstavlja mehanizam koji koci nesmetano funkcioniranje Republike Srpske.

Posljednji u nizu "potpisuje" Klub srpskih delegata. Cilj novog, kao i ranijih sličnih zahtjeva, nije da "redefiniranjem uloge" Vijeće naroda RS zaista postane institucija koja će garantirati ravnopravnost svih naroda u manjem entitetu. Naprotiv. Iza svega ne stoji ništa drugo nego želja da se dokine jedino mjesto na kojem Bošnjaci i Hrvati u RS imaju barem privid da su ravnopravni sa Srbima.

Jer, da je samo problem u "nefunkcionalnosti", onda bi političke snage iz RS, predvođene Miloradom Dodikom, valjda isti princip trebale primijeniti i na državnom nivou.

Dok traže da se RS-u s leda skine "breme blokada" do kojih, kao, dolazi pokretanjem pitanja vitalnog nacionalnog interesa u Vijeću naroda RS, Dodik i njegovi puleni istovremeno insistiranjem da se zadrži entitetsko glasanje u Državnom parlamentu, isto to breme tovare na leda države BiH.

Dodikovi dvostruki aršini kada govori o odnosima entiteti-država nisu nikakva novost. Želio bi da niko "ne dira" Republiku Srpsku, a da ga se pusti da tromim i blokiranim državnim institucijama "razvaljuje" BiH. Tako bezobrazno, što opet, kada je on pitanju, nije ništa novo, nudi federalno uređenje BiH. Podijelio bi Federaciju BiH, izdvojio Sarajevo kao glavni grad, a Republiku Srpsku ostavio kao jedinstvenu federalnu jedinicu. Naravno, po mogućnosti bez Vijeća naroda. Sve ovo ne bi bilo ništa drugo nego podjela BiH kakvu su sanjali Karadžić i Milošević, s jedne, i Boban i Tuđman, s druge strane.


Naivno se mislilo da je ono što Dodik govori (i radi) tek predizborna retorika koja će vremenom splasnuti. Umjesto toga, predsjednik SNSD-a svojim ponašanjem šalje poruku da su bili u zabludi svi oni koji su povjerovali u istinitost drugog dijela njegove izjave da "voli Srbiju, ali ne mrzi BiH".

Piše: Elvir HUREMOVIĆ


11. PAO ŠEĆER U VODU - Veoma interesantna kolumna Rame Kolara.

http://users.skynet.be/orbus/aktua/aktua1241.htm


12. KOALICIJE

http://bosna-ba.com/

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

#424 INTL Issue - Bosnia's "Accidental" Genocide

National Congress of the Republic of Bosnia-Herzegovina - USA

ONLINE NEWSLETTER - International issue

No. 424

October 12, 2006

1. Helping Bosnia: Bait-and-switch

2. Bosnia's "Accidental" Genocide


____________________________________________________

If you do not want to receive this Online Newsletter any more just reply stating your e-mail address within the body of the message.
_____________________________________________________

1. Helping Bosnia: Bait-and-switch

The Dayton Peace Project, a non-government organization of academics and former diplomats such as Bruce Hitchner and Donald Hays, has invited the leaders of Bosnian political parties to negotiate about changing the Dayton "constitution" of Bosnia and Herzegovina. The "constitution" needs to change because it is non-functioning, it creates a inefficient and oversized government, invites corruption, stifles progress and causes instability.

Worse than all that, the Dayton "constitution" makes legal the results of aggression and genocide carried out against Bosnia and its people. It was signed by Slobodan Milosevic, the butcher of the Balkans, who died while making a farce of his war crimes trial at the Hague, the president of Croatia Franjo Tudzman, the man who betrayed Bosnian Croats by pledging their territories in Posavina to the newly created "Serb Republic", and by Alija Izetbegovic, who did not have authority under the Constitution of the Republic Bosnia-Herzegovina, the victim of the aggression, to sign such an agreement. The final version, the current "constitution" of Bosnia-Herzegovina signed by the three presidents in Paris was never ratified by the Bosnian parliament as a peace agreement.

The Annex #4 of the agreement, the Dayton "constitution" never passed the proper procedure to be adopted as a legitimate constitution of the country. Simply put, it stopped the war by allowing the war criminals to keep, as ransom, the territory they had occupied and cleansed (Serb Republic). Ironically, the tide of the war had by then quickly and dramatically turned, so that the agreement likely even saved the Serbian aggressors from defeat, instead of saving the lives of their victims.

Therefore, an invitation to change the constitution should be a welcome one.

The problem with this particular invitation is that it is a bait-and-switch -- a tactic used by con artists. The bait -- the promise to talk about changing the constitution for the better. The switch -- further affirmation of the sovereignty of the Serb Republic because its existence will now have been confirmed by a peacetime agreement and passing all proper procedure. The evidence -- Hays and Hitchner already tried this before, and they were luckily thwarted. They launched a campaign with great fanfare, stating the objectives that the entities (Serb Republic and the Federation) would be robbed of all their power and Bosnia would be made whole again, and citizens rights would be restored everywhere in Bosnia. They got the Bosnians to sign a statement in Washington obliging themselves to change the constitution. And then they produced a proposal (with the help of US and British ambassadors to Bosnia, McElhaney and Raycroft) which weakened the entities only cosmetically, but strengthened them in some real ways, including the addition of the mechanism of entity voting, (a total parliamentary veto by the entities), and also the procedure for dissolving the government, parliament and presidency if the entities cannot agree to work together.
In short, that proposal would have enabled, rather than prevented, the dissolution of the country, completing Milosevic's project of creating "greater Serbia". This agreement did not pass parliamentary procedure this spring even though McElhaney and Raycroft pressed Bosnian politicians.

Further, when one major Bosniak party refused to give consent to a particular proposal, it was promptly excluded from the process. That sent a message -- you have to play along, or you can't play at all. The parties were also promised that if they passed the new constitution proposal, a second phase of constitutional reform, would take place to finally correct all the problems and injustices (old and new). We should stop and think about that -- the deal was to consent to everything that the genocidal Serb Republic wanted, so that later, at some point, it would consent to give people their equal rights, and give up its vetoes, and its newly gained right to legally dissolve Bosnia and become a state. And this was based on just the word of Hays and McElhaney, a handshake under the table, nothing on paper, of course. Bait and switch.

If at first you don't succeed, try and try again. As mentioned, Hays and Hitchner sent a letter to the major parties inviting them for more groundbreaking talks discussing constitutional reform and some other things.
Some of their intent is actually revealed by the invitation letter, in which they establish rules for negotiating. Some are run-of-the-mill and aren't worth mentioning. Notable ones are (translated from Bosnian):

1. All participants must demonstrate a degree of trust and respect for the interests, and care for each other. It is not enough to insist that one's own position is correct and right. There has to be a realization that the other side has the right to its own positions.

9. The process of constitutional reform should take into account all the modifications to Dayton to date, as well as its annexes from November 1995.

Comments:

Number 1 states that nobody is right, and nobody is wrong, and therefore nobody can demand anything that the other side does not wish to give. But there is a clear right and a clear wrong in Bosnia. There we have wrongs such as territories cleansed by genocide, where people who did not lose their lives, did lose their equal rights. We have discrimination by ethnicity written directly into the constitution and the election laws.

If people demand equal rights, and if they demand that they are not discriminated against in the towns of their birth, and if they demand that those parties who massacred their families are not the same ones who govern the places where they live, then they are right, and those who refuse those demands are wrong.

Number 9. By basing the discussion on Dayton and its annexes, which is an illegal document that served as ransom for a country full of hostages, the negotiations gives all the leverage to the Serb Republic. According to Dayton, it has the right to refuse anything it doesn't like. It won that right by means of a horrific genocide and the Dayton deal brokered by Clinton, and there is no chance that it will give it up willingly. Its unquestioned leader, Milorad Dodik, has been saying in the news in Bosnia repeatedly that Republika Srpska would rather not give up any of its current powers to Bosnia, even if it cost it the chance to be ever admitted into the EU. Clearly, if any discussion is held under the assumption of moving forward on the basis of Dayton, we will have a continuing deadlock, and increasing hostility.

As explained, the Dayton "constitution" never was put in force by a legitimate constitutional procedure, but as ransom for genocide, and therefore it is illegal. There may be no legal precedent for this type of situation, but even if something else evolves out of Dayton, it will still be challenged as illegal. Should not the Constitution of the Republic Bosnia and Herzegovina, the victim of aggression, as well as those international laws that deal with aggression, genocide, be on the table instead?

Warren Christopher, Secretary of State during the first Clinton term said once, during the war negotiations: "We cannot pressure Bosnians, the victims. We can pressure only the Serbs." By shifting the pressure onto the victims, McElhaney, Hays and Hitchner effectively push the United States of America into actively preserving the results of genocide in Bosnia, which amounts to taking part in it.

Tarik Borogovac

National Congress of the Republic Bosnia-Herzegovina

____________________________________________________


2. Bosnia's "Accidental" Genocide

The acquittal of Krajisnik on genocide charges sparks debate in academic circles on the very definition of this gravest of all crimes.

By Edina Becirevic in Sarajevo (TU No 470, 29-Sep-06)

On September 27, Momcilo Krajisnik, a Bosnian Serb leader accused of being one of the architects of ethnic cleansing during the Bosnian 1992-95 war, was found guilty of most of the charges against him and sentenced to 27 years in prison.

The tribunal judges said it had been proved beyond reasonable doubt that he was responsible for the extermination, murder, persecution and deportation of non-Serbs during the war, adding that his role in the commission of these crimes was crucial.

However, rather surprisingly, Krajisnik was acquitted of the most serious charges - genocide or complicity in genocide.

On first reading, this finding sends a somewhat confusing message. According to the summary of the judgment, read by Presiding Judge Alphons Orie on September 27, genocide did take place in Bosnia - however, it was not possible to prove the intent of the perpetrators.

"The Chamber finds that in spite of evidence of acts perpetrated in the municipalities which constituted the actus reus of genocide, the chamber has not received sufficient evidence to establish whether the perpetrators had genocidal intent, that is the intent to destroy, the Bosnian-Muslim or Bosnian-Croat ethnic group, as such," says the summary.

The only reasonable conclusion that could be taken from this formulation is that genocide took place in Bosnia merely by accident.

The term genocide carries a heavy political burden, and scholars of genocide quite often disagree on the interpretation of the 1951 genocide convention.

However, theorists from Raphael Lemkin - the Jewish lawyer who coined the term genocide - to any other contemporary scholar in this field, would agree that it simply does not happen by accident and requires organized action.

In his book "Axis Rule in Occupied Europe", published in 1944, Lemkin specifically says that genocide could - but does not necessarily - mean destruction of a whole nation. However, he says that genocide requires organized planning aimed at destroying the basic foundations of the life of the national groups.

That kind of plan would target "political and social institutions, culture, language, economic existence, as well as the personal security, freedom health, dignity, even lives of individuals that belong to those groups".

Another recognized expert on the subject, Helen Fein, considers that the process of proving genocide involves establishing continuity in attacks aimed at destroying members of a group in an organized manner.

Fein also says that two of the preconditions for genocide are the absence of sanctions for the perpetrators and the existence of ideologies that promote the idea of genocide.

Irvin Louis Horowitz, meanwhile, suggests that genocide is the structural and systematic destruction of innocent people.

None of the leading scholars in the field mentions "accidental genocide".

The judgment against Krajisnik says, "The common objective of the joint criminal enterprise was to ethnically re-compose the territories targeted by the Bosnian-Serb leadership, by drastically reducing the proportion of Bosnian Muslims and Bosnian Croats through expulsion."

It is important to note that this conclusion relies on the "six strategic aims of the Serb people", which were adopted by the Bosnian Serb parliament at a session held on May 12, 1992. The first of these goals - to "separate Serb people from another two national communities" - was announced by Radovan Karadzic, the former Bosnian Serb leader also indicted for genocide by the tribunal.

As parliamentary speaker, Momcilo Krajisnik presided over this session, and he emphasized the importance of the first strategic goal, which he said should be supported by ethnic division on the ground.

It is noteworthy that at this meeting, both Karadzic and Krajisnik were warned by Bosnian Serb military commander General Ratko Mladic, also indicted on genocide charges, that their plans could not be committed without committed genocide.

"People are not little stones, or keys in someone's pocket, that can be moved from one place to another just like that... Therefore, we cannot precisely arrange for only Serbs to stay in one part of the country while removing others painlessly. I do not know how Mr Krajisnik and Mr Karadzic will explain that to the world. That is genocide," said Mladic.

It was obviously to Mladic that the plan envisaged by the Serb political leadership could not be put into practice without a genocide. Even though the general had no qualms about executing this genocidal plan, this quote from the parliamentary transcript shows that Serb military and political leaders were aware of the likely consequences of their actions.

In short, Krajisnik's judgment seems to go against established definitions of genocide, as well as what General Mladic believed the crime to be.

The judges in the Krajisnik case said they had established that genocide took place, but were not convinced the Serb leadership intended to commit it.

They appear to lean toward a school of thought which sets extremely high standards of proof for genocide. To them, the Srebrenica massacre was one "genocidal incident" in the broader ethnic cleansing of Bosnia.

In his book "States of Denial", Stanley Cohen says that avoiding the use of the word genocide in situations of armed conflict gives other countries an excuse not to intervene. This may help explain why the term was so studiously avoided during the Bosnian war.

Edina Becirevic is senior lecturer at the Faculty of Criminal Justice Sciences in Sarajevo.

http://www.iwpr.net/?p=tri&s=f&o=324247&apc_state=henh

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++